|
Gisteren met kameraden naar Rosenborg – Club Brugge gekeken, 0-0. Dat lijkt mij een correcte uitslag hoewel er zowel meer als minder had ingezeten. Bij momenten heb ik een degelijk Club gezien, op andere momenten was het dan weer een stuk minder. Club nam vooral een zwak start in de eerste helft (weeral!).
Alcaraz was voor mij samen met Stijnen bij de betere aan de zijde van Club. Alcaraz zat overal goed tussen, verdedigde secuur en was nauwelijks op een foutje te betrappen. Ook Klukowski haalde weer een goed niveau na toch enkele jaren matig presteren. Simaeys was zijn degelijke zelf. In aanvallend opzicht hebben zowel Dirar als Vargas verdienstelijk tot goed gespeeld. Vargas had een aantal goede acties in huis maar verlaat te vaak de rechterflank en verdedigd te weinig mee. Dirar vond ik in de eerste helft vrij onzichtbaar maar kwam er in de tweede helft beter door. Verder goed werken en storen van Sonck en Akpala. Zwakste prestatie was voor mij van Ciman. Verdedigde te vaak van zijn man af, werd er regelmatig simpelweg afgelopen en was enkel goed om onder druk blind ballen naar voor te rammen (ter verdedigin; kwam wel vaak tegen een overmacht te staan op rechts, goed scoutingswerk dus van Rosenborg). Ik was zoal geen voorstander van zijn komst, en blijkbaar worden mijn vermoedens bevestigd, hij komt (momenteel) tekort, zeker op de RB. Eventueel kan hij naar de toekomst toe centraal in de verdediging wel iets bijbrengen maar op de RB heb ik mijn twijfels met hem. Verder ook een zwakke prestatie van Geraerts. Hij was vrij onzichtbaar en als je hem al zag was het al slenterend, met een slechte passing of zwakke opbouw. Hij lag ook aan de basis van een gevaarlijke tegenaanval. Het beste wat we van hem zagen was een schot vanaf de grote rechthoek na een goeie actie van Ciman & Vargas (die dan nog eens ver naast ging). Clement leverde weer een normale prestatie af, veel inzet maar daar blijft het bij. Te weinig dus! Respect voor hetgeen hij heeft bereikt en Club heeft bijgebracht, maar eigenlijk is het een schande dat die nog mag meespelen. Tot slot wel nog even de goede invalbeurt van Leko vermelden.
|