Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nedladdning av musik från nätet förbjuds
Pages (11): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Nicke
Förstår jag det här fel, eller kommer skivorna att kosta så där "mycket"? En CD-R för 1.75 kr tex, ingenting (~ 22 cent). Här kostar dom fortfarande ca 1 euro (9 kr). Skulle priserna ovan vara i euro skulle jag kunna förstå det (förutom att RW-na är förbannat dyra i så fall). Kan nån förklara det här för mej?

Sen så skulle inte CD:na vara så förbannat dyra (~20 euro för en timme musik) så kanske man hade råd att köpa CDn lite oftare..

Det är typ en extra straffavgift för att många kopierar med dom. (Ett fult sätt för staten att få in lite pengar...)

Old Post Jun-17-2003 17:19  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Allt kommer att fortsätta i sin vanliga takt fast i andra kläder...

Old Post Jun-17-2003 17:20  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Och hur kommer de att kunna kolla upp vilka program folk använder? Det är nog inget att bry sig om, men en mindre vacker dag tror jag att dom kommer att få stopp på hela mp3 prylen.

Old Post Jun-17-2003 18:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

Ja skiter i vilket, e så jävla trött på de här piss landet än då.

Old Post Jun-17-2003 19:00  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by robstar

WOW ! HUR KAN DU LÄSA MINA TANKAR ?!

Old Post Jun-17-2003 19:06  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

quote:
Originally posted by robstar

Vadå, finns det någon som verkligen bryr sig om det här jävla piss landet?

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Jun-17-2003 20:10  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by WhiteRussian

Nej med de finns dom som låtsas.
Inkompetenta politiker och chefer som igentligen borde jobba i kassan på konsum om de inte va för de där bananskalet som dom trampade på i början av sin kariär.
Sverige är byggt på bananskal!!

Old Post Jun-17-2003 20:32  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:

Ehh.. jag! Tycker det i stort är ett alldeles utmärkt land i jämförelse med många andra jag försökt leva i.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jun-17-2003 20:42  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

Förutom att trancescenen nästan är obefintlig och att det är ett jävla otrevligt klimat stor del av året och att det är lite glest med storstäder så är det nog ett ganska trevligt land ändå!

Old Post Jun-17-2003 20:45  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Aendy
Ehh.. jag! Tycker det i stort är ett alldeles utmärkt land i jämförelse med många andra jag försökt leva i.

Att jämföra något dålig med något sämre gör det inte bättre om du frågar mig

Ja der är roliga beslut dom tar... dom ska då inte låta oss få något... många undrar hur dom ska kontrollera vilka program man använder..det tror jag inte att dom gör...jag tror att dom går in på typ Kazaa och tar en user med massa olagliga filer..sen spårar dom IP osv..så är han körd.... har juh hört talas om folk som fått ett paaaar tusen böter för bara Mp3 och liknande... Vizay, det blir intressant att se om du tänker gå så långt som du säger för att hålla kampen uppe, har svårt att tro att du skulle offra din ekonomiska välfärd för resten av livet bara för detta..men jag skulle beundra dig för det

Själv tänker jag fortsätta dissa Kazza och bara hänga på den stängda TA hubben... Blir intresant o se vad konsekvenserna av detta blir...

Old Post Jun-17-2003 20:48 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Sverige är ett underbart land på många sätt t.ex. väldigt solidariskt, men experimentet blandekonomi, "the swedish way", semi-DDR eller vad man nu vill kalla det har många nackdelar. Framförallt så tycker jag att staten ofta inkräktar på ens integritet och spelar oftare finare än vad man egentligen är.

Big Brother is watching you all the time!

Old Post Jun-17-2003 20:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

visst finns det många saker man skulle vilja förbättra i vårt land, men ni som tycker att sverige suger, vilka länder föredrar ni? några exempel?

Old Post Jun-17-2003 21:14 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nedladdning av musik från nätet förbjuds
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack from M.I.K.E.'s club elite session 24-10-2007 [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDumb Dan & Ozgur Can - "Intrigue" [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:44.

Forum Rules: