Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ Sammy @ Sthlm
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Connector

Intro: "The DJ"
Energy 52 - Café Del Mar [Marco V. Remix]
Jas Van Houten - Heaven's Gate [DJ Danjo & Rob Styles Remix] (with vocals from 'DJ Sammy Dp - Sunlight')
Dark Suite feat. Aura - Dark Sweet Piano [Frank T.R.A.X.X. vs. O.R.G.A.N. Remix]
Paffendorf - Crazy Sexy Marvellous [Hennes & Cold Remix]
Eon - Pocket Damage
Steve Castro - Be As One (with vocals from 'Fatboy Slim - Star 69')
Free State - Release [Dirt Devils Dub] (with 'Zombie Nation - Kernkraft 400' at the beginning)
Camisra vs. Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven [Simon & Shaker Remix

Grym ? Driv aldrig ! Innovativ ? Driv aldrig !

Old Post Jun-14-2003 23:40  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Jag tycker ni låter väldigt trångsynta här, varför inte ge killen en chans att visa vad han går för bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls dålig ut, tvärtemot är det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs.

Old Post Jun-14-2003 23:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Amplifire
Jag tycker ni låter väldigt trångsynta här, varför inte ge killen en chans att visa vad han går för bakom skivspelarna... Tracklisten ser ju inte alls dålig ut, tvärtemot är det kul att se att han leker lite med acapellor och liknande. Bredda sinnet och sluta med allt "cheesy"-tjafs.

Word.

Måste hålla med, det är lite trångsynt här ibland. Man vet aldrig när man kan bli glatt överaskad eller fett med besviken, det borde väl vi veta.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jun-15-2003 00:05  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Amplifire

Jag håller med dig till viss mån. Det är trist att kriticera honom bara för att han är en usel producent, men efter en titt på tracklisten så förtjänar han det. Killen lirar nästan enbart gamla, mediokra och sönderspelade låtar...vilket är trist imo. Dessutom undrar jag om han verkligen brinner för att jobba med musik ?

Old Post Jun-15-2003 00:11  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Men jag tror att ni tar lite för givet att vi ska driva med honom när ni skriver så oxå...enda dåliga kommentaren fälld här rakt emot DJ Sammy är den som Zamson skrev när han var lite ironisk och skrev att Boys of summer va den bästa låten han visste...resterande kommentarer var mot majoriteten av folket som lyssnar på hans musik...det är mainstream och därmed drar det mycket smör-pop-folk..så är det bara... Annars har vi väl inte snackat om nåt "cheese" snack hära fast det är juh det....han är Euro-kung...inte Trance-gnagare...

Old Post Jun-15-2003 00:11 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Innan jag hajade det här med trance och andra genrer såg jag all elektronisk musik som dansmusik men man lärde sig snabbt vilka man tyckte mer eller mindre om. Skulle man sedan dessutom kunna dansa till något av det man tyckte om fick man dra sig till de lokala discona och hoppas på att något dansbart skulle spelas. Jag har med stor glädje en gång i tiden dansat till både 666 och Scooter för att det var det som bjöds på. Jag tror de flesta här inne har sin väg in i trancen. När jag snackar musik med mina innebandyadepter brukar de köra min musik över samma kam som DJ Sammy, SASH!, DJ Alligator, Darude Boomfunk MC och Scooter utan att ens blinka medan jag som numera är lite mer insatt i det hela flämtar till. Vad vill jag ha sagt, jo acceptera allas synsätt på musiken. De som gillar DJ Sammy idag kanske lika gärna är framtidens TranceAddicts, alla måste få ha sin väg in i träsket.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jun-15-2003 00:23  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Håller verkligen med dig på den punkten...alla har vi varit där... för mig handlar det dock oxå om att jag är lite trött på hela bara-producera-för-att-tjäna-pengar prylen som många såna mainstream artister hemskt gärna gör...nu är det juh så att många Trance artister oxå gör så...men det är nog inte i samma stora skala...
Scooter som snor låtar t.ex...

Old Post Jun-15-2003 07:46 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

åh jävlar

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=112389

kolla in den tråden...visar sig att DJ Sammy verkar ha lite smak fan..tänk om vi missa fett me jävla sjysst musik i lördags!

Old Post Jun-15-2003 16:36 
mjz
latmask

Registered: May 2003

att han spelade en skön låt betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror säkert att sammy kan va bra som dj, finns ju många producenter som är riktigt dåliga dj's och vice versa...

men jag åker iaf inte till stockholm bara för att se dj sammy... får nån jag verkligen kan lita på har bra smak svära vid sin faders grav att sammy är den bästa dj han nånsin sett först...

Old Post Jun-15-2003 16:47  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by mjz
att han spelade en skön låt betyder ju visserligen inte att hela setet var bra, fast jag tror säkert att sammy kan va bra som dj, finns ju många producenter som är riktigt dåliga dj's och vice versa...

men jag åker iaf inte till stockholm bara för att se dj sammy... får nån jag verkligen kan lita på har bra smak svära vid sin faders grav att sammy är den bästa dj han nånsin sett först...

om du läser i länken så tycker folk tydligen att han mixar bra oxå jag tycker låtvalet är viktigare än mixningen...skulle gärna hört den låten på ett fett ljudsystem!

Old Post Jun-15-2003 17:38 
mjz
latmask

Registered: May 2003

tyckte ingen riktigt vågade säga att han var bra, men nån sa att han inte va dålig iaf...

får väl se om man kan ladda ner nåt set med dj sammy och se vad han spelar...

Old Post Jun-15-2003 17:53  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

ledsen om nån tycker jag var lite hård mot sammy med min ironi men jag talade bara för mig själv... jag lyssnar på många olika stilar av musik... men det vissa genrer som jag avskyr - DJ Sammy stilen är en av dom... och efter alla studentskivor och tjafs är jag minst sagt trött på denna euro-skit. Nu snackar jag alltså om SDammy mest som producent...

I Sverige blir ungdomar pumpade med sån är musik i radio och på stockholms "klubbar" (vad jag märkt dåra).. Det tråkiga med det är att bra trance- och klubbmusik hamnar i skymundan och inte får en ärlig chans. Folk får aldrig chansen till att gilla det med tanke på att dom blir hjärntvättad med all annan skit.

Visst jag har väl inte rätt o märka vad som är bra och dåligt..men jag tycker det är hemskt att sverige har en sån dålig klubbscen (ok visst har den blivit bättre men majoriten av klubbar är ju fortfarande samma skit...)

My 2 cents

Old Post Jun-16-2003 12:21  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DJ Sammy @ Sthlm
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID] Tune from Creamer in Budapest (28.08.2004) [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJeff Bennett - Oblique [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:36.

Forum Rules: