Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mellow pleasure
Senior tranceaddict

Registered: Oct 2003
Smoking ..umm..something NIce Modell.

Angelface/Kristina NormanDenna bild var en av mina första försök att göra om ett orginal.

Mail me

Last edited by mellow pleasure on Nov-20-2003 at 21:15

Old Post Nov-20-2003 21:10  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
Re: NIce Modell.

quote:
Originally posted by mellow pleasure
Angelface/Kristina NormanDenna bild var en av mina första försök att göra om ett orginal.

Jag såg denna på din sida tror jag och jag gillar inte alls den, röda läppar är något som bär emot hos mig dessutom tycker jag om ögon som de ser ut i original och får därför "Terminator"-vibbar av denna. Ränderna får jag tyvärr associationer till vår första skrivare i familjen som var en kass bubblejet som gjorde att alla bilder man skrev ut såg ut just så där. Den här bilden är helt enkelt inte gjord för att passa mig, sorry. Hoppas att andra tycker om den...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-20-2003 21:29  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

uuuh...en sak jag undrat över länge, något som säkert de flesta kan svaret på - dock inte jag.

Varför lämpar sig Macintosh bättre för redigering och bearbetning med tvådimensionell grafik än PC? (Med tredimensionellt är det PC som lämpar sig bäst).

www.laszlo.se

Old Post Nov-21-2003 03:31 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002
Re: NIce Modell.

quote:

Den e sådär, dem där scanlines är för synliga, sänk opaciteten o gör dom lite tätare. Hur har du gjort dem där linjerna eg. för några avstånd är större än dom flesta.. :S

Old Post Nov-21-2003 06:15 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict

Re: Re: NIce Modell.

quote:
Originally posted by ShyTrance
Den e sådär, dem där scanlines är för synliga, sänk opaciteten o gör dom lite tätare. Hur har du gjort dem där linjerna eg. för några avstånd är större än dom flesta.. :S
Ja som jag sa så va det min första. Numera så gör jag dom inte för *s* hand utan fill pattern. Man lär sig så länge man lever. Jag har tyvärr tappat bort orginalet så jag har nog svårt att korrigera den.

Mail me

Old Post Nov-21-2003 08:47  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
uuuh...en sak jag undrat över länge, något som säkert de flesta kan svaret på - dock inte jag.

Varför lämpar sig Macintosh bättre för redigering och bearbetning med tvådimensionell grafik än PC? (Med tredimensionellt är det PC som lämpar sig bäst).

de flesta bildredigeringsprogram e från början utvecklad för mac, och har sedan blivit portade till windows... därför har de varit buggigare i windows, och buggar skapar instabilitet vilket är två smulor otrevligt... Postscript kommer även det från macvärlden, och de är så vitt jag vet standarden för tryckerier...

edit: det är även som så, som de flesta säkert vet, att macOS är/har varit mycket stabilare än windows vilket även det är en stark anledning till att "proffsen" valt att jobba med mac.

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-21-2003 15:12  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict

Exclamation Party bilder ???

undrar om ngn har en grymt snygg klubb bild ( tagen på ett fett party) som jag skulle kunna få använda till min senaste bild istället för tjejen i bikini. Vill dock ha en bild som inte ligger under ngn annans än just DIN ägo & copyright.
maila gärna den till mig i så fall.
keep clubbing !!

Mail me

Old Post Nov-24-2003 12:24  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Re: Party bilder ???

quote:
undrar om ngn har en grymt snygg klubb bild ( tagen på ett fett party) som jag skulle kunna få använda till min senaste bild istället för tjejen i bikini. Vill dock ha en bild som inte ligger under ngn annans än just DIN ägo & copyright.
maila gärna den till mig i så fall.
keep clubbing !!

Jag har nog ett par bilder i min kollektion som du kanske skulle ha nyttta av....ska bara leta upp de...

EDIT:

Dance Valley

Devotion

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Nov-24-2003 at 13:52

Old Post Nov-24-2003 13:40 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict

Smoking ..umm..something Fett me´shysst !

Man får tacka det var shyssta bilder ! Ska se vad jag kan gör med dessa .

Mail me

Old Post Nov-24-2003 14:22  Sweden
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

Old Post Nov-24-2003 18:09 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

Det är snyggt ShyTrance, men en aning rörigt.

Old Post Nov-24-2003 19:11  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict

Re: Re: Party bilder ???

Skulle vara glad om du hade bilder med en massa dansande människor men inte så mkt ljus. Bilderna var coola så jag skulle kunna ha användning av dessa senare.

Mail me

Old Post Nov-24-2003 19:19  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease Help Id another track [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRapid Eye - Circa Forever (Original Iberia Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:52.

Forum Rules: