Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SWE-TA skiva?
Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh tyckte du skrev du skulle göra en hardcore he he men en hardtrance e ju najjs !!!

lol då läste du fel jag skrev verkligen hardtrance..
har oxo en hel del hardstyle låter som ligger kvar.. kan oxo använda dem i mixen kanske.

kul att se att de finns nya förslag direkt efter idéen kom på minnet.
cd omslags tävling till exempel verkligen bra

quote:
Originally posted by mjz
hmm... jag skulle kunna vispa ihop nåt totalt oharmoniskt, utan taktkänsla och som låter som man kört det genom nintendo 8-bitars ljudjort... men annars är det nog bäst jag håller mig utanför...

försöka är det bästa du kan göra... om det låter bra kan vi mixer det ihop... när det blir nåt totalt oharmoniskt.. hmja.. då får vi se om det passar till

Old Post Jun-15-2003 15:54  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

producerar också

låter annars som en bra idé

Old Post Jun-15-2003 18:27  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Exclamation

quote:
Originally posted by mindshooter
Är väl bättre om man får ladda hem skivan med omslag och så själv tycker jag annars blir det fett jävla projekt hehe kommer gå segare än t-shirts...

ahhh du har rätt... va trångsynt ja e tänkte inte på en gång att man kunde gö som du säger... självklart

quote:
Vi kan ha en mix tävling och en Cd omslags tävling...jag leker gärna med omslagen nämligen..men jag kan tänka mig att det finns fler som gärna gör det här...*host*shytrance*host*

hehehe yeeeeee!!!

steve... ja trodde frågan var endera mix-cd av EN person eller en cd me various artists...d.v.s flera från forumet får vara med.. de var så jag menade.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-15-2003 18:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

det var iaf 'various artists' så jag menade..
det finns flera som har inte tillräckligt material att fylla en hel skiva själv

Old Post Jun-15-2003 19:14  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

låter som en jävla cool idé

min starfall sk asåklart vara med de andra producenterna här får väll visa vad dem går för med sina låtar med! jag kanske vill ha med nått anant jag håller på med nu iofs

vi kan väll se vad alla vill lägga ut här först eller?

vet ej hur många låtar som vi kan lägga upp på skivan?
är det tillräckligt med bara sweta-låtar på skivan eller måste vi komplitera med fler proffessionella?

Old Post Jun-15-2003 20:07 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

Jag kanske kan vara med och bidra med nån utav mina låtar på skivan..om de håller måttet dvs..

ska göra en tråd med några demos, när jag när jag har kört igenom mitt arkiv med halvfärdiga projekt

Old Post Jun-15-2003 20:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Klart det bara ska vara SWETA låtar på en SWETA skiva
Alla kan få ha med 1 låt eller något....av dom som känner att dom håller måttet

Old Post Jun-15-2003 20:34 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Dioxys
vi kan väll se vad alla vill lägga ut här först eller?

vet ej hur många låtar som vi kan lägga upp på skivan?
är det tillräckligt med bara sweta-låtar på skivan eller måste vi komplitera med fler proffessionella?

jag har en förslag.. alla kan låda upp sina demo's och poster dem i den här trådet.

jag tycker att det passa ungefär 11, 12 lr 13 låter på skivan.
självklart hänger det på längden av låtarna.

personligen tycker jag att det räcker med bara SWE-TA låtar, det är inte längre vårt skiva när vi lägga till proffessionella låter. dessutom får man kanske problem med copyrights osv.

Old Post Jun-15-2003 20:35  United Kingdom
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by ScuL
jag har en förslag.. alla kan låda upp sina demo's och poster dem i den här trådet.

jag tycker att det passa ungefär 11, 12 lr 13 låter på skivan.
självklart hänger det på längden av låtarna.

personligen tycker jag att det räcker med bara SWE-TA låtar, det är inte längre vårt skiva när vi lägga till proffessionella låter. dessutom får man kanske problem med copyrights osv.

Jag håller med fullständigt...

Om alla kan ta sig in på mitt SWETA konto på min FTP skulle jag kunna göra en folder bara för låtar som skulle kunna tänkas användas, är det så pass många producenter så det blir en låt var eller en del kanske måste bidra med 2 kanske ?

Hur ska vi göra med mixningen ? Jag röstar på en DJ som inte är producent så får fler ta del av skapandet... vilka är bara DJs... Connector... Jre... eller ?

Old Post Jun-15-2003 20:39  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

jo, och kurai, men antar att han inte räknas med? samt att han inte fattar ett ord vad vi säger här så ah..
vizay är ju också, men eftersom jag antar att han vill ställa upp med en låt istället så kanske han är å bortse iaf?

Old Post Jun-16-2003 16:04 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

Endres kallocain måste va med

Old Post Jun-16-2003 19:35  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

aaa jag ställer hällre upp med en låt än att mixa skivan faktiskt...ska se vad jag kan hitta på lite snabbt

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-16-2003 22:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SWE-TA skiva?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPLZ ID this track [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTransa - Carla's Theme [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:52.

Forum Rules: