Saxat från Ace-event.se om lite teknik kring arrangemanget
Vi kommer inte att berätta allt här men vissa saker som folk frågar mycket om är laser och liknande. Vi vill därför berätta hur pass hårt vi satsar på det här området. Vi anser att tekniken runt ett liknande event är enormt viktig. Helheten i upplevelsen är det som gör det där lilla extra på den här typen av event. Vi har länge sugit på karamellen att få projektera video och laser i vatten. Detta har oss veterligen aldrig tidigare gjorts på en fest i Sverige innan men nu är det dags. Täta vattenströmmar kommer att komma från taket på båda sidor om scenen. Dessa är så täta att vi kan projektera så väl video som laser på det. En minst sagt udda upplevelse.
Lasrarna då. Jag vad ska vi säga. Även här tror vi att vi kommer att sätta lite rekord. Ni som var på Fokused on tour i Sthlm med Tiesto fick uppleva en fullfärgs argonlaser på stora dansgolvet. Denna var kraftigt, 5w och den gjorde verkligen sitt jobb. Inför detta har vi fått tag i den största lasertuben i Sverige som är på 15w. Med fiberoptik tillåts vi att dela upp denna till 3st 5w lasrar i fullfärg. Lägg sedan på att dom stundvis att projekteras i vatten. Förbered dig på en galen upplevelse.
Vi kommer inte att berätta allt här men vissa saker som folk frågar mycket om är laser och liknande. Vi vill därför berätta hur pass hårt vi satsar på det här området. Vi anser att tekniken runt ett liknande event är enormt viktig. Helheten i upplevelsen är det som gör det där lilla extra på den här typen av event. Vi har länge sugit på karamellen att få projektera video och laser i vatten. Detta har oss veterligen aldrig tidigare gjorts på en fest i Sverige innan men nu är det dags. Täta vattenströmmar kommer att komma från taket på båda sidor om scenen. Dessa är så täta att vi kan projektera så väl video som laser på det. En minst sagt udda upplevelse.
OMG!!!!!
May-07-2004 14:34
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
^^^ Det kommer bli SÅÅÅ jävla grymt! Det är bara att packa DV-kameran.
Shit, låter helt otroligt BRA det där..
Precis som dom skriver så var Fokused Scandinavian Tour jävligt bra ljusmässigt!
Så jag ser verkligen fram emot dessa "effects"!
May-08-2004 00:28
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Det låter onekligen jävligt fett Räknar med en Steve-film efter detta
(Steve, känn ingen press, vi "kräver" eller "förväntar" oss inget, det är bara det att du brukar producera de bästa filmerna från fester.)
Last edited by reveal on May-08-2004 at 01:34
May-08-2004 00:43
keddo
u alright mate
Registered: Sep 2001
jepp, låter jäkligt spännande
May-08-2004 01:18
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Laszlo
^^^ Det kommer bli SÅÅÅ jävla grymt! Det är bara att packa DV-kameran.
jag ska också ha med mig en denna gång
Så ni, mina kära SWETA´s får hjälpa mig med redigeringen
May-08-2004 13:49
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by reveal
Steve, känn ingen press, vi "kräver" eller "förväntar" oss inget
klart vi göööööööör... hehe
May-08-2004 15:17
SteveTranz4ever