|
Harm van Veldhoven stapt zelf op bij GB
do 13/11/08 - Voor Harm van Veldhoven werd de bekerblamage tegen RC Mechelen zijn laatste wapenfeit bij Germinal Beerschot. Hij hield de eer aan zichzelf en trekt de deur op het Kiel dicht.
Na de 1-4 tegen RC Mechelen had Van Veldhoven woensdagavond laat al een gesprek van anderhalf uur met het bestuur van GB. Een dag later is zijn vertrek een feit.
(Belga)
Meteen na de match had Van Veldhoven al gezegd aan zijn assistent "dat hij het begrepen had."
Van Veldhoven besliste dan ook om de handdoek te gooien. Hij was bezig aan zijn tweede seizoen bij Germinal Beerschot, daarvoor coachte hij Cercle.
De Nederlander volgde in juli 2007 Marc Brys op en werd vorig seizoen knap vijfde met GB.
Dit seizoen kreeg de ploeg al met heel wat blessures af te rekenen en kon het de vertrokken Losada en Colman nooit vervangen.
"Mijn rol is uitgespeeld"
Meteen na de bekernederlaag had Harm van Veldhoven "in zijn hart" al afscheid genomen van Germinal Beerschot.
(PhotoNews)
Van Veldhoven voelde nog maar weinig respect en vertrouwen bij zijn spelers.
"Door een stap opzij te zetten, wil ik de club de mogelijkheid geven om zich, met een nieuwe wind, opnieuw te lanceren", zegt Van Veldhoven.
"Ik heb het hier uitstekend naar mijn zijn gehad, maar voel dat m'n rol is uitgespeeld."
"Ik hoop uit de grond van mijn hart dat GB er de komende weken in slaagt om de linkerkolom te bereiken, want dat is waar deze club thuishoort", zegt hij.
www.sporza.be
Ben toch verrast.. zeker omdat ie nog strijdlustig klonk in zijn gesprek met Filip Joos op Studio 1.. ne mens kan rap van gedacht veranderen na zo'n blamage
|