Registered: May 2004
oke nu heb ik officieel geen leven meer 500 posts
Jun-01-2005 10:15
New Wave
We are all a number......
Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by Roger
oke nu heb ik officieel geen leven meer 500 posts
Welcome to the club.
Jun-01-2005 12:45
MennoB
Not Addicted Yet
Registered: Jan 2002
Kut tpg post ook. Platen kwamen vandaag binnen, maar er was niemand thuis. Nou komen ze morgen weer terug en ook weer zal er niemand thuis zijn... Dus kan die platen morgen avond pas ophalen op het postkantoor. Aangezien ik tot laat naar school moet en daarna meteen weer weg moet, kan ik ze dus pas vrijdag ophalen.
Normaal brengen ze dat toch meteen naar het postkantoor als er iemand thuis is!!
Jun-01-2005 15:08
New Wave
quote:
Originally posted by MennoB
Kut tpg post ook. Platen kwamen vandaag binnen, maar er was niemand thuis. Nou komen ze morgen weer terug en ook weer zal er niemand thuis zijn... Dus kan die platen morgen avond pas ophalen op het postkantoor. Aangezien ik tot laat naar school moet en daarna meteen weer weg moet, kan ik ze dus pas vrijdag ophalen.
Normaal brengen ze dat toch meteen naar het postkantoor als er iemand thuis is!!
Niks kut tpg post, jij bent een kut omdat jij niet thuis bent. Moet je maar zorgen dat er iemand thuis is. En nee, bij een pakket zending doen ze 2 maal aanbieden. Daarna gaat hij naar het postkantoor en kan je hem zelf ophalen. En nee, je kan hem ook niet vroegtijdig afhalen. Want als we het allemala gingen doen dan zou hun werkstructuur door de war gaan en zal de snelhei din het systeem afzwakken.
Jun-01-2005 16:20
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Precies. Je kiest er zelf voor dit (onder rembours?) thuis te laten zenden, de voorwaarden van bezorging zijn algemeen bekend (website) en je had een briefje op de deur kunnen plakken 'gaarne geen tweede bestelling'
Alleen buitenlandse zendingen en aangetekende stukken gaan direct naar het pkt
Jun-01-2005 16:23
MennoB
Not Addicted Yet
Neej niks rembours verzonden.. Mja kan er niks aan doen dat ik niet thuis was, was op school. Dan erbij ik heb al 2 keer gehad dat ik niet thuis was en dat ik een briefje in de bus had, dat ik mijn pakketje na 4 uur op kon halen op het postkantoor. Waarom nu dan ineens niet..
Zal ook wel pisd-off zijn omdat ik zo gehoopd dat ik die platen nu wel in mijn handen zou hebben
Jun-01-2005 16:39
New Wave
quote:
Originally posted by MennoB
Waarom nu dan ineens niet..
Ik zou zeggen stuur die vraag naar de TPG-post.
Een reden kan zijn vanwege het feit dat alle pakketen nu door de pakkettendienst worden besteld en niet meer door de postbode. Toen ik nog postbode was kregen wij ook paketten mee. Nu wordt dit door de pakkettendienst gedaan. Er rijden bussen door een district met een bepaalde route. Als men niet thuis is dan wordt de volgende dag nogmaals een bestelling gedaan. Dat doen ze voor de service.
Ook willen ze niet al duie pakketten op de kleinere kantoren hebben staan. Het percentage afgewerkte bestellingen bij de 2de maal is zeer hoog. Ze laten de pakketten dus bij de grote pakkettenkantoren. Na een 2de keer kan men hem inderdaad ophalen bij het postkantoor.
Jun-01-2005 17:19
jp
Retired tranceaddict
Registered: Apr 2001
Tot januari gingen alle pakketten met aanvullende dienst DIRECT naar het pkt. Om kosten te besparen en tegelijkertijd service te verlenen is dat veranderd.
De reden dat alle pakketten 2x worden aangeboden is simpel: het kost netto 2,90 Euro gemiddeld om een pakket te versturen (kostprijs). Een pakje standaard versturen kost 6 euro. Het verschil is de winst.
Echter voor het verwerken moet TPG per pakje 2,50 Euro betalen aan het postkantoor. De postkantoren horen namelijk niet bij TPG Post, ze zijn zelfstandig. TPG wil dus het liefst alle pakketten afleveren, desnoods een tweede keer, want anders wordt er niets verdient.
Pakketten zonder aanvullende dienst (zijnde handtekening ontvangst etc) worden ALTIJD bij de buren aangeboden. Zijn die ook niet thuis dan komt men een tweede keer.
Jouw zending zal wel een handtekening vereisen, dus tweede bestelling en geen aanbieding bij buren.
Jun-01-2005 17:38
MennoB
Not Addicted Yet
Ooh, nja.. weet ik dat ook weer
Weet ook niet of de buren thuis zijn geweest en zo ja.. of de tpg daar ook langs is geweest.
Hoop dat er morgen iemand thuis is en anders heb ik gewoon pech en haal ik ze vrijdag op