Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

quote:
Originally posted by @win
Het gaat mij er niet zozeer om dat je allemaal nieuwe of oude plaatjes inmixt, maar om het feit of iemand een 'eigen' set neerzet. Hiermee bedoel ik dat dj's van hunzelf moeten uitgaan en niet teveel op andere (grote) namen moeten letten. Kijk als iemand gewoon een mixje kopieert van weet ik veel wie, dan vind ik, al is de mix nog zo goed dat dit gewoon strafpunten oplevert! Als iemand dus zijn eigen ding doet, zijn eigen lijn trekt dan kan dat gewoon geheel vernieuwend of origineel zijn, dat bedoel ik dus. Dus dit lijkt me zeker een relevant punt in de contest!!

Dat is allemaal wel leuk bedoeld, maar dan moet je weten wanneer het om een kopie gaat... Als ik een techno of trance mix moet beoordelen weet ik met mijn hedendaagse kennis van techno en trance setjes/dj's dus niet of het om een kopie van een "grote naam" gaat. Originaliteit qua trackkeuze blijft voor mij dus een punt waarop niet beoordeeld moet worden.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Jun-08-2005 22:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Nog een extra BETA jurylid: DJ Cresto

Old Post Jun-08-2005 22:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
@win
Why So Serious?

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Djeebie
Dat is allemaal wel leuk bedoeld, maar dan moet je weten wanneer het om een kopie gaat... Als ik een techno of trance mix moet beoordelen weet ik met mijn hedendaagse kennis van techno en trance setjes/dj's dus niet of het om een kopie van een "grote naam" gaat. Originaliteit qua trackkeuze blijft voor mij dus een punt waarop niet beoordeeld moet worden.

Voor mij blijft het wel een punt, maar goed misschien moesten we maar eens een duidelijke opzet gaan maken als jury! Dan weten de dj's ook precies waar ze op beoordeeld worden

Old Post Jun-08-2005 22:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for @win Click here to Send @win a Private Message Add @win to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Prima. Duidelijke afspraken zijn zeker nodig voor juryleden

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Jun-08-2005 23:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Ik denk dat iedereen wel plaatjes gaat draaien die ook door grote namen in hun genre gedraaid worden. Er zullen toch niet veel deelnemende DJ's een volledige set met exclusieve tracks kunnen draaien denk ik?
Het is gewoon onvermijdelijk dat je set ergens wel op een set van één of andere grote DJ zal lijken, zij zijn tenslotte toch ook de referenties om nieuwe plaatjes te ontdekken?
Zolang je niet allemaal nét die plaatjes draait die Armin of Tiesto of Sasha of voor mijn part Jean ook net de laatste 3 maanden in elke set speelden is er toch geen probleem denk ik?

Old Post Jun-08-2005 23:07  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik denk dat iedereen wel plaatjes gaat draaien die ook door grote namen in hun genre gedraaid worden. Er zullen toch niet veel deelnemende DJ's een volledige set met exclusieve tracks kunnen draaien denk ik?
Het is gewoon onvermijdelijk dat je set ergens wel op een set van één of andere grote DJ zal lijken, zij zijn tenslotte toch ook de referenties om nieuwe plaatjes te ontdekken?
Zolang je niet allemaal de plaatjes draait die Armin of Tiesto of Sasha of voor mijn part Jean ook net de laatste 3 maanden in elke set speelden is er toch geen probleem denk ik?

Precies. Daarom niet beoordelen op originaliteit van trackkeuze

Old Post Jun-08-2005 23:09  Netherlands
@win
Why So Serious?

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Djeebie
Precies. Daarom niet beoordelen op originaliteit van trackkeuze

http://www.celestialsounds.nl/csc/i...hp?showforum=19

Lees hier eens hoe het wel kan

Old Post Jun-08-2005 23:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for @win Click here to Send @win a Private Message Add @win to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by @win
Voor mij blijft het wel een punt, maar goed misschien moesten we maar eens een duidelijke opzet gaan maken als jury! Dan weten de dj's ook precies waar ze op beoordeeld worden

Ik vind het een beetje overdreven. Kijk, stel nou dat een mix op een paar punten hoog scoort, maar...hij DOET het gewoon niet voor je. Er kunnen leuke tracks inzitten, goede opbouw, weinig mixfouten, maar dan nog hoeft het niets voor jou te zijn.

Smaken verschillen nog steeds, en alhoewel je niet perse naar stijlen onderscheid moet maken kan je nooit alles van tevoren afspreken. Het is nooit 100% objectief en dat moeten we ook helemaal niet willen proberen.

Trackkeuze vind ik persoonlijk wel belangrijk namelijk! Kijk je kan een tiesto of armin setje voor 99% kopieren ,das fijn, maar iemand die originele tracks in zijn set doet en daarmee weet te verassen (ik noem maar wat: Special D op een goede manier in zijn set verwerkt ) dan krijgt hij zeker meer punten van me.

Oftewel, ik selecteer op:
- trackkeuze
- 'gevoel'
- mixtechniek
- opbouw cq verloop
- begin & eind (hoort bij opbouw)

Old Post Jun-09-2005 05:39 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
visje
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2003

ik wil eventueel als er nog mensen nodig zijn ook wel jureren

Old Post Jun-09-2005 07:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for visje Click here to Send visje a Private Message Add visje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Alle factoren hangen toch een beetje samen vind ik. Een set moet je blijven kunnen boeien. Worden er mixfouten gemaakt, dan ga je je ergeren, is de set niet goed opgebouwd dan geraak je niet in de stemming, zijn je tracks niet origineel dan heb je misschien iets van 'hey dit heb ik nog gehoord', is het einde nogal abrupt dan heb je ook iets van 'wat is dat nou'. Alle factoren samen maken dat jij het een goeie set vind of niet.

Old Post Jun-09-2005 16:36  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nwopper
Mullets! More Mullets!

Registered: Sep 2004

Kijk, wat mijn probleem is als jurylid is inderdaad dat ik niet echt thuis ben in sommige muziekgenres (techno, progressive).

Ik zal voornamelijk proberen te beoordelen op
-setopbouw (zal het publiek hierin meegaan?)
-overgangen/transitions (heb me er even iets in verdiept )
En gewoon of het lekker in het gehoor ligt....

Tussen genres zal ik geen onderscheid proberen te maken, want ieder zijn muziek natuurlijk

Old Post Jun-09-2005 17:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for nwopper Click here to Send nwopper a Private Message Visit nwopper's homepage! Add nwopper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by djcresto
Alle factoren hangen toch een beetje samen vind ik. Een set moet je blijven kunnen boeien. Worden er mixfouten gemaakt, dan ga je je ergeren, is de set niet goed opgebouwd dan geraak je niet in de stemming, zijn je tracks niet origineel dan heb je misschien iets van 'hey dit heb ik nog gehoord', is het einde nogal abrupt dan heb je ook iets van 'wat is dat nou'. Alle factoren samen maken dat jij het een goeie set vind of niet.

Precies, en uiteindelijk is het toch een kwestie van gevoel en smaak

Old Post Jun-09-2005 17:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother unknown hard acid track [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAR52 - "Enigma" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:26.

Forum Rules: