|
Hier is dan ook mijn party rapport... 
We kwamen rond half een aan op Mysteryland. In het begin ff de boel verkend. Het was lekker weer, alleen het was echt verschrikkelijk heet in de trance tent toen Francois draaide, gelukkig viel het later op de dag mee, omdat ze zo verstandig waren om de achterkant geheel te openen 
Daarna op weg na de reusachtig Q-dance tent, waar om 13.30 in de middag al verschrikkelijk gebeukt werd Yves de Ruyter was weer erg lekker bezig... vooral Katana - Fancy Fair vs Our Destination - No Escape is echt master. Punk (Cosmic Gate remix) en ook Push - Universeal Nation (Ferry Corsten Remix)!!! kwamen nog voorbij.. daarna weer ff weg gegaan, maar dat had ik niet moeten doen want ik hoorde van Darkzwever dat Yves nog een dozijn bonzai platen (end of the earth, first rebirth, kings of clubs, mass effect) had gedraaid... damn, damn gemist 
Vanaf het VIP-desk nog de wei, het polderlandschap & bijbehorende mensenmassa bekeken, waar Lucien Foort toch wel lekkere "achtergrond" muziek draaide Daarna draaide Gielen, die ik toch een beetje tegen vond vallen (en dit is dus de eerste keer dat ik dit zeg over Gielen ). Tussendoor nog ff naar de meeting geweest, altijd leuk om weer eens een paar TA-ers te ontmoeten en enkele nieuwe koppies gezien te hebben
Toen Judge (die vette trancers aan het draaien was) & Cold (The Second Trip.. veeeettt) nog ff gechecked en toen was het natuurlijk tijd voor Ferry Corsten. Zoals gewend draaide hij weer erg lekkere uplifting trance... Riva - Time Is The Healer (AvB remix), Gouryella - Ligaya, Eon - Pocket Damage, 4x4 - Indigo, Exposure - Magic Impuls (deze verschrikkelijk goede M.I.K.E. plaat werd ook minstens 3 x gedraaid op M'Land) op er maar een paar te noemen. Op het einde werd het wat minder met o.a. 20 minuten Punk... maar Mauro Picotto - Back To Cali (Push Remix) maakte veel goed (dit is toch wel DE trance plaat van Mysteryland, Ferry, Armin, Marco V en Cosmic Gate hebben 'm gedraaid en zij zullen vast niet de enige zijn denk ik). Echt een "publieksplaat" 4x handjes (zal bij Marco vast niet anders zijn geweest) in de lucht en iedereen weet dit nummer op waarde te schatten.. ik vond trouwens de sfeer in de trance tent erg goed 
JamX & de Leon draaide ook aardig... lekkere duitse trance met een erg hoog "dumonde" gehalte. Vooral Ayu - Trauma (Dumonde Dub) is errrrg vet. En wat heeft Can You Dig it toch een harde bass zeg... pff. Ze draaide ook nog hun nieuwste productie (heeft nog geen naam) en hun 3 laatste remixen (Hi-Gate - Saxuality (DuMonde Remix)... niet echt geweldig, Vincent Stormfield - Sweet Harmony (DuMonde remix), die "cover" die toch erg goed klonk, en Jurgen Vries - The Theme (Dumonde Remix)... Die toch wel erg vet klonk moet ik zeggen en echt een waardige afsluiter was. hmmm.. als ik dit zo lees, is het toch wel eeeeeerrrugh veel Dumonde wat er gedraaid is... maar goed 
Daarna was Armin eindelijk aan de beurt.. hij begon meteen super met zijn remix van Solar Stone - Seven Cities en daarna draaide hij nog erg veel toptunez zoals Exposure - Magic Impuls, 4 Strings - Diving (Hiver & Hammer remix) (Kippevel-moment ), Kansai- ?, Energy 52 - Café del Mar (John 00 Flemming remix), Riva - Time Is The Healer (Armin van Buuren DUB), Pulser - Cloudwalking (die uberphatte nieuwe Beatsquasers Remix), Push - Strange World (2000 Remake), Armin van Buuren - Sunburn (toch best een lekker nummer live) en hij eindigde met Perpetuous Dreamer - The Sound of Goodbye (Dark Matter remix -- het tweede kippevel moment bij mij).. echt toen die vocalen kwamen werd het publiek helemaal gek. Ik vond Armin (zoals verwacht) de beste Dj (die ik heb meegemaakt) op M'Land.
Cosmic Gate begon natuurlijk met hun "welcome to the Cosmic Gate" intro... ik verwachtte eigenlijk de Truth (net zoals op mijn verjaardag )... maar ze begonnen met een ander nummer (volgens mij een van de tracks op hun nieuwe album). De vaart zat er meteen lekker in en ze draaide nog harder dan ik gewend was van hun. Arome - Hands Up (DJ Scot Project Remix), Tuneboy - House Nation (IN MY HOUSE), Sioux - Pho (Cosmic Gate Remix), 4 Strings - Diving (Cosmic Gate Remix -- ook een zeer vette remix is dat!) zijn enkele tracks die ik nog herinner) Daarna gingen ze wat meer trancier draaien en Mauro Picotto - Back To Cali (Push Remix) kwam weer voorbij! Ze speelde ook nog DJ Tiesto - Lethal Industry (ai.. vond ik niet echt passen.. maar ja wie ben ik ). Enerlaatste nummer was de classic Melt To The Ocean waarna de allerbeste CG-plaat Fire Wire hun erg goede set eindigde.
Mysterland was zeker super... toch het beste festival die ik heb meegemaakt, omdat gewoon alles top was (behalve dan dat ik zoveel heb moeten missen )... lekker weer, super sfeer, erg veel top dj's, nergens lange irritante wachtijden en gratis muntjes (thanks JamX ).
Vond het alleen wel een beetje zielig voor die DJ's in die toch niet bescheiden Soap tent.. volgens mij zijn daar nooit meer dan 100 man geweest ofzo.. Het zwembad was nog het hoogtepunt volgens mij .. zal er volgend jaar nog ene Soap tent staan?.. Denk dat ze 10x beter voor een nog grotere Q-dance en Trance tent op moeten stellen...
|