Tog nyligen av stödbandaget och det ser faktiskt ganska lovande ut, på en 5-gradig skala skulle jag säga att det nog bara är en 2:a! Håller den uppe på skrivbordet nu också och det käns faktiskt mycket bättre .
Vid tidigare stukningar har nog det största problemet varit att jag satt igång och börjat träna för tidigt. Så först tänkte jag att jag skulle hålla mig stilla den här gången men... du har säkert rätt, det är nog inte heller bra. Vilken typ av rörelser rekomenderar du till en början? Promenader? Cykling?
Hur gick det med din stukning under kryssen då, kunde du hänga med på dansgolvet? Svullnade den inte upp efteråt?
Jul-24-2006 18:30
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Lustigt nog gick svullnaden ner när jag dansade faktiskt. Gissar att det hade med blodcirkulationen att göra.
Vad gäller rörelser så tycker jag först och främst du ska sitta å småstretcha foten upp å ned så mycket du kan när du sitter vid datorn å liknande. Förhindrar att stelheten letar sig in i foten
Sen är tåhävningar och balansbräda att rekomendera när du känner dig redo.
Jag hade en klar 5:a på en 5-gradig skala vad gäller min stukning (dom trodde den va bruten tills dom röntgade) så det borde gå snabbare för dig att rehaba än det gjorde för mig. Men för guds skull slacka inte med rehaben, då kommer du ha väldigt mycket lättare att råka ut för samma sak igen. Investera i en balansbräda, gör en otrolig skillnad
batteries not included.
- dave
Jul-24-2006 18:55
Braxen
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2004
Stennhård linda, högläge å kyla ere som gäller direkt efter iaf, nu kasnke d e lite sent dock .. hoppas d hinner bli bra iaf
Ja, kyla e nog försent men linda hårt kan nog vara bra. Och rehabövningarna sätter jag igång med NU för jag SKA vara i form!
Tack!
Jul-24-2006 19:12
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by Laszlo
Scul, vi är två bilar och åtta pers, så det finns två platser lediga...Åker från Växjö, genom Värnamo och Jönköping. Flyger du till Växjö eftersom du nämner Småland? Du får gärna åka med oss om du vill...
Antagligen kommer jag bo i Vrigstad några dagar. Vet inte vad som är mest praktiskt det ligger mellan Växjö och Jönköping iaf
Behöver också lite utrymme till skivorna dock men det ordnar sig antar jag
quote:
Originally posted by Akia Bara 2 och 1/2 vecka kvar och jag stukar foten!!!
Originally posted by Braxen
Stennhård linda, högläge å kyla ere som gäller direkt efter iaf, nu kasnke d e lite sent dock .. hoppas d hinner bli bra iaf
Precis
Högläge efteråt är däremot ganska värdelöst.. då är blodtillförsel och värme betydligt bättre än högläge och kyla.
Försök att inte döva ner smärtan för mycket med alkohol heller.. det brukar ta ut sin rätt efteråt
Jul-24-2006 22:23
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by Jeremy H
Precis
Högläge efteråt är däremot ganska värdelöst.. då är blodtillförsel och värme betydligt bättre än högläge och kyla.
Försök att inte döva ner smärtan för mycket med alkohol heller.. det brukar ta ut sin rätt efteråt
Jag är inte beredd att hålla med. Högläge förhindrar fortfarande att svullnaden håller sig konstant eller tilltar. Kanske inte gör så stor skillnad om man har en lättare stukning men jag kände stor skillnad. Gjorde rent ut sagt ont första veckan om jag inte hade foten i högläge lite då och då.
batteries not included.
- dave
Jul-25-2006 02:11
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by ScuL
Antagligen kommer jag bo i Vrigstad några dagar. Vet inte vad som är mest praktiskt det ligger mellan Växjö och Jönköping iaf
Behöver också lite utrymme till skivorna dock men det ordnar sig antar jag
Skivorna är inget problem - vi kommer förmodligen åka diplomatbil a'la Volvo S80, så det finns plats till de också i bagaget. Antar att du inte ska ha med dig fyra väskor till ett entimmaasset Om du ska bo i Vrigstad så är det nog smidigast ifall du tar dig till Värnamo - det är ca 3 mil dit. Du kan adda mig på MSN om du vill åka med oss. [email protected]