Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > allergiker
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:
Originally posted by reveal
låter ju vettenskapligt värre
hade varit intressant att veta HUR det verkligen går till...

jo..det är en relativt ny upptäckt från tyskland har jag för mig..men jag bryr mig egentligen inte om hur det funkar..bara jag blir av med min allergi så att jag kan skaffa katt igen

Old Post Jun-18-2003 22:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kraith
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Nyx
håller två metallkulor som är kopplad till en maskin som skickar frekvenser till kroppen som i sin tur ska bota min allergi..går dit en gång i månaden..tar en halvtimme per gång.. har lagt ner mer än 3000:- än så länge

Hmm, tycker det låter väldigt skumt, typ "alternativ-medicin"? Hoppas för din skull att du inte råkat ut för bondfångare. Om de är anslutna till försäkringskassan (men jag gissar att de inte är det) vet du kanske att det finns högkostnadsskydd (900:- läkarbesök, 1800:- mediciner per år har jag för mig).

Jag funderar iaf starkt på att göra en allergivaccination (även kallat hyposensibilisering). Det är en process när man försöker få immunitet, eller i varje fall mycket högre motståndskraft, mot ämnet/ämnena i fråga. Det innebär en hel massa sprutor, först varje vecka i ett antal veckor, sedan varannan månad i 2-3 år. Efter det ska man tydligen vara mycket bättre eller t.o.m. helt symptomfri i minst 10-15 år. Därefter kan man starta processen igen (men jag tror att det då kommer finnas bättre metoder). För detta kommer man snabbt upp i högkostnadstaket, alltså 2700:- per år under de år man håller på.

Kan vara något att fundera på för de som har allvarliga allergier många månader om året. Jag är allergisk mot björk, gräs och gråbo, så det är från april till augusti i princip.

Fook 'em...

Old Post Jun-19-2003 11:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Kraith Click here to Send Kraith a Private Message Add Kraith to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

era stackare.. tycker mer o mer folk har allergier idag.. jag har inga som jag vet om iaf.. dun kanske.. blir helt täppt i näsan av det så det kan jag inte ha i sängen.. just nu är jag förkyld som fan men tror det beror på att min flicka har smittat mig..

Old Post Jun-19-2003 11:37  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Även jag är lyckligt lottad som inte har några jobbiga allergier.
Verkar riktigt, riktigt jobbigt med alla dessa pollen/gräs allergiker

Däremot så har jag lite andra "besvär" som vi kan ta en annan gång, har ju inte direkt med allergi att göra

Old Post Jun-19-2003 11:56  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tobo99
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2000

har blivit pollen allergiker med åren, först iår som jag lider av det såpass att jag fått köpa medicin för det, kostade iofs bara 30 pänn för två veckor. Pälsdjur lider jag också av, med marsvin på värst, klarar inte mer än 10 minuter i samma rum...

Old Post Jun-19-2003 12:12  Sweden
Click Here to See the Profile for tobo99 Click here to Send tobo99 a Private Message Add tobo99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > allergiker
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIdentify track (astuni - e x o d u s)TDM-Powmp3 [2011] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAndain - Summer Calling (Airwave Club Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:25.

Forum Rules: