Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Härligt att höra Laszlo =)
Men frågan är, klarar de VBR mp3?

Googlade lite
http://www.musiciansfriend.com/prod...ayer?sku=242119

Does not support VBR MP3s.

Jag tycker dock spelarna funkar sämre med cue osv. när man bränner ut som mp3.
När jag bara vill känna på en bunt låtar bränner jag ut dem som mp3.
Annars om jag ska jocka ute med låtarna så har jag en (köpt)release per skiva för att inte välja fel låtar vilket är lätt hänt om man har fler på samma skiva.

En bättre budget variant är ju faktiskt annars att köra ut dom i vanligt format på CD istället för mp3...
CD-R är ju faktiskt väldigt billigt!!! Även för fattiga studenter!

Old Post Mar-27-2007 21:51  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Mja, håller med Steve. Har aldrig förstått hur man kan ha fler än ~10 låtar per skiva faktiskt (sålänge som CDJs inte har nån sökfunktion dvs)

Old Post Mar-27-2007 21:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[SWE]Helios
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2006

Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)

Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller?

Old Post Mar-27-2007 22:01  Sweden
Click Here to See the Profile for [SWE]Helios Click here to Send [SWE]Helios a Private Message Add [SWE]Helios to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)

Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller?

Jag har inte stött på VBR iaf.... jag köper alltid 320kbps i sämsta fall 192 om jag verkligen inte får tag på bättre... Beatport har ju även wav på många släpp och Beatport ser även till att inte köra låtarna genom encoding program som normaliserar osv. så det man får är raka rör från skivbolagen kan man säga!

Old Post Mar-27-2007 22:11  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Tydligen så finns stöd för VBR men med vissa begränsnigar:

http://forums.pioneerdj.com/eve/for...04/m/2161050534

quote:
The features which won't work are:

- time remaining
- fast scan
- frame cueing (?)

I can't remember if MT is one of the others affected by it. Regardless, VBR sucks and shouldn't be used.

Jag har så vitt jag vet heller inte fått någon VBR mp3 från beatport...

www.laszlo.se

Old Post Mar-27-2007 22:16 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

nej vbr ska man inte behöva få från beatport/djdownload/juno osv men det är väl bara att bränna dom som audio-cd (wav) istället för mp3? blir väl ingen kvalitétsförlust direkt?

Old Post Mar-28-2007 07:29  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by mr_fisken
nej vbr ska man inte behöva få från beatport/djdownload/juno osv men det är väl bara att bränna dom som audio-cd (wav) istället för mp3? blir väl ingen kvalitétsförlust direkt?

Misstänker att Helios vill ha CDJ200 bland annat av just den anledning att den klarar av att spela mp3-skivor.

www.laszlo.se

Old Post Mar-28-2007 07:33 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[SWE]Helios
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2006

quote:
Originally posted by Laszlo
Misstänker att Helios vill ha CDJ200 bland annat av just den anledning att den klarar av att spela mp3-skivor.

Jo, så såg det ju ut innan jag postade här iaf :P
Men då hade jag som sagt också på något sätt fått för mig att alla promos på CDR ligger i mp3-format av någon anledning, hehe.

Jag är övertygad om att jag klarar mig utan mp3-playback, men visst är det lite smidigare med mp3 ibland.
Hur ser det för övrigt ut med att lira 192 kbps i klubbar och sånt? Stort "NEJ" på det eller?

Old Post Mar-28-2007 13:10  Sweden
Click Here to See the Profile for [SWE]Helios Click here to Send [SWE]Helios a Private Message Add [SWE]Helios to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Jo, så såg det ju ut innan jag postade här iaf :P
Men då hade jag som sagt också på något sätt fått för mig att alla promos på CDR ligger i mp3-format av någon anledning, hehe.

Jag är övertygad om att jag klarar mig utan mp3-playback, men visst är det lite smidigare med mp3 ibland.
Hur ser det för övrigt ut med att lira 192 kbps i klubbar och sånt? Stort "NEJ" på det eller?

Så länge det är bra ecodat så är det väl lugnt för det mesta...
Men tankar du hem låtar och det är vinyl-rippar så låter det oftast skräp och på en stor PA-anläggning så innebär det skräpx10 med få undantag!

Old Post Mar-28-2007 14:30  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Fick min nya leksak idag Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na

www.laszlo.se

Old Post Mar-28-2007 17:19 
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Laszlo
Fick min nya leksak idag Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na

Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag?

Old Post Mar-28-2007 20:02  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by jofawe
Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag?

nä, har en D40 och D80 hemma som vi testade till tidningen förra månaden...inte skickat tillbaka de till nikon än... du kan få kela med den lite grand om du vill. Den är üüüüüüüüüüber

www.laszlo.se

Old Post Mar-28-2007 23:15 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälp, ska köpa dj-utrustning!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (24): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack i.d. #1 [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackUtah Saints - "Star" (Red Jerry Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:57.

Forum Rules: