|
Ik heb me echt goed geamuseerd , door de samenloop van omstandigheden kon het moeilijk fout lopen eigenlijk
Ok, volgend jaar moet die Future Area dubbel zo groot zijn, en damn, gooi die volume eens open. Toen Menno zijn set begon stonden we nog vanvoor aan de box en konden we gewoon blijven praten zonder ook maar enige moeite te moeten doen om luid genoeg te spreken, dan zijn we dus maar de geluidstechnicus gaan zoeken, maar die vonden we niet
anyway, Menno heeft een prachtige uplifting set gedraaid, net zoals ik gehoopt had. Primer - Everlast zat er ook tussen, en op dat moment was het echt pure zonde dat die Future zaal zo damn klein was en het geluid zo stil stond, anders was het misschien HET moment van Trance Energy geworden, voor mij dan toch. Vooraf in de bus gokten we het even over welke track Menno als opener ging gebruiken, en dan draait Menno de track nog ook, namelijk Falling Into Pieces.. Een lekker nummer die eigenlijk de mood en de richting van zijn set al aangaf, geen plat gebonk, gewoon lekker melodisch Hij eindigde met zijn bootleg van Time goes by en zijn remix van So Serene, mooie afsluiter!
Daarna kwam Mark Norman aan de beurt en die opende met die remix van Touch Me, een beetje TE veel gedraaid al, bleh.. We besloten dan maar om even bij Sander Van Doorn te gaan polsen in de main, en die was eigenlijk goed bezig, niet echt veel plat gebeuk, en hij draaide de Airbase remix van Bells Of Tiananmen, nice! Genietbare set van Sander Van Doorn. Het decor in de main leek me eigenlijk best sober.. maar achter de dj-booth was er echt een mooi decor opgezet, daar was toch zeker niet over te klagen, als je dat vergeleek met die marginale Future Stage.. damn. No competition, at all. Maar voor de rest.. damn weinig lichten te vinden over die hele zaal.. er was toch een beetje teveel gefocussed op die wall achter de dj (maar die was ook wel dik in orde, daar valt weinig over te discussieren).. voor de rest dus een hele sobere zaal, ik had meer verwacht eerlijkgezegd. Maar ok, na SVD kwam Markus Schulz aan de beurt en die draaide echt een vette set, de beste die ik van hem meemaakte tot nog toe.. het verschil met een GDJB was natuurlijk nog altijd groot, maar de set die hij neerzette was wel heel degelijk, mixtechnisch was het wel iets minder (algemene indruk over de dj's op TE :/)
Daarna kwamen Joop & Bolier effe die anthem draaien.. sorry dat ik het zeg, maar wat bleh.. ik vond het een schamele vertoning.. ze zijn erin geslaagd om nog een paar andere tracks te draaien ook.. wat er zo 'Live' was aan die vertoning begrijp ik niet.. bovendien was er echt nie vet gemixed (een rare wending middenin The Future, waardoor de track opeens versprong naar 30 seconden ervoor, voor mij toch het mixtechnisch dieptepunt :/ (ik heb Oakenfold niet gezien))
We zijn het afgetrapt naar Rank 1, die was al effe bezig en zijn set was mixtechnisch super. Ik denk dat hij bijna het volledig ensemble van die 'nieuwe' rank1 style tracks heeft gedraaid.. Lyteo remix, [email protected], Topgear.. en daarna nog tracks zoals 'As the playmo comes' (Playmo 2 keer gehoord trouwens, blijft toch echt een echt nummer voor events als deze) enzoverder.. Prachtige inrichting van de Club Stage trouwens, vanop de 1 van de 4 stellingen hadden we echt een prachtig zicht op de paar duizend hoofden in die zaal, echt massive.. die Future Stage was precies het kneusje van die hele TE toestand.. Toen Rank 1 Beautiful van Ferry oplegde zijn we vertrokken naar Gareth Emery in de Future.. Daar bleek nu de muziek wel volle bak te staan, WAT een contrast met het geluidsvolume van bij Menno's set, we stonden even op dezelfde plek als tijdens Menno's set en we moesten gewoon even wat achteruit gaan, het stond echt zwaar luid.. Basses gingen door merg en been, maar het was wel een zalig gevoel.. anyway, RvG was nog bezig met zijn set.. de laatste 2 tracks heeft ie live gezongen.. namelijk Realize (vet nummer) en this way als afsluiter. Gareth Emery dan die gewoon een super set draaide Trance zoals het moet met af en toe een progressive touch, en natuurlijk Formentera Whaaaaaaaat en Another You, Another Me. Ik vond het een van de sterkste sets van de avond, misschien zelfs de beste eigenlijk. Na Gareth kwam JOOP aan de beurt en die begon me maar wat plat te beuken, jongens toch :/ dan maar effe gaan zitten aan een van die tafels om erna naar Johan Gielen te vertrekken.. die begon eigenlijk echt wel goed aan zijn set vond ik, hij draaide die nieuwe plaat van Parker & Hanson er ook tussen, It's not too late; jammergenoeg wel de dub mix. Erna werd het wat platter.. Durand remix van flight 643 onder andere. Als afsluiter Cygnus X - Superstring.. - kwas al content dat ze niet weeral The Future draaiden.. - khad wel een andere track verwacht.. een track zoals 'Twisted' of 'The Beauty Of Silence' was misschien beter geweest.. zelfs al zijn die platen nu ook niet de hoogstaandheid zelve, ik zou er meer van genoten hebben dan van die Superstring die ik echt beu gehoord ben.
Om af te sluiten, het was echt een mooie avond en nacht, veel sterke sets gehoord eigenlijk
de Future stage was echt wel een major turn off, zeker gezien de sterke sets die er gedraaid zijn en de dj's die er kwamen draaien hadden ze wel meer verdiend, volgend jaar beter liefst.
laatste opmerking: Die dj-booth die ze constant verrolden in de Future, LOL !! , wat lichten konden ze niet ophangen , maar de dj-booth moest wel per sé verplaatsbaar zijn Het was wel grappig om zien eigenlijk, het publiek dat constant van links naar rechts liep om voor de dj te kunnen staan, hilarisch 
Ik heb er toch van genoten, en dat is nog altijd het belangrijkste van al
Thx aan Devilex & Backer voor de organisatie; top notch gasten !
|