|
Trots att tråden var 300% spam från början lyckades vi svenskar få till en ganska bra diskussion av den till slut. 
| quote: | Originally posted by RebeL9
jisses. hur kan man inte gilla BT. och det är han inte DOM!
Brian Transeu heter geniet. Han är en stor orsak till att trancescenen exploderade så stort i mitten och slutet av 90-talet.
Lyssna bara på hela Movement In Still Life-skivan. Tveklöst ett av historiens bästa album. Sättet han blandar trance, house, breakbeat, ambient, aukustiska ballader är svårslaget och ett garanterat bevis på att han är ett universalgeni när det gäller musik.
Godspeed, Mercury & Solace, Dreaming, Namistai, Flaming June, Dreaming... ja låtlistan kan göras lång när det gäller hans fantastiska alster. Att sedan tranceproducenter som Airwave dyrkar honom och anser honom vara den största inspirationskällan är väl bara lite smicker.
eller som Orbital uttryckte det. BT is God and God is good. :-) |
Håller fullständigt med dig i varenda ord du plitade ner, BT är en STOR orsak till att trance utvecklats genom åren och utan hans harmoniska melodier är det nog skapligt många som aldrig hittat sin stora kärlek.... trance. 
En av den mest underskattade utav alla producenter utan tvekan.
___________________
|