tuurlijk lijkt het op elkaar, maar dat is met elk klassiek nummer heb ik het idee.
no offense maar dan schiet je muzikaal inzicht/kennis toch wel ernstig tekort
May-27-2003 18:25
raoel
just addicted
Registered: Jan 2001
Het was meer cynisch bedoeld Massive.
Al ben ik absoluut geen muziek kenner op het gebied van geschreven muziek als klassieke muziek, kan ik het zo nu en dan toch waarderen.
Dit is vooral gekomen omdat ik de strings van de Trance muziek leerde waarderen. Als je dan eens een klassiek nummer hoort herken je toch wel een trance nummers en zodoende kan ik daar goed naar luisteren terwijl ik dat vreoger verschrikkelijk vond.
Ik heb nog even op internet gezocht omdat ik het een prachtig nummer vind dat ik altijd kan blijven luisteren, het volgende is het meest interessante:
quote:
Samuel Osborne Barber (1910 – 1981) schreef "Adagio for Strings" in 1936. Barber schreef meerdere composities, maar Adagio for Strings wordt gezien als Barber's meesterwerk. Het nummer wordt ook wel Amerika’s volkslied van rouw genoemd. Het werd dan ook gespeeld tijdens de begrafenissen van de presidenten Roosevelt and Kennedy. Later werd het ook nog in de films Platoon en The Elephant Man als theme song gebruikt.
Begin 2000 werd het door William Orbit in een modern jasje gestoken wat enkele andere DJ’s inspireerde om dit ook te doen.
Het is geen quote, ik heb het zelf even getypt, aanvullingen zijn welkom hoor. Ik wilde het gewoon even onderstrepen omdat we één van de mooiste trance nummers ooit aan deze man te danken hebben
Originally posted by Smirnoff
Maar het enige wat ik bedoel is de strings.. niet het hele nummer enz.....
Hehe no offense maarreee.... het requiem van mozart is dus eigenlijk ook hetzelfde als de 5e symfonie van beethoven??
May-27-2003 18:53
[SigneT]
tranceaddict
Registered: Oct 2002
quote:
Originally posted by raoel
En nu is er ook een Tiësto Remix, maar die is toch nooit nog niet gereleased? Wordt ie dat nog wel?
ja hij komt uit ja , op Only Djs kan je hem alvast als pre order bestellen
May-27-2003 18:54
Chicane
Toilet Duck®
Registered: Nov 2001
quote:
Originally posted by Dj Odelpha
!eens daarmee
Qop JIJ! Kwikkie
May-27-2003 18:55
dj_spare
Sjef Jembek
Registered: Apr 2002
lijkt NIET op elkaar vind ik... wat lopen jullie nou te ijlen... waarschijnlijk zijn allebei de tunes gejat en is er een lekkere beat achter gezet... so what... i dont mind...
Geert Huinink heeft een muzikale opleiding gehad, erg melodieus ingesteld dus. Als je zijn eerdere werk vergelijkt met Magik Journey (vooral zijn remix van Oceanlab - Clear Blue Water) weet je dat hij in staat is om zo'n stuk te maken.
2 aparte nummers dus!
May-27-2003 21:30
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
idd... wat lullen jullie nou weer? Lijken TOTAAL niet op elkaar... Dat hoor je zo toch? Tenminste... ik wel...
May-28-2003 02:01
TimeportE
... Addicted Yet ?
Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
leuk soort nieuwe thread, we weten soms net eff niet waar die op slaat maar toch leuk!
beide super lekkere nummers, vind barbers trouwens weer iets beter, maar beide zijn "klassiekers"