|
| quote: | Originally posted by raoel
Deels heb je gelijk dat Ajax meer ervaring heeft dan PSV.
Maar van die spelers (Winter, Witsche, Litmanen en Bergdolmo (die jij vergeet) spelen alleen Litmanen en Bergdolmo. Litmanen is dan ook meteen één van de belangrijkste spelers van Ajax terwijl Bergdolmo geen topper is. De andere belangrijke speler zijn 2 jonge gasten die ook geen ervaring hebben.
VD Vaart en Chivu. VD Vaart deed helemaal niet mee en Chivu valt uit na 7 minuten. Dan heb je alleen nog Litmanen over die het verschil kan maken met zijn kwaliteit en ervaring.
|
DAt Chivu geen ervaring heeft ben ik het niet met je eens. Hij heeft toch een EK meegemaakt en heeft elk seizoen vanaf 99/00 zijn Europese duels gespeeld. Denk trouwens niet dat de gemiddelde PSV'er zóveel meer Europese duels heeft gespeeld dan de gemiddelde Ajacied (iemand de statistieken voor handen om te vergelijken?)
Denk toch dat ik iets anders bedoel met ervaring Die ervaring die ik dus bedoel slaat op Europacupfinales/WK's/Ek's etc. Das toch een niveautje (of twee ) hoger dan de Eredivisie die wij hier hebben. Ja, natuurlijk hebben die 150 wedstrijden Eredivisie waarde (/ervaring), alleen denk dat een WK of iets dergelijks veel meer waarde heeft
Bij PSV heb je dan nog Kezman, Vogel, Faber, Ooijer, VoH, Rommedahl en Waterreus. Deze spelers hebben allemaal al minstens 3 seizoenen CL voetbal meegemaakt. De meeste nog een hoop meer en een hoop interlands.
Dat kunnen de meeste bij Ajax niet zeggen.
en dan heb ik de gebleseerden V Bommel, Hofland en Bruggink nog niet eens genoemd. |
Mwah, daar zijn Ajax en PSV min of meer gelijk hoor. O'Brien (WK2002)Chivu (EK2000), Trabelsi (WK2002+Afrika Cup-denk ik?-), Ibrahimovic (WK2002) hebben toch wel aardig meegemaakt internationaal, waar bij PSV alleen Kezman, Rommedahl, Heintze (leeft ie nog?) en Vogel een dergelijk toernooi hebben meegemaakt. Bruggink hoef je eigenlijk niet te noemen die heeft maar 1 interland gespeeld ofzo en heeft alleen de Europese ervaring bij PSV.
Toch denk ik dat PSV dit seizoen kampioen gaat worden omdat ze een veel solider team hebben dan ajax. De spelers hebben gemiddeld gezien meer ervaring en daarbij komt ook nog eens de CL belasting bij voor de spelers van Ajax.
Vergeet ook niet dat na de winterstop PSV's beste speler V Bommel en de talenten Leanro en wilson terug komen van hun blesures. Daarnaast komt ook de koreaan Park waarvan de technische staf van PSV veel verwacht. |
Over die ervaring ben ik het dus niet helemaal met je eens (zoals eerder gezegd) Wilson heeft nog niks bewezen/laten zien en van Park mag je nog niet verwchten dat hij de ploeg op sleeptouw neemt (hij is natuurlijk een lager niveau gewend+ moet acclimatiseren). Van Leandro moet je maar hopen dat hij weer een dergelijk niveau haalt van voor zijn blessure.
|