|
|
|
|
 |
|
 |
 |
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006
|
|
|
Oct-29-2006 13:49
|
|
|
 |
 |
mellow_head
I Kill For You

Registered: Aug 2004
|
|
|
Oct-29-2006 13:55
|
|
|
 |
 |
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
|
|
| quote: | Originally posted by Phortastic
Leg me eens geen woorden in de mond die ik niet eens gezegd heb, smartass. Heb helemaal niet gezegd dat er geen toekomst meer is voor vinyl door goedkopere digidownloads. Daar begon jij ineens over. De sales van vinyl gaan nu éénmaal achteruit ten voordele van andere media (Hoe dat komt laat ik in het midden, en kan me eerlijk gezegd ook geen zak schelen). Dat het allemaal niet zo zwart/wit is weten men fucking tenen ook, maar er zijn tal van signalen die erop wijzen dat het in de nabije toekomst alleen nog erger zal worden (voorbeelden die Push heeft aangehaald zijn een goed voorbeeld). |
Ja, de verkoop van vinyl is zwaar achteruit gegaan, maar datzelfde geldt voor alle andere media. En dat ligt niet zozeer aan onderlinge concurrentie tussen de verschillende dragers, maar aan de piraterij. Sterker nog, vinyl heeft het ten opzichte van CD nog erg lang volgehouden omdat de muziek die op vinyl uitkwam niet zo eenvoudig te downloaden was als bijvoorbeeld het nieuwe album van Britney Spears, en bovendien waren er toen nog niet van die handige CD spelers voor DJ gebruik.
Een paar jaar geleden was er dezelfde vrees dat het met CD's ook helemaal over zou zijn, maar dat blijkt ook mee te vallen. Niemand kan ontkennen dat vinyl nu ook ingestort is, maar dat maakt het nog geen uitstervend medium. Ik ben er niet van overtuigd dat vinyl dood gaat. Als het wel zo is, so be it. Alleen heb ik nog geen goede beargumentatie gehoord waarom dat zo zeker is. Het is blijkbaar nogal moeilijk aan te tonen. Dus om dan zomaar te roepen dat vinyl een uitstervend medium is vind ik nogal ondoordacht.
Overigens is Black-Hole niet het eerste label dat ermee zou stoppen. Release is er ook al mee gekapt, en dat was toch een redelijk gerenommeerd label.
|
|
Oct-29-2006 17:20
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 01:00.
Forum Rules: