Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Laszlo
Jofawe: I samma ögonblick som du tog de korten var jag förmodligen på väg hemifrån onsdagsmiddagen på Pudas (För er som inte vet är pudas en studentpub som ligger där Jofawe bor). Utbytesstudenterna som var nere och åt blev helt till sig när de fick se snö för första gången i sina liv....

Haha.. kul att se

Men det är fantastiskt vackert när det snöar.. allt liksom stannar upp.
Bilar kör långsamt, folk går sakta och beundrar snön... det är liksom lite magiskt

Old Post Nov-17-2004 18:38  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
"Mycket snö men ingen ficklampa!"

Tog denna nyss från min balkong... 00:30 för att vara exakt...

Canon ixus i
4 sek. slutartid
Det blåste till lite under tagningen

http://progg.mine.nu/images/2004-11-23.00.30am.jpg

Old Post Nov-22-2004 23:34  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003
Re: "Mycket snö men ingen ficklampa!"

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Tog denna nyss från min balkong... 00:30 för att vara exakt...

Canon ixus i
4 sek. slutartid
Det blåste till lite under tagningen

http://progg.mine.nu/images/2004-11-23.00.30am.jpg

cool =)

Old Post Nov-22-2004 23:48  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

blev inspirerad av steves bild

Min baksida, snett åt vänster..
Tagen kl 23.31 den 17/11 med en Canon Ixus 500
1 sekunds slutartid
1 sekunds exponeringstid
bländare F/3,2 med brännvid på 9mm

Baksida del 1

Samma baksida, samma vinkel, en vecka senare.

Baksida del 2

Last edited by jofawe on Nov-24-2004 at 20:38

Old Post Nov-24-2004 20:27  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

*bump*

Nätet är ju idag fullt av webblogs, så därför tänkte jag skaffa en egen fotografisk blogg, en sk. photoblog. Lade upp den igår, så det finns inte så många foton än, men jag ska försöka uppdatera den varje dag.

Klicka på mig

Kommentera gärna

www.laszlo.se

Old Post Jan-29-2005 12:38 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

vi var på samma match du och jag tyst som kyrkan efter dem sista målen (man hörde sitt egna skrik eka ganska väl)

är inte djurgårdare, men ändå sthlms lag

Old Post Jan-29-2005 15:35 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Dioxys
vi var på samma match du och jag tyst som kyrkan efter dem sista målen (man hörde sitt egna skrik eka ganska väl)

är inte djurgårdare, men ändå sthlms lag

Coolt Är ju djurgårdssupporter, men ingen inbiten sådan - Theodore var den enda anledningen till att jag tog mig upp till Jönköping. Vid ett av Djurgårdsmålen kunde man även skymta mig och polaren på TV4-sporten senare på kvällen

www.laszlo.se

Old Post Jan-29-2005 15:41 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Eftersom vi har likadan kamera Laszlo så vet jag hur kass vitbalansinställningen i kameran är, tog mig friheten att manipulera din bild, hoppas du inte blir arg.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-29-2005 23:35  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by Aendy
Eftersom vi har likadan kamera Laszlo så vet jag hur kass vitbalansinställningen i kameran är, tog mig friheten att manipulera din bild, hoppas du inte blir arg.

http://aendy.se/050118.jpg

Du är så välkommen hade jag haft utrymme och råd att spara alla bilder i raw-format så hade jag gjort det - tyvärr får det duga med JPEG....det medför ju viss förlustinformation vid bildmanipulation i form av färgkorrigering....hur ställer du in vitballansen? jag är jävligt svag för starka kontraster, så det och färgbalansen är i huvudsak det enda jag pillar med - däremot lyckas jag aldrig får till någon "frätande" vit färg på ytor som det är avsett för, utan att behöva öka kontrasten för mycket...som tex denna:

fick inte etiketten vitare än såhär...det hade funkat med att
markera området jag vill ha färgkorrigerat, och därefter mha lager rätta till det....men det hade tex på föregående bild (målvakten) varit betydligt mer tidskrävande....

www.laszlo.se

Old Post Jan-30-2005 03:56 
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Det är skitklurigt med vitbalansen som sagt, sliter mitt hår varje gång. Pallar inte med lager och dylikt så jag bara drar lite i reglagen och hoppas på att inte hela bilden blir kaikon. I din bild förändras den gula ljuspunkten bak i lokalen när jag försöker vita upp etiketten. Blir nånting såhär på 2 min:

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-30-2005 07:56  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Okej - I see, då använder vi samma metod - skillnaden är väl att du har mer tålamod. Köpte ju Photoshop CS för digitalfotografer för några månader sedan, helt suverän bok med skitmånga matnyttiga tips, och där finns ett par tips om färkorrigering o dylö., men de är också mha lagerhantering och sånt där tjaffs som man inte orkar pilla med...:| Lika bra att köpa en 1D MKII:a istället och ett par gluggar för några hundra pix, så kanske man får bättre färgåtergivning i bilderna på en gång..

www.laszlo.se

Old Post Jan-30-2005 11:11 
Laszlo
The weekend has landed

(går)Dagens bild

En polare vid namn Yousef som framförde ett hysteriskt roligt spex på en jobbarsittning vi hade på Slottsstallarna igår (ena studentpuben). Han ska föreställa en diskriminerad invandrarkvinna som jobbar i garderoben. tror aldrig jag har skrattat så mycket i hela mitt liv...det var ett under att jag överhuvudtaget lyckades trycka av knappen på kameran ..

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jan-30-2005 at 13:17

Old Post Jan-30-2005 13:03 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TA's Fotografiska Tråd
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMoney Talks? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackF & W - "You Will Understand" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:46.

Forum Rules: