|
| quote: | Originally posted by domineesje
Zie niet waarom ik moet wachten om die wetgeving, enige dat aangepast is, is dat de keuring dan maar 3 maanden geldig is? Zo begrijp ik het toch. |
nope, binnekort hebt ge dus twee verschillende keuringen. Ik denk dat je het kan vergelijken met Nederland.
Je hebt de jaarlijkse keuring waarbij je naar de 'keuringsinstantie' bij jou in de buurt moet gaan. Hier worden oa je bandengrip, remmen, uitlaat ed gecontroleerd. Als de auto in orde is krijg je daarvoor een nieuw keuringsbewijs dat weer een jaar geldig is (en dat je ook altijd in de auto moet bij hebben). Wordt de auto afgekeurd, moet je voor een bepaalde datum opnieuw je auto hebben gecontroleerd. Zonder dit bewijs mag je dus de baan niet op.
Binnekort komt daar dus een nieuw VERPLICHTE keuring bij voor 2de handswagens, die dus VEEL uitgebreider is als deze hierboven. Ik vermoed dat deze door een individuelee garagist wordt uitgevoerd. De eigenaar MOET dit bewijs dan hebben indien hij zijn auto wilt verkopen want zonder dit bewijs mag hij niet tot de verkoop overgaan. Als er stukken zijn aan de auto die aan het licht komen bij deze keuring, MOET de huidige eigenaar dus eerst reparaties doen alvorens hij dat technisch keuringsbewijs krijgt en zijn auto kan verkopen. Dat bewijs is drie maanden geldig en als koper heb je dan meer zekerheid dat er niets scheelt aan de wagen.
|