Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robin
OMGTTFOWTISFBIDK



Registered: Feb 2003
Location: Almere

zeker veranderd, muziek smaak is ook breeder geworden, maar ook meer kritisch zeg maar

[edit] ik doet niet mee aan de techno hype [/edit]

Old Post Jun-10-2003 15:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Het is bij mij ook meer dat ik naar steeds meer ga luisteren, alleen qua draaien duurde het even voordat ik eruit was wat ik nou eigenlijk wilde.. Gelukkig is dat nu het geval, dat scheelt een hoop in het geld..

Luisteren doe ik vooral naar techno (deed ik vroeger ook wel maar minder) en progressive (soms).. Maar ook andere dingen (scheelt eraan waar ik zin in heb).

Draaien was eerst progressive, toen ben ik overgestapt naar 'Belgische' techno. Helaas bleek dat nogal veel van hetzelfde te zijn, en nu ben ik aanbeland bij de diepere techno.. En dat is waar ik me helemaal in kan vinden nu. Luister maar eens naar Solid Sessions - Visions (mixCD) om te horen wat ik ongeveer bedoel.. Ben bezig met het maken van een goede eigen mix om helemaal te laten horen wat ik bedoel.

Tip van de dag: zorg voordat je begint met draaien, dat je goed weet welke kant je op wilt, dat scheelt een hoop geld


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Jun-10-2003 15:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown

ff serieus dan maar, ik ben zelf veeeeeel meeeeeeeeer richting ambient aan het schuiven, heb laatst van die hele coole ambient platen gekocht, ambient is gewoooooon zoo megarelaxt, zal binnenkort welleens ambient mixje op internet zetten

Ook techno heb ik ontdekt vooral de echte schranz techno a la sven wittekind/dj amok enzo vind ik GEWELDIG!!!

trance plaatjes vind ik en blijf ik gewoon ook supertof vinden.


___________________
I hate the global warming hoax

Old Post Jun-10-2003 16:26 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ



Registered: Mar 2002
Location: Leiden

Mijn stijl is de afgelopen 2 jaar flink verbreed, eerst was het alleen maar trance(tiesto, armin, ferry) & hardtrance(Cosmic gate), maar dat hardtrance vind ik nu te simpel, het kan mij niet meer boeien dat luister ik dus ook niet meer, Vandaar dat ik tegenwoordig steeds meer progressive(lemon 8, G&D, james holden) en trance(tiesto, armin, ferry, jonno, marco v) luister met heel af en toe een beetje techno. Techno moet ik niet te lang luisteren want dan gaat het me vervelen.


___________________
DJ Arjan Kreischer.com is online!

Old Post Jun-10-2003 16:40 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nook
electronic fantastic



Registered: May 2001
Location: Rotterdam

ik luister vooral naar trance de laatste tijd en ik vind m.i.k.e. echt de topper. hij word steeds beter, of anders beter, ofoziets. verder luister ik nu ook veel relaxte ala gabriel and dresden voornamelijk. begin dat steeds leuker te vinden voor thuis dan, alleen als ik naar een feest ga mag het meer uptempo.


___________________

Old Post Jun-10-2003 17:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Nook Click here to Send Nook a Private Message Add Nook to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Switch
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location:
Re: Re: Re: Evolutie?

quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik vind trance zo simpel en plat...(flame me for it).


oh dus een melodie maken is makkelijker dan wat zogenaamde warme klanken door een beat gooien? trance is misschien wat blijer dan progressive, maar zeker niet simpeler. misschien moet er maar eens gothic-trance komen ofzo , misschien dat je het dan mooi vindt

Old Post Jun-10-2003 17:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for Switch Click here to Send Switch a Private Message Add Switch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Tiësto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-10-2003 17:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by Optimus
en ook onder indoctrinatie van Timmy meer techno


Timmy power, Techno power

quote:
Originally posted by Alferox
mietjes techno


HEE HEE HEE HEE!! NEENEE! das inderdaad nichtentechno.
Das echt flex! lekker funky, groovy, sjeekie assie muziek
Kijk, ik zie het breedt, ik vind zowel nichten techno zeer goed maar ik blijf toch wel hangen bij het hardere zaag en hak werk
Beetje Sven Wittekind doet het ook altijd wel leuk

Maar om effe flink on-topic te blijven.

Ik ben niet echt van style veranderd, ik ben altijd wel een hard jochie geweest.
Eerst gabbertje.....toen zware buik techno en daarna meer nichtenzooi der bij
Ik zit er zelfs aan te denken om volgende maand wat fette echte house platen te kopen.....lekker funky, soft en zeeeeer dansbaar bij de vrouwen

Qua feesten, mwjha.
Mijn eerste feest was Innercity en dat was nog redelijk trancy.
Ik ga nu eigenlijk alleen nog naar de feesten waarbij ik me zelf 100% kan vermaken.
Dat zijn dus techno feesten, Nexus en feesten waarbij bekende dj's draaien (dus die ik prsoonlijk een beetje ken ).
Ik zie ook dat ik geleidelijk meer naar de nog onervaren DJ's kijk.
Ik merk dat grote namen niet altijd alleen credits verdienen en onbekende dj's ook een zeer belangrijke stempel op een avond kunnen drukken.
Misschien is hierdoor ookeen beetje het idee gekomen om Addiction met andere mensen op te zetten.

Nou, laten we het dan maar over TranceAddict hebben.
Het klink bij vele bekend in de oren.
"Vroegah, was alles anders"
Dat klopt ook, maardat komt omdat er in de loop van de maanden (jaar) nieuwe mensen bij zijn gekomen en het nu een stukje groter is...maar ook omdat er mensen zijn die je ook niet meer ziet op het forum.
De ploeg die ik nu ken en vaak zie, zie ik als de oude garde en de groep waarvoor ik het meeste over heb.
De nieuwe generatie mensen, tja, is wel aardig en chill en relaxed....maar tis toch anders.
Niet nadelig voor de mensen hier heur

Verder vind ik het forum niet echt vernieuwd meer.
Daardoor al die fucked up posts van mij
Ik merk vergeleken met 2 jaar dat je veel meer kan flikken bij bepaalde personen.
Vind ik opzicht wel lachuh
En dat bij mensen die je gewoon op internet heb leren kennen...soms nog nooit gezien hebt (he kutslet van een Massive ! )

Maargoed, ik ben benieuwd hoe ik over 2 jaar weer in zo'n topic als deze zal schrijven
Ik zit hier nu al bijna 2en een half jaar, tering, ik wil niet weten hoeveel tijd ik in dit kutforum heb gestoken


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Jun-10-2003 17:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik merk wel dat ik wat meer ben gaan luisteren naar techno, techtrance. Progressive begin ik wel te waarderen, maar echt puur en alleen om te luisteren.

Als ik op stap ben wil ik er niks van horen, veel te rustig en te saai.

Toch luister ik nog het liefst naar trance, zeker de stijl die Tiësto draait, is ook wel een beetje techtrance (toch?) vin ik dan erg goed.

Maar als ik ga stappen wil ik toch wel meer energie achtige trance: NU NRG en Yoji Biomehanika, maar ook hardtrance zoals Cosmic Gate, Dumonde en Hennes & Cold of gewoon hardstyle: kwalitatief gezien niet het beste, maar wel super om op stap te gaan want ik kan er flink van uit mun dak gaan.

Als DJ wil ik me vooral gaan richten op de wat stevigere trance.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-10-2003 18:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.



Registered: Sep 2001
Location: Netherlands

overgestapt van uit helemaal begin commericele shit naar trance, toen een beetje harder ff naar hardstyle/hardcore toen weer naar trance, hardcore wel een beetje blijven hangen en nu trance en progressive begin ook meer te waarderen en sommige hardcore is ook nog steeds vet


___________________

.

Old Post Jun-10-2003 18:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Switch
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location:

het is altijd bij mij al trance geweest en dat zal zeker nog wel een tijdje blijven.
techno heeft me altijd al getrokken, al jaren voor de "hype", maar heb me der nooit echt in verdiept, vooral techno met een goeie tempo draai ik graag. 't hoeft niet hard te zijn, zolang je maar het gevoel hebt dat je lekker je energie aan het verspillen bent. schranz bijvoorbeeld is uitermate geschikt om helemaal uit je plaat te gaan, vink zeer lekker
er zijn veel mensen die techno erg eentonig vinden, en daar ben ik het enigzins wel mee eens.
wat ik altijd doe is tijdens een plaat een beetje van een beat erbij verzinnen, of een bepaalde sound eruit filteren in mijn gedachte en hierop volledig concentreren. dan krijgt zo'n plaat echt een totaal andere dimensie erbij

Old Post Jun-10-2003 18:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for Switch Click here to Send Switch a Private Message Add Switch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

FF wat duidelijker mijn evolutie uitleggen

Goed ik ben eigenlijk vrij snel nadat ik naar mijn eerst trancefeest (trance-energy in 2000) ben geweest overgestapt naar "progressive" voor die periode luisterde ik al vrij lang naar trance. Tijdens innercity kwam ik in contact met progressive. Sander kleinenberg en dave seaman en dat vond ik gewoon erg strak. Niet continue breaks in elke plaat maar toch wel spacen. Toen ben ik nog naar 2 echte trance feesten geweest massive wat nou niet een feest is waar ik nog graag aan denk ferry corsten was toen nog wel te pruimen. Na sensation van dat jaar had ik het helemaal gehad met trance. Op dancevalley helemaal uit mijn dak gegaan op danny howells, junkie xl, evolution (ook ferry ) en toen wist ik het zeker progressive it is.

De 1e keer earth was wel weer erg slikken voormij een publiek wat ik niet gewend was. Errug vaag en de gemiddelde leeftijd lag ruim boven de 21. En sinds een jaar trek ik de diepe techno van hawtin ook en luister ik naar verschillende soorten muziek. Diepe trippy house, breakbeat, deephouse, techno, tech-house, ambient, trip-hop electro etc. Dat is mijn evolutie het zoeken naar andere stijlen die ik leuk vind en daardoor ook een stuk verbreding van mijn muzikale kennis en smaak.


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Jun-10-2003 18:29  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Evolutie?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIf your up for a challenge, help me! [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMory Kante - Yeke Yeke (Short Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:10.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!