Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Loveparade!!!!!!
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Fan vad jag önskar jag kunde ha vart med öfr jag VET att ni hade det så satans bra för sipobitch ringde mig som jag hade bett han göra, jag hörde inte så mycke för det var sånt sjukt drag i bakgrunden men jag hörde han säga bla. "Står här å kollar ut över en halvmiljon pers.... bladunk dunk bla bla... så grymt coolt... bla bla dunk dunk"

Nästa år ska jag med !!!

Old Post Jul-13-2003 16:43  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

verkar onekligen ha varit sjukt bra! det är väl fan att pengabrist ställer till det så mycket

Old Post Jul-13-2003 19:07 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

Hittade en schysst bild till :-)

Old Post Jul-14-2003 05:03  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Wiiiieeeeeeeeee!!!

Jag va oxå där.. =D .. åkte ner på torsdagen o gick på Tresor.. sen blev det Love from above med bl.a. PvD o Tiësto på fredagen.. paraden på lördagen o Lovestern Galaktika på lördagskvällen.. sen åka hem igen 6.20 på morgonen trött o jävlig. .. skriver lite mer sen när jag hinner.. ska ju fan till jobbet nu.. usch.. har ju haft semester i 2v =). Bilder tog jag en del oxå.. kommer upp sen

Old Post Jul-14-2003 05:06  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Jag var minsann också där

Första gången på 3 år som jag satte min fot på paraden. Skönt att det var något mindre folk detta året än '99 och 2000. Tidningarna uppksattade besökar antalet till 750 000 pers vilket är något mindre än när det peakade på 1.2-1.5 miljoner (beroende på vilket källa man använder).

Love from Above med Tiesto och PvD var given på fredagen men tyvärr fick jag en liten känsla av "been there done that". Colombia Halle var fullknökat men vi hade helt klart riktigt roligt.

På Lördagen efter paraden stack vi till Love Base och såg på Kaylab vs. Reloop (Oliver Klitzing bägge två). Fantastiskt set! Dansade konstant i 2 timmar till den mannen (något jag sällan gör nuförtiden). Hennes & Cold som gick på efteråt var också en höjdare. Efter det var det bara att trycka in sig på Techno golvet och höra Andreas Krämer blåsa skiten ur besökarna med stenhård techno.

Love Base hade 70 DJs på 10 olika dansgolv och självklart missade man en massa. Miss Shiva och Da Hool t.ex. Tomcraft såg jag bara de första 25-30 minuterna av men det jag hörde var det riktigt bra!

Förrästen, både Tiesto på Love from Above och Pete Tong på paraden spelade vad som verkade vara en ny remix på Radiohead's Street Spirit. Jag har en gammal remix från 1999 eller nått sånt som heter Wonky vs. Radiohead men den låter helt annorlunda. Någon som hört något om nya remixer på denna låt? Street Spirit är av mina absolut favorit låtar bland de icke-elektoniska genrerna så jag måste veta vilken remix some spelades

http://www.di.fm

Old Post Jul-14-2003 06:56 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

Kom precis hem fråm jobbet, sov väldigt gott inatt...

Loveparade var en riktig upplevelse, hela paraden var typ perfekt från början till slut, stämningen på vår lilla vagn var nog rätt svårslagen, det skönaste innan vi rullade in på tiergarden var ändå när vi körde under en viadukt och ljudet dunkade tillbaks från alla håll.
Sitter och kollar på bilder nu ska se om man hittar nåt från det, här är lite sköna bilder iaf, ska väl framkalla mina bilder tagna med engångskamera så småningom

Fin utsikt över tiergarden

Den här bilden gillar jag verkligen, finns inte en millimeter utanför scenen där det inte finns människor...

...och inte blir det sämre en kilometer bort.

Bild uppe från våran vagn, jag och sipowitz står antagligen 2 centimeter utanför bilden i nedre högra hörnet...

Vagnen utifrån, tagen från innan paraden började, och vilka filurer är det som står och håller på dom bästa platserna där uppe tror ni?

Tror våran vagn kanske kan va den längst ner på den här bilden, svårt att kolla på utan att böra hoppa och dansa som en galning är det iaf...

Old Post Jul-14-2003 13:39  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkktttt alltså... fan att man e fattigare än en pungråtta.... pengar ställer bara till allt för mig Bristen på det då...

Det har väl sagts att detta var sista LP på ett tag... nån som kan dementera ?

Old Post Jul-14-2003 13:48  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Jag kan lätt dementera detta: Det har sagts så varenda jävla år så långt jag kan minnas. Varje år samma historia, LoveParade blir inte av pga ditten och datten om det blir av så är det för sista gången yada yada.

Love Parade blir av nästa år oxå eftersom det är big business för alla involverade. Arrangörerna, Staden Berlin m.m.

http://www.di.fm

Old Post Jul-14-2003 13:57 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

quote:
Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkktttt alltså... fan att man e fattigare än en pungråtta.... pengar ställer bara till allt för mig Bristen på det då...

snackade med en för övrigt rätt snygg berlinbo hela vägen hem från malmö och hon sa att det hittils inte varit ett år när det inte sagt att det inte ska va nåt nästa år... lät också på henne som LP var mycket mindre för två år sen och lite mindre förra året, fast jag kommer inte ihå hur mycket jag överdrev när jag berättade hur stort det var i år heller...

jag kommer iaf va där nästa år...

Old Post Jul-14-2003 13:59  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:

Nopsi en nästa år också!

Old Post Jul-14-2003 14:02  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

Fuck that was another spectacular Loveparade weekend

Old Post Jul-14-2003 14:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

WIIEEEE!!! fan så skoj det va.. skönt o va hemma dock..

Åkte ner på torsdagen o installerade oss på hotellet, jag, teza o jocke holm.. strom o co. kom på ett annat hotell.. lite tråkigt men det funkade.. Sen blev det Tresor på kvällen.. började med att gurra inte fick in sin kamera så jana fick hänga den mellan benen .. haha till slut så kom vi in o maken till tuff lokal får man leta efter.. massa rum o trappor o grejer.. mysig liten park utanför oxå.. stenhård techno va det som gällde i bankvalvet o lite houseaktig musik där uppe.. ljudvolymen kan beskrivas som ENORM!!!.. tur att man hade öronproppar.. en mäktig upplevelse att stå där i bankvalvet dansandes till techno i mörkret med endast ett fåtal lampor blinkandes o röken låg tjock..

Fredagen ägnades åt att gå en sväng på stan o sen blev det förfest på ströms hotell.. sen bar det av mot The Love From Above med bl.a PvD och Tiësto.. ruskigt bra musik men lite väl trångt.. på nedervåningen framför scenen gick inte o va så vi placerade oss på läktarna över.. trångt där oxå men det funkade.. ett + den kvällen va att jag slapp betala för bratwursten jag köpte..

Vaknade kl 16 på lördagen o insåg att paraden hade börjat.. ajaj inte bra.. blev o skynda sig på som fan.. först en lillrunda på stan o köpa lite kläder o sen bar det av till paraden.. när vi satt i taxin precis innan vi va framme så började det spöregna.. skitkul .. vi tog skydd under träden men sen lättade det upp så vi begav oss in mot mitten av tiergarten.. jäävlar va folk det va.. inte lätt o komma fram.. placerade oss till slut precis intill dj-klotet, lirade gjorde bland annat tomcraft och rush.. tyvärr så hörde man inte så mycket på grund av alla förbannade tyskar med sina oerhört irriterande visselpipor.. o jag som glömde öronpropparna.. men men det va en mäktig upplevelse iaf..

Kvällen ägnades åt att packa väskorna o sen bege sig av mot Lovestern Galaktika.. hann som tur va komma in innan blank & jones hade spelat klart.. det va inte nåt vidare drag på publiken o lite låg ljudvolym men lirade bra det gjorde B&J.. tyvärr återigen så va tyskarna där med sina förbannade visselpipor o förstörde en del av upplevelsen.. dom borde fan förbjudas.. efter B&J kom Lovestern Galaktika Project upp på scenen o körde live.. dom va där men det va garanterat playback.. inget vidare drag då .. lite mesig eurotrance.. sen skulle DJ Sammy gå på men då kom Dance Nation upp på scenen istället till allas förvåning.. lite mer cheezy eurotrance.. så vi gick till hall 17 där Starsplash körde riktigt skön musik.. lätt bästa hallen.. gick senare tillbaka till Main Hall o nu spelade DJ Sammy.. blev väldigt positivt överraskad måste jag säga.. han körde ruskigt bra musik.. dansade som en galning.. fick ett litet léende på läpparna när han drog igång en lite hårdare variant av Heaven..
Va inne en sväng i Techno hallen men det va det mesigaste jag varit med om..det va absolut inte techno som spelades där inne.. så vi vände direkt..
Tyvärr va vi tvungna o dra tidigt för bussen hem gick 6.20.. .. men det va en jäkligt rolig kväll.. Satt bredvid 4 riktigt äckliga o svettiga danskar som hade varit på Lovestern Galaktika på vägen hem.. usch va dom luktade illa..

sen ett litet tillägg.. ETT STORT JÄVLA MINUS FÖR ATT DET INTE GICK ATT FÅ TAG PÅ VATTEN UNDER 2 EURO.. usch o fy va dåligt.. va pank o höll på att törsta ihjäl.. 20:- för 0.2L vatten är fan inte billigt.. så va det på alla fester dessutom.. snåla jävlar..

Jag ska garanterat tillbaka nästa år..

Edit: Bilder kommer snart..

Old Post Jul-14-2003 14:42  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Loveparade!!!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack id #1 [from marco carola - live at bleu, detroit (26-02-2005) [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSolid Globe - "North Pole" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:38.

Forum Rules: