| quote: | Originally posted by Aendy
Jag är på din sida Laszlo. Jag får känslan att det mindre och mindre handlar om musiken utan att andra intresseområden har högre prioritet. Alfahanesyndromet har dykt upp rätt mycket, jag som har en yvig dansstil har alltid sett till att skaffa mig utrymme utan störa mina meddansare. Aldrig har jag fått så mycket "stryk" som denna kryssningen ute på min avsides plats av dansgolvet. Folk går medvetet in i en, stampar en på foten och till och med kör fotbollsfulingar som att trampa på hälsenan. Inte för att få plats utan bara i förbifarten, har aldirg hänt för. Tror mig inte ha sett slagsmål på dessa kryssningar förr, i helgen såg jag vakterna ingripa en handfull gånger. Takplattor m.m. som var vandaliserade i korridorerna. Inget av detta tycker jag ingår i den danskultur som jag anser mig tillhöra. För varje kryssning som gått har jag mer och mer känt att det börjar närma sig den sista, det kan vara så att detta var den sista faktiskt.
|
Nu var ju det här min första kryss så jag kanske tillhör dessa illa beryktade nybörjare, vad vet jag? Jag kan i vilket fall inte dela era uppfattningar om att det skulle vara särskilt dålig stämning på kryssningen eller trance-fester överhuvudtaget. Allt beror ju på vad man jämför med, men jämför man med en "vanlig" helgkryssning med valfri finlandsfärja så nog sjutton är de tio resor värre vad gäller fylla, knuffar, slagsmål och tokraggande! Likadant på land, de trance-fester jag gått på har jag alltid varit lika fascinerad över den hel-schyssta stämning som råder, visst kan man råka bli lite knuffad eller trampad på fötterna, men de allra flesta ber ödmjukast om ursäkt och så är den saken ur världen. Jag menar, är det 1000 pers på en 100 kvadratmeter stor yta så nog sjutton blir det trångt! Sen kan det hända att de tidigare kryssningarna varit ännu bättre och "snällare", oavsett detta tycker jag det är väl hårt att säga att det skulle varit dålig stämning på den senaste.
|