Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pim neergeschoten
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Jukx

*zucht*

nee, dat een groot deel van de nederlandse bevolking buitenlanders zo afschildert!!

dmv de media kunnen simpele zielen, zoals jij en ik, te weten komen wat er zich allemaal in de rest van de wijde wereld afspeelt. en dus ook wat voor opvattingen andere mensen hebben. dat wilde ik met dat stukje zeggen.

begin je het al een beetje te begrijpen TranceFool?
zo moeilijk was het allemaal toch niet..

goed, kun je misschien wel een beetje gelijk in hebben, maar wat denk je dan van de media en de mensen die Pim Fortuyn als een extreem-rechtse racist afspiegelen, want zo is het de afgelopen weken wel geweest, massale campagne tegen Pim Fortuyn....

Old Post May-07-2002 11:59 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

quote:
Originally posted by Blik

goed, kun je misschien wel een beetje gelijk in hebben, maar wat denk je dan van de media en de mensen die Pim Fortuyn als een extreem-rechtse racist afspiegelen, want zo is het de afgelopen weken wel geweest, massale campagne tegen Pim Fortuyn....

IDD...

en dat buitenlanders in de pers negatief worden afgebeeld wat ik nog steeds uit jouw post op maak snap ik nog steeds niet. Want ik heb altijd het idee dat hun de hand boven het hoofd wordt gehouden. De laatste tijd misschien ietsie minder, maar de afgelopen jaren vooral.

Old Post May-07-2002 12:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by TranceFool

Ik snap jouw opvatting nog steeds maar dat zal wel aan mij liggen dan. Door wat er in de media komt kan je idd meningen over mensen vormen, maar je doet nu dus net alsof de media de schuld krijgt van de haat tegen buitenlanders .

jeetje..

jij vroeg mij hoe ik er bij kwam dat er zo negatief en generaliserend over buitenlanders wordt gedaan. daarop antwoorde ik:

quote:
ehhh, heb jij de afgelopen maanden (jaren?) soms als kluizenaar op een of ander onbewoond eiland geleefd? hebben jullie geen tv thuis? een krant misschien?

met andere woorden: hoe kan je zo naïef zijn dat je dat niet door hebt? ben je soms verstoken van enige vorm van media? (anders had je toch allang gemerkt hoe er in nederland, door veel mensen, gedacht wordt over buitenlanders.)
dat is dus alles wat ik ermee bedoelde.

de media kan eigenlijk nooit ergens de schuld van krijgen omdat de media in principe altijd objectief zou moeten zijn en zich niet schuldig zou mogen maken aan stemmingmakerij.
of dit ook de werkelijkheid is, ik weet het niet..

Old Post May-07-2002 12:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by Blik

het neerzetten van Pim Fortuyn als rechte racist gebeurde dus alleen ten tijde van zijn uitspraken mbt tot de islam, buitenlanders en de grondwet. en geef ze eens ongelijk! het waren érg radicale uitspraken.
de laatste maanden is Pim Fortuyn wat gematigd en is hij is in de media ook heel normaal behandeld en neergezet. iedereen is hem eigenlijk als een normale politicus gaan zien.

en dan het verwijt dat Pim "gedemoniseerd" zou zijn en dat het eigenlijk de schuld is van melkert en rosenmöller vind ik al helemaal onzin. Pim heeft zelf voor een "vuile" campagne gekozen en voor een verharding in het politieke klimaat. hij was degene die de debatten op het scherpst van de snede wilde voeren. en hij was degene die in debatten met persoonlijke aantijgingen kwam en die het puur op de man ging spelen. (het openlijk belachelijk maken van bepaalde politieke tegenstanders)
ja, als andere mensen dan dat spelletje met hem mee gaan spelen kun je ze dat niet verwijten. Pim heeft het zelf in gang gezet.
wie de bal kaatst..
(clicheeeeee )

Old Post May-07-2002 12:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Helaas werd Pim door veel media en politici beschouwd als gevaar voor de samenleving en dat deed Pim niet met andere politici...

Nu een mooie column van Theo van Gogh:

Moordenaars
Tom de Graaff (D'66) las voor uit het dagboek van Anne Frank, om de mensen te waarschuwen dat de (toen nog) lijstaanvoerder van Leefbaar Nederland joden in de gaskamer wilde stoppen.
Gerrit Zalm (VVD) noemde hem 'een gevaarlijk man'.
Kok (PVDA) noemde hem iemand die 'groepen tegen elkaar opzet'.
Enfin, wat zal er gisteravond opgelucht adem zijn gehaald door de heren en wat zal de champagne goed hebben gesmaakt. Het zoet van de overwinning - ook al omdat de gek van de aanslag Goddank geen Marokkaan was - redt vele carrières, bijvoorbeeld die van Melkert, die heus nog wel 'ns premier zal worden.
Zondag sprak ik de Goddelijke Kale nog uitvoerig, over de telefoon; hij was bang, zoals meestal, 'dat er iets gebeuren gaat'. Ik kende 'm als een schat van een man die ook wel 'ns overdreef, dus probeerde hem op andere gedachten te brengen.

Er was een mol onder zijn Kamerkandidaten, die lekte naar de pers, bijvoorbeeld in het geval van de vermeende seksuele intimidatie van twee dames die op zijn lijst stonden. Ik legde hem uit dat die inmiddels ontmaskerde gevoed moest worden met verkeerde informatie, 'want een schandaal kan je nu niet hebben'.
Ik hoorde 't mezelf zeggen; we moesten allebei lachen.
Zoals gezegd, ik vond 'm aardig. Nu alles voorbij is moet ik voortdurend denken aan die Zondag in Februari, toen een vraaggesprek met hem verschenen was in de Volkskrant en zo ongeveer de halve wereld over hem heen viel. Hij wilde stoppen:
"Ik ben failliet en ik heb geen partij meer."
Hij wilde verklaren dat de Volkskrant hem verkeerd geciteerd had. Ik zei: "Als je dát doet, kijk ik je nooit meer aan. Je gaat vanavond op TV en je gaat als een koning, of toch tenminste als een prins." En ik beukte op hem in om door te gaan, 'dat ben je aan jezelf verplicht'.
Had ik dat maar niet gedaan.

Die avond, bij Fons de Poel - die niet veel meer wist in te brengen dan "Wat bent U toch kinderachtig" - schitterde de Goddelijke Kale weer als vanouds. En hoezeer op radiostations ook werd omgeroepen dat 'Pim wil discrimineren', binnen een paar weken was zijn aanhang weer op peil, dat wil zeggen zo rond de dertig, vijfendertig zetels. Ik vond dat een bijzondere prestatie, vooral ook omdat de Nederlandse pers bleef aanschurken bij de Macht en alles deed om 'onze geliefde leider' zoals ik hem ironischerwijs noemde, te demoniseren. Wie voor de aardigheid het hoofdcommentaar van Maandagavond in NRC-Handelsblad las moet wel tot de conclusie zijn gekomen dat de diezelfde avond omgelegde politicus Goddank van ons is heen gegaan. Luister maar: "Straks staat Fortuyn als premier met een krans op de Dam, de man die de islam 'achterlijk' vindt en mensen uit Marokko en Turkije niet behorend bij 'de moderniteit'? Deze dagen symboliseren de heroprichting van het vrije Nederland dat we hier juist niet de ene cultuur beter vinden dan de andere. Dat we hier mensen gelijk behandelen in een open samenleving. Dat we ons hier de xenofoben en racisten van het lijf wensen te houden.
Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren."

Je gelooft je ogen niet als je zoiets leest. Misschien werd dit hoofdcommentaar geschreven door H.J.A. Hofland, de meneer die Pim 'een kwibus' noemde omdat 'ie zelf als zestienjarige werd afgewezen door de SS, toen 'ie zich als vrijwilliger aanmeldde: 'Te kort'. Misschien werd dit hoofdcommentaar geschreven door de grote denker Hubert Smeets, die knipperend ten onder ging afgelopen Vrijdag in "Duivels" tegenover dezelfde steen des aanstoots. Om maar 'ns te citeren, ''t Is een schande' dat een zich noemende kwaliteitscourant zulke domme, leugenachtige hoofdcommentaren schrijft, al begrijp ik best dat de spreekbuis van de gevestigde orde in z'n broek doet voor een man die verreweg de meeste aanhang in het land dreigde te krijgen.
Frènk van der Linden, Hubert Smeets, Marcel van Dam en noem ze maar op, ze hebben allemaal bijgedragen aan de hetze die Fortuyn uiteindelijk letterlijk vermoord heeft. Wat moet je met zulke fijne democraten?

Ze zijn het spugen in hun gezicht niet waard en doen vooral denken aan antisemieten, echte bedoel ik dan. Met de moord op Fortuyn is de hoop op een minder afzichtelijke, van politiekcorrecte taboes doortrokken samenleving, vervlogen.

Ik zie niets in corrupte pygmeeën als Ferry Hoogendijk en zal zeker niet op de huidige lijst Fortuyn stemmen. De Nederlandse democratie is niet voor mensen die afwijkend denken; die worden vermoord na maandenlang ten onrechte van 'racisme' en ander fraais te zijn beticht. Daar zijn de door de belastingbetaler gesubsidieerde anti-Discriminatie-meldpunten voor, daar zijn de Officieren van Justitie voor die Fortuyn keer op keer voor de rechter wilden brengen, daartoe lenen zich de jongens en meisjes van de pers met hun zogenaamde 'geschoktheid', daarvoor zijn Barend & Van Dorp die hem wel 'ns zouden klein krijgen, zoals ze zelf vooraf aan hun eerste onderhoud met het Kwaad aankondigden, daarvoor is NRC-Handelsblad.
Ik geloof dat het enige eerbewijs dat je Fortuyn nog kunt brengen, is niet te gaan stemmen, nu niet en nooit meer. Hij zal nu de geschiedenis in gaan als opvolger van de gebroeders De Witt, die vierhonderd jaar geleden door het gepeupel werden gelyncht. We moeten de dames en heren moordenaars van nu feliciteren; 't is gelukt!
Dag Pim, aan jou heeft 't niet gelegen.

Last edited by magrec on May-07-2002 at 12:51

Old Post May-07-2002 12:44  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

Wat een belachelijke onzien om de media en andere politieke partijen de dood van Fortuyn te verwijten. Moet maar niemand nooit meer iets "negatiefs" (lees: kritisch) over iemand zeggen of schrijven? Je kunt iemand alleen citeren op dingen die diegene ook daadwerkelijk gezged heeft. Kijk van Gogh die schrijft altijd controversiele stukjes daar verwacht je niet anders van. Nu maar hopen dat die niet na-geblaat wordt door een stel 16-jarigen.

Old Post May-07-2002 12:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamaya
....You Are Sleeping....

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Pjotr G
Wat een belachelijke onzien om de media en andere politieke partijen de dood van Fortuyn te verwijten. Moet maar niemand nooit meer iets "negatiefs" (lees: kritisch) over iemand zeggen of schrijven? Je kunt iemand alleen citeren op dingen die diegene ook daadwerkelijk gezged heeft. Kijk van Gogh die schrijft altijd controversiele stukjes daar verwacht je niet anders van. Nu maar hopen dat die niet na-geblaat wordt door een stel 16-jarigen.

Inderdaad!!!

Old Post May-07-2002 12:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for Kamaya Click here to Send Kamaya a Private Message Add Kamaya to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

hebben jullie CNN gezien met de berichtgeving over Fortuyn? Het enige wat ze zeiden was dat die extreem-rechts was, de islam een achterlijke cultuur vond, en hij werd vergeleken met Le Pen....

dat is toch de grootst mogelijke onzin

ik ga de media niet de schuld in de schoenen schuiven van dat die vermoord is, ze hebben echter wel meegeholpen, ik heb nooit 1 positief woord over de heer Fortuyn gehoord (behalve dat die leven in de brouwerij bracht). Dat is toch triest te noemen, was er dan niemand in de media die iets positiefs over hem durfde te zeggen? Of vond iedereen in de media dat er geen positieve punten waren aan Fortuyn?

Kritiek verkoopt, kritiek op Fortuyn verkoopt nog meer. Dat is dus ook waar de media aan meedeed. gedeeltelijk terecht maar ook gedeeltelijk onterecht. Hij is nu dood, en opeens is al het negatieve weg, zitten allemaal zielig te doen achter hun microfoontje van dat nederland hun onschuld kwijt is.... helaas, de media kan dus ook schijnheilig zijn.

Old Post May-07-2002 13:17 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

pfff

de ene tijd is t van " Pim mocht niet eens zijn mening uiten!"

En waar zit jij de media op af te rekenen? Op deels feiten (hij heeft toch echt gezegd dat hij de islam een achterlijke cultuur vond), en op deels MENINGEN (getrokken vergelijkingen), ook al wordt hier niet altijd expliciet bij gezegd dat het om meningen gaat...maar dat deed Pim ook niet! Waarvan sommigen nu dus lopen te mekkeren dat de media die niet mag uiten, terwijl ze ook mekkeren dat vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is BLA BLA BLA

Old Post May-07-2002 13:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by magrec
Helaas werd Pim door veel media en politici beschouwd als gevaar voor de samenleving en dat deed Pim niet met andere politici...

Nu een mooie column van Theo van Gogh:
..
*cut*
..

Ik ben het hier echt wel mee eens.. dr is echt wel een hetze gecreeerd tegen pim fortuyn.. Ik wil ook niet zeggen dat het alleen de schuld van de media is, maar door voortdurend op de gevoelens van mensen in te spelen ten opzichte van Fortuyn hebben ze zkr wel zo'n beeld gecreeerd..

Old Post May-07-2002 13:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

wat een ontzettend gemeuk weer allemaal

Ik vind dat hier precies zo gereageerd wordt als dhr. Fortuyn zelf gedaan zou hebben: IEDEREEN heeft schuld, behalve meneer zelf!

Moeten jullie de media niet dankbaar zijn? Zonder hen zou Fortuyn nooit door zo'n grote massa gehoord zijn en zou de aardbeving in de Nederlandse politiek (die jullie allemaal zo nodig vonden toch???) NOOIT teweeg gebracht zijn! Dan zou hij nog steeds een klein schreeuwerig mannetje zijn die aandacht wil hebben...toch?

Ik geef degene die het zij (Jukx geloof ik?) groot gelijk als hij zegt dat dhr Fortuyn ZELF de politiek heeft verandered door alles op een aggressieve manier te gaan benaderen en andere partijen (+ leden/lijstrekkers) persoonlijk te gaan aanvallen.
Nog niet twee weken geleden was iedereen zo blij dat er verandering was gekomen in de saaie Paarse beleidt, en nu die veranderingen pas totaal zijn doorgeslagen wordt er JA MAAR..JA MAAR geroepen! Wat willen jullie nou eigenlijk!

Pim was een man van haat en spot.....heeft Pim deze actie over zich afgeroepen?

2 Trancefool: ik vind hetgeen jij beweert echt nergens op slaan. Als een rechts-extremist hem vermoord wordt de haat tegen buitenlanders groter? Pim Fortuyn? Het boegbeeld van de neo-nazistische generatie???

2 Magrec: "In nederland reageert de leugen" laat me niet lachen en wordt alsjeblieft niet het zoveelste slachtoffer die inhoudsloze leuzen verkondigt...

Dat stuk van Theo van Gogh.....die man heb ik nog nooit serieus genomen (wat wil je met zo'n stamboom) maar dat artikel van hem slaat echt alles.Als eerbetoon moeten wij allemaal nooit meer gaan stemmen? WHAHAHAHA! O ja, laten we allemaal gaan wachten tot de een-of-andere dictator voorbijkomt om ons te verlossen uit het land dat zonder pim fortuyn geen democratie meer is..BLEH

Iedereen heeft recht op eigen mening...maar PLEASE..denk nou na over je standpunt mensen....ik probeer t toch ook?

Old Post May-07-2002 14:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

godsamme wat een ongelooflijke fuck dag

maar ik heb wel iets gedaan waar ik trots op ben

Vanochtend kom ik het schoolplein op, en een gekleurde vriend staat te schreeuwen, olee olee pim fortuyn is dood, ik zo naar em toe, als je dat nog een x zegt ram ik je voor je smoel!, hij zo durf je tog niet, ik loop weg, roept ie weer, ole ole pim fortuyn is dood, ik loop naar um toen en geef um een knal voor ze kop, hij terugschoppen en ze maten erbij. toen zagen me maten dat en dikke houwerij, alhoewel die "gekleurde vriend" heeft ze p00t gebroken.

Ik 2 uur inkomen, leraren waren niet boos gelukkig, dit vind ik echt z sneu als je dat gaat roepen

mja, dit is nederland en vanaf nu kan alles gebeuren.

Old Post May-07-2002 14:28 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pim neergeschoten
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAn Early 2002 Track [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRafferty & Kershaw - "We Are Connected" (Marcos & Sunfire Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:15.

Forum Rules: