Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Trance Energy 2007
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by fou69
Ik schrijf wel heel weinig op dit forumbord, maar lees wel bijna altijd alles...

haha

Old Post Mar-04-2007 16:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

ik vond het minder dan vorig jaar. qua aankleding enz kon het imo veeel beter, zeker in de future stage vond ik het maar mager. In de main gingen de lasers veel te laat aan, maar voor de rest was het er wel top.
Begint cliché te worden, maar ik vond het WEERAL te hard. Pff waarom ze dit nog TRANCE energy noemen is me een raadsel, échte trance vond ik er nog amper. Het geluid in de future & club stond veel te hard, pas tegen het einde van Emery's set hebben ze het geminderd.

+ Phynn: ben blij dat ik voor hem in de main heb gekozen ipv Menno. Zalige set van deze jonge nederlander. hij leek zich ook echt te amuseren, zat filmpjes op te nemen en had veel interactie voor het publiek. Ik dacht dat dit het begin was van een zalige tranceavond...
+ Tears Like Rain (Estiva pres. Sunover)& Southern Sun achter elkaar tijdens Oakie's set. Spijtig dat ik alles ervoor gemist had, had niet verwacht dat hij trance zou draaien. Voor de rest idd vrij rare platen keuze en vaak wisselend van trance nr tech. Denk hij Universal Nation draaide, was ook kippenvelmoment.
+ Gareth Emery! Samen met Phynn de man van de avond voor mij; Another you, another me klinkt ontzettend vet live, zeker wanneer de melodie erbij komt bij de break, zalig gewoon! Ook draaide hij gelukkig nog Mistral, daarop zat ik eigenlijk wel te wachten. Voor de rest vrij veel houseinvloeden in z'n set dacht ik, best genietbaar. Amuseerde zich ook goed blijkbaar, ondanks het (voor zo'n dj toch) niet echt talrijke publiek.
+ gratis wc's
+ snelle bediening aan eten & drank (mss toch wa minder volk dan vorig jaar?)
+ mooie vrouwen!
+ mainstage was eigenlijk wel prachtig gedaan met al die tv's over heel de breedte, waarop dan live beelden kwamen van dj & publiek. gaf prachtige kleureffecten ook.
+ geen enkele keer dat verschrikkelijke anthem gehoord + net op tijd Joop ontlopen in de future =p.

- Schulz & Rank 1 (hoewel ik daar maar een halfuur heb van gehoord).
- geluid & aankleding in future (een rollende dj booth, what's the f*cking point? mc's die erdoor lullen? ze zei nog net geen 'say heeey!') + geluid in club stage (er was amper een scheiding tss club & hardstage, zodat ze het volume moesten optrekken om erover te komen)

hoogstwaarsschijnlijk ga ik volgend jaar niet meer, of er moeten veel meer trancedj's à la phynn, menno enz komen.

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Mar-04-2007 17:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Registered: May 2006

Ik heb me echt goed geamuseerd , door de samenloop van omstandigheden kon het moeilijk fout lopen eigenlijk
Ok, volgend jaar moet die Future Area dubbel zo groot zijn, en damn, gooi die volume eens open. Toen Menno zijn set begon stonden we nog vanvoor aan de box en konden we gewoon blijven praten zonder ook maar enige moeite te moeten doen om luid genoeg te spreken, dan zijn we dus maar de geluidstechnicus gaan zoeken, maar die vonden we niet
anyway, Menno heeft een prachtige uplifting set gedraaid, net zoals ik gehoopt had. Primer - Everlast zat er ook tussen, en op dat moment was het echt pure zonde dat die Future zaal zo damn klein was en het geluid zo stil stond, anders was het misschien HET moment van Trance Energy geworden, voor mij dan toch. Vooraf in de bus gokten we het even over welke track Menno als opener ging gebruiken, en dan draait Menno de track nog ook, namelijk Falling Into Pieces.. Een lekker nummer die eigenlijk de mood en de richting van zijn set al aangaf, geen plat gebonk, gewoon lekker melodisch Hij eindigde met zijn bootleg van Time goes by en zijn remix van So Serene, mooie afsluiter!
Daarna kwam Mark Norman aan de beurt en die opende met die remix van Touch Me, een beetje TE veel gedraaid al, bleh.. We besloten dan maar om even bij Sander Van Doorn te gaan polsen in de main, en die was eigenlijk goed bezig, niet echt veel plat gebeuk, en hij draaide de Airbase remix van Bells Of Tiananmen, nice! Genietbare set van Sander Van Doorn. Het decor in de main leek me eigenlijk best sober.. maar achter de dj-booth was er echt een mooi decor opgezet, daar was toch zeker niet over te klagen, als je dat vergeleek met die marginale Future Stage.. damn. No competition, at all. Maar voor de rest.. damn weinig lichten te vinden over die hele zaal.. er was toch een beetje teveel gefocussed op die wall achter de dj (maar die was ook wel dik in orde, daar valt weinig over te discussieren).. voor de rest dus een hele sobere zaal, ik had meer verwacht eerlijkgezegd. Maar ok, na SVD kwam Markus Schulz aan de beurt en die draaide echt een vette set, de beste die ik van hem meemaakte tot nog toe.. het verschil met een GDJB was natuurlijk nog altijd groot, maar de set die hij neerzette was wel heel degelijk, mixtechnisch was het wel iets minder (algemene indruk over de dj's op TE :/)
Daarna kwamen Joop & Bolier effe die anthem draaien.. sorry dat ik het zeg, maar wat bleh.. ik vond het een schamele vertoning.. ze zijn erin geslaagd om nog een paar andere tracks te draaien ook.. wat er zo 'Live' was aan die vertoning begrijp ik niet.. bovendien was er echt nie vet gemixed (een rare wending middenin The Future, waardoor de track opeens versprong naar 30 seconden ervoor, voor mij toch het mixtechnisch dieptepunt :/ (ik heb Oakenfold niet gezien))
We zijn het afgetrapt naar Rank 1, die was al effe bezig en zijn set was mixtechnisch super. Ik denk dat hij bijna het volledig ensemble van die 'nieuwe' rank1 style tracks heeft gedraaid.. Lyteo remix, [email protected], Topgear.. en daarna nog tracks zoals 'As the playmo comes' (Playmo 2 keer gehoord trouwens, blijft toch echt een echt nummer voor events als deze) enzoverder.. Prachtige inrichting van de Club Stage trouwens, vanop de 1 van de 4 stellingen hadden we echt een prachtig zicht op de paar duizend hoofden in die zaal, echt massive.. die Future Stage was precies het kneusje van die hele TE toestand.. Toen Rank 1 Beautiful van Ferry oplegde zijn we vertrokken naar Gareth Emery in de Future.. Daar bleek nu de muziek wel volle bak te staan, WAT een contrast met het geluidsvolume van bij Menno's set, we stonden even op dezelfde plek als tijdens Menno's set en we moesten gewoon even wat achteruit gaan, het stond echt zwaar luid.. Basses gingen door merg en been, maar het was wel een zalig gevoel.. anyway, RvG was nog bezig met zijn set.. de laatste 2 tracks heeft ie live gezongen.. namelijk Realize (vet nummer) en this way als afsluiter. Gareth Emery dan die gewoon een super set draaide Trance zoals het moet met af en toe een progressive touch, en natuurlijk Formentera Whaaaaaaaat en Another You, Another Me. Ik vond het een van de sterkste sets van de avond, misschien zelfs de beste eigenlijk. Na Gareth kwam JOOP aan de beurt en die begon me maar wat plat te beuken, jongens toch :/ dan maar effe gaan zitten aan een van die tafels om erna naar Johan Gielen te vertrekken.. die begon eigenlijk echt wel goed aan zijn set vond ik, hij draaide die nieuwe plaat van Parker & Hanson er ook tussen, It's not too late; jammergenoeg wel de dub mix. Erna werd het wat platter.. Durand remix van flight 643 onder andere. Als afsluiter Cygnus X - Superstring.. - kwas al content dat ze niet weeral The Future draaiden.. - khad wel een andere track verwacht.. een track zoals 'Twisted' of 'The Beauty Of Silence' was misschien beter geweest.. zelfs al zijn die platen nu ook niet de hoogstaandheid zelve, ik zou er meer van genoten hebben dan van die Superstring die ik echt beu gehoord ben.
Om af te sluiten, het was echt een mooie avond en nacht, veel sterke sets gehoord eigenlijk
de Future stage was echt wel een major turn off, zeker gezien de sterke sets die er gedraaid zijn en de dj's die er kwamen draaien hadden ze wel meer verdiend, volgend jaar beter liefst.

laatste opmerking: Die dj-booth die ze constant verrolden in de Future, LOL !! , wat lichten konden ze niet ophangen , maar de dj-booth moest wel per sé verplaatsbaar zijn Het was wel grappig om zien eigenlijk, het publiek dat constant van links naar rechts liep om voor de dj te kunnen staan, hilarisch

Ik heb er toch van genoten, en dat is nog altijd het belangrijkste van al
Thx aan Devilex & Backer voor de organisatie; top notch gasten !

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Mar-04-2007 18:14  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
geoffen
tranceaddict in training

Registered: Jul 2006

de meeste racties kan ik ook inkomen , qua inkleding enzo
en ik vond de anthem van vorig jaar beter

allesinds goe om af te sluiten met classics , het doet de goeie herinneringen naar boven komen

Old Post Mar-04-2007 18:15  Belgium
Click Here to See the Profile for geoffen Click here to Send geoffen a Private Message Add geoffen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tommaso
tranceaddict in training

Registered: Mar 2007

Hallo allemaal! Ben nieuw op dit forum maar lees het wel al een tijdje en ben gisteren meegegaan met de bus nr Utrecht. Thnx to Devilex voor de organisatie.

Ik kan me vinden in wat Gladius zei. Dikwijls was het te hard en was het jammer de 'oudere' Trance nauwelijks nog te horen was.
Ik weet ook wel dat de uplifting/zweverige trance was voorbij is gestreefd maar toch, ik mis deze stroming enorm al kon gelukkig Phynn mij wel bekoren. Zijn setje op Tomorrowland 2006 vond ik wel iets beter maar toch nog best lekker gisteren.
Verder in positieve zin Markus Schulz (voor de eerste keer echt goed in mijn ogen) en Rank-1 (goeie overgangen) wel ook wat hard maar toch puike prestatie. Laatste platen nog gehoord van Oakenfold, best goeie platen al had ik de rest van zijn set gemist door Rank-1, die ik echt wou zien. Cosmic Gate was ook bij de betere, die mannen hebben echt progressie gemaakt

Marcel Woods en eerder Ron van den Beuken waren degelijk maar niet meer, al had ik meer van Ron verwacht. Johan Gielen ook niet slecht al draait hij in clubs toch een stuk beter. Als afsluiter hoopte ik echt dat hij 'Beauty of silence' of 'Twisted' ging draaien maar het werd weer 'Superstring' die Rank 1 ook al eerder draaide, jammer.

Verder drie keer denk ik dat ik 'Pulverturm' van Niels van Gogh heb gehoord en mss ook evenveel keer 'The Future' van Joop, wat wel logisch is maar toch.

Aankleding in de Main was ok maar vorige jaren was het beter door die bogen aan de muurkanten, wat wel kenmerkend was voor TE (zie clips enzo). De Club was me veel te druk maar niks aan te doen. De Armada vorig jaar op die plaats was toch beter ingericht.

+ eten en drinken, ging rap al stelt eten natuurlijk niks voor in NL maarja da's bijzaak op zo'n event
+ gratis wc's
+ goeie uitgelaten sfeer
+ temperatuur viel ook goed mee, het was niet echt 'pokkenheet'

+- anthem van Joop was degelijk maar dat van Marcel Woods vorig jaar (advanced) was beter

- Verschillende namen die ik wou zien draaide gelijktijdig maaarja, je moet een keuze maken, jammer dat Menno tegenover Phynn stond
- te hard in 't algemeen, I wanne go back to the roots!!!
- aankleding kon iets beter en lasers idd te laat in gang gezet op de Main
- de grote omweg om van de Main nr de Club te gaan was net als vorig jaar (Club was toen Armada) dik klote!

Het was geen slechte editie maar zeker ook niet de beste. Ik weet ook wel dat Trance ferm veranderd is de laatste jaren met techno en electro invloeden (leuk artikel trouwens over verleden en toekomst van Trance in dat boekje van ID&T wat je na afloop in je handen geduwd kreeg) maar dat men de Trance van rond de eeuwwisseling (ulpifting/zweverig) meer en meer links laat liggen blijf ik jammer vinden. Dan toch mss eens naar een Beta-party komen...

Old Post Mar-04-2007 18:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Tommaso Click here to Send Tommaso a Private Message Add Tommaso to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

Eindelijk eens tijd voor een verslagje, pas thuis om 11u en dan de hele namiddag in bed gelegen om een beetje te kunnen recupereren voor de zaalvoetbal (vermoeid maar met 5-4 winst wel tot een goed einde gebracht ).

Gisteren tegen 4u vertrokken om de trein richting antwerpen te nemen, daar gegeten en na 7u dan met de bus vertrokken richting Utrecht. Goed op tijd aangekomen, de boel eens bezichtigd en uiteindelijk de avond begonnen met Phynn. Hij heeft een goeie set gedraaid en ik heb der geen spijt van dat ik Menno voor hem heb laten schieten. Weet niet echt veel tracks meer; hij heeft twee eigen tracks gedraaid (oa close encounters) en heeft zn set afgesloten met 'Pulverturm. Vond ik persoonlijk geweldig en zwaar genieten (enkel jammer dat ik die daarna nog twee keer heb gehoord). Ik ben het trouwens volledig eens met Gladius, hij genoot enorm van zn set, de tevredenhied was echt van zn gezicht af te lezen

Het tweede uur had ik niet echt gepland, beetje overal geweest. Eerst tot bij mark norman geweest, maar hij kon mij niet echt boeien. De Club stage dan even bezocht waar Ron van den Beuken bezig was maar ook hier ben ik maar een tijdje gebleven. Uiteindelijk dan terug richting Main gegaan voor SvD in de hoop dat ie Bells of Tianmen draaide. Helaas kwam ik net te laat . Voor de rest een set in zn eigen stijl, en dat boeide mij niet echt zo heel erg.

Derde uur was volledig voor Markus Schulz. Goeie set, maar ik had er eigenlijk ietsje meer van verwacht (mss zelfs ietsje tranzier). Na Markus zn set dan onmiddellijk vertrokken voor Rank 1 en ze hebben mij echt kunnen bekoren. Hebben volledig in de stijl gedraaid die ik had verwacht. Zover ik het nog weet was dit hun setje:

01. AvB vs. Rank 1 - This worls is wathing me (GC Rmx)
02. Joop - The Future (Rank 1 rmx)
03. Mash-up 'As The Playmo Comes' --> vond ik persoonlijk niet zo geslaagd
04. Lyteo (Rank 1 rmx)
05. [email protected]
...
nog verschillende eigen platen (waaronder Topgear)
...
Cygnus X – Superstrings
Ferry Corsten – Beautiul
...

Op voorhand had ik besloten voor Cosmic Gate te kiezen na Rank 1, ik wil ze namelijk al jaren zien. En ik heb dus met veel pijn in het hart Bobina en Gareth Emery aan mn neus voorbij laten gaan. Ik ben na rank 1 wel nog eventjes blijven hangen voor Bobina aangezien CG nog niet onmiddellijk begon. Zn eerste plaat was onmiddellijk een vette tranceplaat, en ik verwachtte dan ook een subliem setje van hem met veel (onbekende) trance. Achteraf in de bus ook vernomen dat mijn vermoedens terecht waren, hij heeft dus daadwerkelijk één van de beste sets van de avond gebracht. Wel enorm jammer dus da'k die heb moeten missen

Gosmic Gate zelf hebben een setje gedraaid in de lijn van mn verwachtingen, heb er enorm van genoten, zeker 'Cosmic Gate – Human Beings' vond ik genieten. Je kan ervan zeggen wat je wilt, maar veel van hun oudere nummers doen mij toch meer dan die nieuwe. (Ik blijf er wel spijt van hebben dat ik Bobina niet heb gezien, zeker omdat het een echte tranceset was en het in de andere sets een beetje teveel van hetzelfde was)

Na CG was het dan de beurt aan Marcel woods. Het begin vond ik minder, ik heb dan ook ff een broodnodige pauze ingelast. Toen ik terugkwam heeft hij onder andere nog Cherry Blossom en Advanced gedraaid. Ik heb, mede dankzij die rust, verder nog wel van zn set genoten. Afsluiten deden we met Johan Gielen. Hij heeft verschillende classics gedraaid (oa superstings, meet her at the love parasde, airwave). Die waren wel leuk om te horen, maar op die manier had ik wel de indruk dat ie het zich vrij makkelijk wilde maken.

Uiteindelijk goed geamuseerd en een geslaagd avondje gehad.

Enkele + en - :

+ Geslaagde decoratie op de main, het geluid vond ik er geweldig
+ Decoratie in de Club was ook zeer goed. Het gluid was op zich ook zeer goed (enkel had je af en toe door de slecht afsluiting tussen club en hard stage, het geluid van de harstage dat erdoor kwam).
+ Rank 1
+ Cosmic Gate
+ Phynn
+ Sfeer
+ temperatuur

+/- Marcel Woods & Markus Schulz (maar eerder naar de positieve kant )

- Future Stage
- veeeeeeeeeeeeeeel oud volk dat zich nog TE jong waant, BAH ! ! !
- te laat gebruiken van laser in main
- veel platen meermaals gehoord (was wel te verwachten): WYN, Pulverturm, Playmo, This world is watchin me (CG rmx), Superstrings, The Future (hoewel minder als verwacht, slechts 2 of 3 maal) ...
- Bepaalde namen die samenvielen, met als resultaat het missen van Bobina
- op den duur een beetje teveel van hetzelfde (hetgeen het missen van Bobina enkel een grotere teleurstelling maakt )

Last edited by FCB_Fanatic on Mar-05-2007 at 13:26

Old Post Mar-04-2007 23:13  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

Registered: Oct 2004

Heeft Bobina nog gedraaid eigenlijk? Khoorde dat-ie zich alles behalve lekker voelde de dagen ervoor.
Niet geweest, maar zo te lezen niet echt (te) veel gemist

Old Post Mar-04-2007 23:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for Loraine Click here to Send Loraine a Private Message Visit Loraine's homepage! Add Loraine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Loraine
Heeft Bobina nog gedraaid eigenlijk? Khoorde dat-ie zich alles behalve lekker voelde de dagen ervoor.

de MC had em toch aangekondigd, dus ik veronderstel dat het ook wel echt Bobina was

Old Post Mar-04-2007 23:24  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Tommaso
Dan toch mss eens naar een Beta-party komen...

Zeker doen, is vrijwel altijd genieten van begin tot einde, met energetische en melodieuze trance.

Al bij al ben ik toch blij dat ik niet aanwezig was op TE dit jaar, als ik de reviews zo lees. De set van Markus ziet er eigenlijk bijzonder sterk uit, maar het is inderdaad de hele avond lang keuzes maken en vaak slechte keuzes maken. Door de grote omvang van de locatie kun je ook niet snel veranderen van zaal, wat maakt dat je veel tijd verliest met rondwandelen.

Enfin, misschien krijg ik volgend jaar opnieuw veel zin, maar dit jaar had ik er de verplaatsing niet voor over, mede omdat er in het Belgische clubland veel leuke dingen op het programma staan de laatste tijd. Een gezellig clubavondje zegt me toch net dat ietsje meer dan een reeks trancehitjes tussen afgedankte bodybuilders en pornosterren.

Old Post Mar-05-2007 09:08  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Devilex
Think About The Way

Registered: Dec 2005

Ach diegenen die niet geweest zijn zullen altijd wel zeggen dat ze gelijk hadden. Ben toch blij dat ik geweest ben aangezien er nu niet elke week zo een event te gebeuren staat.

Old Post Mar-05-2007 09:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Devilex Click here to Send Devilex a Private Message Add Devilex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Het is geen kwestie van gelijk of niet, you fucking donkey.
Ik verwoordde louter mijn persoonlijke visie en gevoel.

Old Post Mar-05-2007 09:11  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Achteraf in de bus ook vernomen dat mijn vermoedens terecht waren, hij heeft dus daadwerkelijk één van de beste sets van de avond gebracht. Wel enorm jammer dus da'k die heb moeten missen

verdomme eh =<. ben eens benieuwd naar z'n tracklist.

In Oakenfold z'n set vond ik deze drie platen dus zalig genieten:
03. Kuffdam & Plant - Dream Maker
04. Oakenfold - Southern Sun
05. Thomas Bronzwaer - Shadow World (Giuseppe Ottaviani Remix)

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Mar-05-2007 09:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Trance Energy 2007
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback"...These Stupid Experts..." [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirbase - Medusa [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:56.

Forum Rules: