Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by Dioxys
jojo, att du överför filmen med firewire förstod jag men vilket program kör du capture i? blir nämligen en väldigt dålig bild när jag försöker i premiere.. blir som horisontella sträck av folk när dem rör sig :/
Jag kör också i Premiere...jag tror inte de där horisontella strecken är något att bry sig om...när du kodar om filmen till mpeg så brukar dessa försvinna.
Jag är egentligen inte rätt person att fråga för om sanningen ska fram kan jag inte speciellt mycket om denna jungeln. Det tog mig veckor innan jag slutligen hittade rätt inställningar, ganska mycket av måfå och experimenterande.
Jag vet inte om du är medlem på Lunar, men gå i så fall in på Ljud & Bild diskusen under Teknik. Där finns en kille som är expert på detta med DV-redigering, det är han som hjälpt mig en hel del.
Är du bra på engelska finns ett ännu bättre forum som slår det mesta: http://www.doom9.org
Originally posted by Dioxys
jojo, att du överför filmen med firewire förstod jag men vilket program kör du capture i? blir nämligen en väldigt dålig bild när jag försöker i premiere.. blir som horisontella sträck av folk när dem rör sig :/
om du encodar filmen i typ TMPGENC till vcd eller svcd så bocka i non-interlace så försvinner strecken =)
___________________
'M u s i c I s T h e A n s w e r'
Aug-14-2003 13:16
robstar
Excited
Registered: Nov 2001
Location: Stockholm
Nu har jag kollat på Dance Valley videon.
Skit kul å kolla på, verkade vara bra stämming där nere.
Får åka ner nästa år.
Tack igen för filmen, älskar å kolla på sånt här.
LateR!:Z!
Aug-14-2003 15:09
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
grmff kommer inte in.... har försökt med alla servrar två dagar nu... *snyft*
Aug-14-2003 17:28
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Det var det jävligaste...bara fortsätt försök...för närvarande bara 3 som tankar från mig...