|
| quote: | Originally posted by Vizay
din tanke är intressant men låt oss vända lite på det, ungefär såhär
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 8 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
...minst 5 personer klottrade ner allmän egendom i stockholmsområdet
ponera att dom här poliserna som tog klottrarna istället stod ute på bilvägen å gjorde rutinkontroller och fick fast en rattfyllerist innan han kunde göra någon riktig skada, då skulle det sett ut enl. ovan istället.
Visst, i en fin utopi så skulle polisen kunna ta hand om varje brott som sker å få fast förövaren/förövarna men låt oss vara lite realistiska nu... den världen finns inte, har aldrig funnits och kommer aldrig kunna finnas.
Även polisen måste prioritera när det gäller vilka dom ska fånga, vad är då mest realistiskt?
A: att dom plockar klottrarna på bar gärning i ett område som på senaste tiden har varit extremt utsatt för just klotter
B: att dom får ett larm om ett rån i sthlms län, åker till platsen bara för att få veta att gärningsmannen/gärningsmännen redan försvunnit från platsen för länge sedan utan några spår eller riktigt tydliga signalement
Nu tror jag iofs inte att polisen sitter och selekterar vilka brott dom vill bekämpa utan dom tar nog så mycket dom kan men du förstår nog vad jag menar, allt handlar om val och prioriteringar. |
Jag tror AC snarare menade polisens allmänna värdelösa prioriteringar. Det finns hur mycket som helst som polisen skiter fullständigt i, men likt för bannat ska dom hålla på med småbrott som detta eller hälla ut några små kids alkohol på stan etc. Om dom nu gick förbi där för att dom höll på med nått annat så e väl det en sak, men om dom patrullerade området för att hitta kids som klottrade så var det ju ganska meningslöst. Hursom ingen av oss vet hur det gick till (kanske fick dom ett tips av nån typ andie ), så vi kan bara spekulera. Men aja, bra att dom fick fast nån, men jag känner ungefär samma som AC här 
|