Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Treo
Fick just hem mina nya Sennheiser HD25. Köpte från Thomann, smärtfri och snabb leverans, lurarna kom hem på fyra dagar efter att betalningen gått igenom. Första intrycket av lurarna ? Mycket bra ljud, om än väldigt basigt jämfört med mina gamla sony. Väldigt lätta lurar med, sitter som gjutna på huvet, ingen risk att dessa ramlar av.

Köpte ju mina tillsammans med min mixer från Recordcase.de... tog 9 dagar.
Vad jag tyckte var sämre med Thomann var att deras moms varierade beroende från vilket land man är från, vilket kanske är korrekt men så är det inte från Recordcase och därför biligare.

Rent ljud yes! Så nöjd med mina med! Mitt första intryck var dock att de va lite skrangliga men det påverkar inte nån egenskap, dom blir helt enkelt flexibla och kvalliten är bra! Jag har dock jämfört dessa med Pioneers & Technics DJ-lurar och de är ännu mer basiga... för mycket kan man tycka när man är inkörd. Jag lyssnar ändå mest på höga toner av basen, mellanregistret och diskant!
Lätta som fan är dom... halva vikten av Pioneer och de andra märkena vilket är grymt skönt! Kan ha dem på hur länge som helst utan att de blir obekväma!

Kan rekomendera denna spiralsladden!
Står man nära mixern blir den kortare än 50cm... som max räcker den 3.5m... Perfekt när man kör live och har skivorna bakom sig!

Så var det me de!

Old Post Mar-26-2007 15:15  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

9 dagar? jävlar i havet...musik-service.de levererar samma vecka! (förutsatt att du beställer på måndag)

Mina nästa lurar blir också ett par HD25. Jag har fått tejpa och vira fästet på mina Sony V700 ett par gånger nu så att de inte faller sönder helt. De har iofs hållt i nästan fem år så det är inget köp jag ligger sömnlös över...

www.laszlo.se

Old Post Mar-26-2007 15:51 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

fick äntligen min andra högtalare från recordcase idag nu ska jag iväg och köpa nå feta kablar

Old Post Mar-26-2007 15:55  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by mr_fisken
fick äntligen min andra högtalare från recordcase idag nu ska jag iväg och köpa nå feta kablar

pics or stfu!

www.laszlo.se

Old Post Mar-26-2007 15:59 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Om jag inte har fel så är det ett par sånna här

Old Post Mar-26-2007 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

jepp det stämmer.. ska ta en bild hur dom ser ut i mitt rum också men vetikatten var jag lagt kameran

Old Post Mar-26-2007 17:41  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
jepp det stämmer.. ska ta en bild hur dom ser ut i mitt rum också men vetikatten var jag lagt kameran

leta!

www.laszlo.se

Old Post Mar-26-2007 18:20 
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:

Grattis
Men jag skulle personligen inte lägga några fantastiska summor på kablar.. det är sjukt sällan man inte har någon annan svagare länk i normala system

Old Post Mar-26-2007 19:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

quote:
Originally posted by Jeremy H
Grattis
Men jag skulle personligen inte lägga några fantastiska summor på kablar.. det är sjukt sällan man inte har någon annan svagare länk i normala system

håller verkligen med men nu har jag en bra mixer och ett par bra monitorer så jag vill inte ha dåliga kablar. lite så jag resonerade, hur som helst så vetifan om det blev nån stor förbättring igentligen. gick från rca - rca till XLR - rca

det sjuka är hifi-nördar som lägger 300-300.000kr/metern för högtalarkablar osv det känns lite overkill

Old Post Mar-26-2007 22:09  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

hmmm...satt och tittade på gränssnittet på djm-400 och började undra...går det inte att stänga av crossfadern?? Eller är det precis det som "Thru" på switchen för faderkurvan gör?

edit: ah...hittade svaret på http://www.djresource.eu/Topics/story/98/Pioneer-DJM-400/

With a lowered selector switch the Cross Fader can be switched off (THRU) and can [...]

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Mar-27-2007 at 07:39

Old Post Mar-27-2007 07:27 
mr_fisken
dancin

mm precis.. crossfadern går att ställa in i tre lägen, min är såklart avstängd

Old Post Mar-27-2007 08:25  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Ja, crossfadern använder jag aldrig heller.

Nu har jag iaf beställt en DJM-400 från boströms.nu...hihi Blev lovad att jag skulle få den imorgon. Ska isf släpa med den till spelningen jag har och testköra den live...800:an hade suttit finare men jag måste ju ha råd till mat också

Ingen som vill köpa en våldtagen Numark DM3002X? Finns inte en fader eller eq som inte knastrar. Bjussa mig på en Big Mac & C och den är såld. =)

www.laszlo.se

Old Post Mar-27-2007 08:32 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2001 Track with a sample of some kind of chanting/singing/i don't know what [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWatergate - "Heart Of Asia" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:16.

Forum Rules: