JS16 = Jaakko Salovaara
Darude = Ville Virtanen
JS16 + Heikki Liimatainen = Dallas Superstars
Sen om jag inte kommer helt fel ihåg, så är JS16 också en del av Hi-Tech och Spectro. Han har också producerat bla Darude och Bomfunk MC's, plus att han har remixat bla Brittan, Vangelis och A-Teens, och gjort en massa "Darude vs JS16" remixes, som de flesta väl ändå är gjorda av bara JS.
På tal om Clubbers Guide To Finland, vad kan man säja, ett jävla bra album
___________________
▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
Jul-01-2003 11:38
ice_key
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
Location: Hässleholm
Själv tycker jag att Clubber's Guide To... serien är skit nu för tiden.... tacka vet jag klassikerna To... '99 mixad utav Judge Jules
och To... Trance mixad utav ATB
Är stolt original innehavare utav dom plattorna, och kommer alltid sitta i min växlare
___________________
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering
Jul-01-2003 19:54
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden
håller med dig totalt... ministry of sound överhuvudtaget har ju sjunkit i klass totalt, bara att ens ha med 'artister' som Scooter på sina skivor är ju ett tecken på det
Jul-02-2003 00:20
ice_key
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
Location: Hässleholm
Jag ular den på steves ftp så fort jag kan, om ngn vill ha
___________________
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering
Jul-06-2003 18:34
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
Titta vad man hittar när man av nån anledning går in på cd on's "trance" avdelning... Clubbers guide to sweden, och av dömma av skivan har vi inte mycket klubbliv i sverige... http://www.cdon.com/product.phtml?prod=198203
(WTF scooter har med TVÅ album på topp tio listan där :S :S :S)
Originally posted by DJ_Laszlo
Scoooter....*="%RU =)#£@$}@$SXDNG?*=(#!%$@$!"63@${€WRPÄWIGR
Den jävla idioten smutskastar ju hela den elektroniska musikindustrin...Techno Stadium Experience TECHNO MY ASS DÖD ÅT DEN JÄVLEN!
2 saker:
1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience
___________________
▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
Aug-07-2003 21:48
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by Nicke
2 saker:
1) De, inte den/han
2) The Stadium Techno Experience, inte Techno Stadium Experience
Same shit different names.... :P
1. Alla låtar låter ungefär lika
2. Alla låtar låter skit...
O då kan man verkligen undra hur det kan komma sig att denna grupp är så känd?! Borde ju finnas hur många fler som helst som skulle kunna bli mer populära innnom samma genre!
Aug-07-2003 22:12
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden
En fråga:
Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?
Ratty = Scooter
Aug-07-2003 23:14
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by NooN
En fråga:
Gillar ni Ratty - Sunrise (Here I Am)?
Ratty = Scooter
Ja, den är helt reko...skillnaden mellan Ratty och Scooter är att Scooter's enda syfte är att kamma in pengar - inget fel i det (för killen har ju talang, det är ju Sunrise ett ypperligt exempel på) men att ens förknippa techno med det jävla skräpet han gör gör mig förbannad...och det är tack vare sådana idioter som alla fjortisar tror att Aquagen, Warp Brothers och dyl. är just techno...