|
het probleem met Leterme? Geen enkele.. behalve NVA. Leterme vind ik op zich heel verstandig en vooral een goede premier. Maar waarom in godsnaam moest hem nen kartel doen met separatisten?? Daar heb ik bang van. En spijtig genoeg blijf ik daarvoor Leterme zijn bedoeling niet vertrouwen.
Maar ik ga ermee akoord dat Walen, vooral in Luik, Namen, en Charleroi EERST het voorbeeld moeten tonen. Waarom zou nen vlaming zijn belastingsbrief ni in zen iegen taal krijgen als em in Geldenaken woont?? Ter info, Geldenaken zit vlakbij hoegaarden, st truiden, tienen, landen... Andersom is't ook geldig.
Wat je eerst ziet in de politiebureau te Unolaan, Deurne?? Een plakaat "Franstialig, pakt uw vertaler mee!!". Dit is een goed voorbeeld van hetgeen dat er in Antwerpen gebeurt, en daarom voelen Franstaligen zich gefrustreerd. Ik noem het "gratis druk".
Dit monotaal en monotoon-gedoe werd door CVP dus CD&V beslist, zo'n30 à 40 jaar geleden. Je moet dus je voorouders bedanken, Franstalig of Nederlandstalig.
Goe bezig, dit platte land!!
Maar Leterme Premier, waarom ni, maar ni zonder ons, de groene ;-)
L.