Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh tyckte du skrev du skulle göra en hardcore he he men en hardtrance e ju najjs !!!
lol då läste du fel jag skrev verkligen hardtrance..
har oxo en hel del hardstyle låter som ligger kvar.. kan oxo använda dem i mixen kanske.
kul att se att de finns nya förslag direkt efter idéen kom på minnet.
cd omslags tävling till exempel verkligen bra
quote:
Originally posted by mjz
hmm... jag skulle kunna vispa ihop nåt totalt oharmoniskt, utan taktkänsla och som låter som man kört det genom nintendo 8-bitars ljudjort... men annars är det nog bäst jag håller mig utanför...
försöka är det bästa du kan göra... om det låter bra kan vi mixer det ihop... när det blir nåt totalt oharmoniskt.. hmja.. då får vi se om det passar till
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by mindshooter
Är väl bättre om man får ladda hem skivan med omslag och så själv tycker jag annars blir det fett jävla projekt hehe kommer gå segare än t-shirts...
ahhh du har rätt... va trångsynt ja e tänkte inte på en gång att man kunde gö som du säger... självklart
quote:
Vi kan ha en mix tävling och en Cd omslags tävling...jag leker gärna med omslagen nämligen..men jag kan tänka mig att det finns fler som gärna gör det här...*host*shytrance*host*
hehehe yeeeeee!!!
steve... ja trodde frågan var endera mix-cd av EN person eller en cd me various artists...d.v.s flera från forumet får vara med.. de var så jag menade.
Jun-15-2003 18:55
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
det var iaf 'various artists' så jag menade..
det finns flera som har inte tillräckligt material att fylla en hel skiva själv
min starfall sk asåklart vara med de andra producenterna här får väll visa vad dem går för med sina låtar med! jag kanske vill ha med nått anant jag håller på med nu iofs
vi kan väll se vad alla vill lägga ut här först eller?
vet ej hur många låtar som vi kan lägga upp på skivan?
är det tillräckligt med bara sweta-låtar på skivan eller måste vi komplitera med fler proffessionella?
Jun-15-2003 20:07
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Jag kanske kan vara med och bidra med nån utav mina låtar på skivan..om de håller måttet dvs..
ska göra en tråd med några demos, när jag när jag har kört igenom mitt arkiv med halvfärdiga projekt
Jun-15-2003 20:17
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Klart det bara ska vara SWETA låtar på en SWETA skiva
Alla kan få ha med 1 låt eller något....av dom som känner att dom håller måttet
Jun-15-2003 20:34
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by Dioxys
vi kan väll se vad alla vill lägga ut här först eller?
vet ej hur många låtar som vi kan lägga upp på skivan?
är det tillräckligt med bara sweta-låtar på skivan eller måste vi komplitera med fler proffessionella?
jag har en förslag.. alla kan låda upp sina demo's och poster dem i den här trådet.
jag tycker att det passa ungefär 11, 12 lr 13 låter på skivan.
självklart hänger det på längden av låtarna.
personligen tycker jag att det räcker med bara SWE-TA låtar, det är inte längre vårt skiva när vi lägga till proffessionella låter. dessutom får man kanske problem med copyrights osv.
Originally posted by ScuL
jag har en förslag.. alla kan låda upp sina demo's och poster dem i den här trådet.
jag tycker att det passa ungefär 11, 12 lr 13 låter på skivan.
självklart hänger det på längden av låtarna.
personligen tycker jag att det räcker med bara SWE-TA låtar, det är inte längre vårt skiva när vi lägga till proffessionella låter. dessutom får man kanske problem med copyrights osv.
Jag håller med fullständigt...
Om alla kan ta sig in på mitt SWETA konto på min FTP skulle jag kunna göra en folder bara för låtar som skulle kunna tänkas användas, är det så pass många producenter så det blir en låt var eller en del kanske måste bidra med 2 kanske ?
Hur ska vi göra med mixningen ? Jag röstar på en DJ som inte är producent så får fler ta del av skapandet... vilka är bara DJs... Connector... Jre... eller ?
jo, och kurai, men antar att han inte räknas med? samt att han inte fattar ett ord vad vi säger här så ah..
vizay är ju också, men eftersom jag antar att han vill ställa upp med en låt istället så kanske han är å bortse iaf?
Jun-16-2003 16:04
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Endres kallocain måste va med
Jun-16-2003 19:35
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
aaa jag ställer hällre upp med en låt än att mixa skivan faktiskt...ska se vad jag kan hitta på lite snabbt