Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Om Intresserade kan ni ju kolla mina låtar...
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

på hemsidan skriver du:

"Do you play live?
Yes, in Stockholm I play at a local nightclub, where I usually spin my or other producers stuff."

om nu detta var dina absolut första produktioner, hur fan går det i så fall ihop?

en annan fråga jag har...

det står

"Equipment used:
900MHz, 256MB RAM, Fruityloops, CubaseSX, Acid4.0 Pro, Traktor DJ Studio and various hardware such as synths and drum machines"

är det inte mest intressant vilka synthar och trummaskiner du använder? att du har 900 mhz att leka med är inte direkt nåt bra tips

tack för mig

Old Post Jul-10-2003 17:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Kay E!
Junior tranceaddict

Registered: Dec 2002

quote:
Originally posted by reveal
på hemsidan skriver du:

"Do you play live?
Yes, in Stockholm I play at a local nightclub, where I usually spin my or other producers stuff."

om nu detta var dina absolut första produktioner, hur fan går det i så fall ihop?

en annan fråga jag har...

det står

"Equipment used:
900MHz, 256MB RAM, Fruityloops, CubaseSX, Acid4.0 Pro, Traktor DJ Studio and various hardware such as synths and drum machines"

är det inte mest intressant vilka synthar och trummaskiner du använder? att du har 900 mhz att leka med är inte direkt nåt bra tips

tack för mig

Som sagt, dessa var mina första... De enda jag har postat upp i sajten. En av låtarna måste va minst 2 år gammal, och det där Heavy Industry 2003 e en 2002 låt jag gjorde på skoj, och de har jag nyligen postat upp i Soundclick.

Hade jag DJ'at me de här låtarna i nåra av mina sets skulle jag ha blivit utskrattad, de fattar ju du.

Jag har massa annat jag har gjort, lite hard progressive som e bra bättre (Jag e bättre på progressive än melodisk trance) jag gjorde i Cubase. De har jag använt i mina sets, men inte så ofta.

Och ja vet, 900MHz e inte det bästa, men artister som Kid Vicious har ett liknande system och liknande utrustning. Jag ska uppgradera i hösten dock, så ska jag skaffa Reason och lite VSTi skit...

Syntar som jag har är en Korg PX-99 importerad fån nåt land (Fan vet ja, jag fick 'en i present...) och en gammal Kurzweil. Båda har MIDI gränssnitt. Ingen workstation som Yamaha Motif

Och så har jag en Yamaha trummaskin som producerar club elctro ljud... Gammal som satan, farsan gav den till mig, han e en gammal Kraftwerk fan

Jag har postat upp lite annat skit i Acid planet som jag tagit bort för nån månad sen, jag bad dem att vara dödsärliga, och allt jag fick va 9/10 och 10/10... Jag vet själv hur mycket mina låtar förtjänar, lååååångt ifrån 10 iallafall på mina melodiska, alla bra melodier e upptagna

Acidplanet, jävla amatörsajt, fullt me fjäsk... Om du frågar mig så e alla ratings i genomsnitt 10/10 på alla låtar i den där sjuka sajten... bah, spare me the crap...

Old Post Jul-10-2003 18:52  Sweden
Click Here to See the Profile for DJ Kay E! Click here to Send DJ Kay E! a Private Message Add DJ Kay E! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Om Intresserade kan ni ju kolla mina låtar...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackJohn Digweed ID from Kiss 100 show [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLexy & k paul - "der fernsehturm" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:08.

Forum Rules: