Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Al quaida strikes back?
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Om jag vore terrorist så tycker jag kraftnätet vore ett väldigt fint mål, visar vi hur sårbara vi är. Tänk oxå om detta hade hållit på längre (pga sprängda kraftverk eller liknande) och under vintern, fruktansvärda konsekvenser för både människor och ekonomi....

quote:
Originally posted by Aendy
Antar att TA varit nere pga strömavbrotten i USA och Kanada. När sådant inträffa visar det sig rätt snart vilken TA-addict man egentligen är, faen var frustrerad jag var för att jag inte kom in.

Lol samma här =)

Old Post Aug-15-2003 22:21  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

haha... jo jag blev oxo frustrerad.

Old Post Aug-15-2003 22:23  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

Läste bara som hastigast på text tv hos polarn...fick uppfattningen att Canada ligger i faraszonen. Den som lever får se.

Old Post Aug-15-2003 23:40  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by JayBee
Å andra sidan om jag vore en terrorist skulle jag hällre döda någon. terrorister har gjort hemska saker i väldigt många år nu men alldrig förut har jag i alla fall hört talas om att terrorister slår ner strömmen.. det låter lite snällt liksom.

Visst så är det en riktig pinne i hjulet liksom men så tänker ju inte blodtörstiga självmords terrorister. "KOm igen grabbar nu kutar vi in med våra bomb ryggor i el stationen så att det blir bil köer".

Terrorister är inte alltid ute för att döda....Ta bin ladins senaste grej... jämför med denna (om den nu är en terror aktion).

Båda fallen visar på hur känsligt vårat sofistikerade samhälle är. Båda sätter mer eller mindre stop för landets försörjning och ekonomi (drabbar aktier och diverse ekonomiska avseenden).

Det handlar inte alltid om att döda folk, snarare om att sätta käppar i hjulet på lång sikt. Om detta är ett terrordåd, så är det ett smart sådant om du frågar mig

Old Post Aug-16-2003 01:23 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Antar att TA varit nere pga strömavbrotten i USA och Kanada. När sådant inträffa visar det sig rätt snart vilken TA-addict man egentligen är, faen var frustrerad jag var för att jag inte kom in.

jepp får fan flytta servern från Toronto till Sverige

Old Post Aug-16-2003 11:01 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
U121
So old now.

Registered: Nov 2002

dom kan sätta en kille på månen, men dom kan inte hålla elen igång

Old Post Aug-16-2003 11:13  Sweden
Click Here to See the Profile for U121 Click here to Send U121 a Private Message Visit U121's homepage! Add U121 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Xo|oX
dom kan sätta en kille på månen, men dom kan inte hålla elen igång

Det forskare över hela världen ångrar mest var att man lyckades att just sätta en man på månen. Om man inte gjort detta hade ingen jämfört med det och därmed hade de sluppit en massa tjat och ångest.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Aug-16-2003 13:48  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Det forskare över hela världen ångrar mest var att man lyckades att just sätta en man på månen. Om man inte gjort detta hade ingen jämfört med det och därmed hade de sluppit en massa tjat och ångest.

hade nog inte varit så svårt att hitta nya saker att dra

Dom kan bomba sönder flera länder totalt men inte hålla igång elen i sitt egna.

Old Post Aug-16-2003 14:22 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

det här hade lika gärna kunnat hända sverige, eller vilket land som helst, så snacket om att de inte kan hålla elen igång är missriktat - ingen kan garantera att den fungerar...

intressant som nån sa, att för hundra år sedan hade man inte el, idag klarar inte samhället sig alls utan

Old Post Aug-16-2003 15:08 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Jag tycker ni som tror terrorism handlar om att döda så många som möjligt borde ta och slå upp ordet i en ordbok eller be våran ordkung Reveal göra det åt er.

(Mindshooter är inne på helt rätt spår)

Old Post Aug-16-2003 19:05  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RagingEskimo
tranceaddict

Registered: Apr 2002
TA-exklusiv insiderrapport på plats

Ledsen om det här blir långrandigt. Kände bara att dedt kunde vara kul att få lite vettig info på inhemskt vis.

Jag säger bara en sak: var glada att ni bor i härliga Svedala.
Jag antar att ni kommer ihåg "kalabaliken" när det brann borta i Kista och halva Sthlm "slogs ut" - dedn gången tyckte jag det var trevligt att få vara ledig från jobbet (i Kista) ett par dagar, och folk som bodde i Kista/Akalla lärde sig grilla från balkongen. Folkfest skulle jag nästan kalla det..

Nu sitter jag här i Oakville utanför Toronto och förstår verkligen inte hur man kan ha ett så pass läskigt dassigt elnät att halva Kanada slås tillsammans med stora delar av norra USA (vilket det ENDAST begränsadees till av den enkla anledninen att nån Homer Simpson-snubbe i nåt kraftverk i Pennsylvania kopplade ifrån sig från elnätet och stoppade dominoeffekten som skapades av branden i första början. Han hade 48 sekunder på sig att se på vad som hände medan killen i samma position längre norrut enligt uppgift bara hade 9 sekunder på sig att uppfatta vad som var på gång och koppla ifrån sig).
Det har svajat lite till och från med strömmen nu ett par dagar så vi har spelat Monopol tills våra ögon blöder och jag har fått en grym insikt i exakt hur roligt brädspelsversionen av Pokémon - Master Trainer egentligen kan vara om man ändrar reglerna lite. Man vet aldrig när strömmen går igen eftersom kanadensarna har lite svårt för att skilja sig från sin älskade luftkonditionering, så "lägre strömkonsumtion" är så nära svordom man kan komma i dagsläget, även om det är lite överdrivet.

Intressant är dock hela grejen om "terrorattackens" varande eller icke varande. Pajkastningen mellan USA och Kanada har varit fruktansvärt underhållande. Det har varit allt ifrån "galna bondläppar bakom spakarna i Ontario" till "sensationslystna byrokratsubbor i Washington" i avdelningen Vi Skyller På Varandra I Stället För Att Göra Ngot Åt Saken.
Om jag inte missminner mig så tror jag till och med Quebecfrarnsoserna fick sig en känga (som brukligt är vare sig de hade med saken att göra eller ej).

Intresseklubben antecknar även att Wal Mart sålt slut på sitt lager av vatten-på-flaska och portabla generatorer i regionen.

Sistnämnda produktens åtgång grundas troligen i sökandet efter hur man fortast får igång sin AC.

Old Post Aug-19-2003 02:04  Canada
Click Here to See the Profile for RagingEskimo Click here to Send RagingEskimo a Private Message Visit RagingEskimo's homepage! Add RagingEskimo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001
Re: TA-exklusiv insiderrapport på plats

quote:
Originally posted by RagingEskimo
och jag har fått en grym insikt i exakt hur roligt brädspelsversionen av Pokémon - Master Trainer egentligen kan vara om man ändrar reglerna lite.

herregud... liiiider verkligen med dig.. vilket grymt öde

Old Post Aug-19-2003 02:46  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Al quaida strikes back?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown clip - twas posted here before [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Dean - Ballanation [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:27.

Forum Rules: