Originally posted by JayBee
jo jag får rysningar i ryggen när jag kollar på steves film från trance energy med johan gielen.. när de spelar "breathing" och alla håller upp sina tändare/lys grejer..
Detta hände även när Gielen spelade på Fokused här i Stockholm. Även om det inte var lika många tändare så såg det och var väldigt mäktigt att stå där i mitten live och hålla upp sin tändare...
Fan jag önskar att jag kunde ha varit på fokused scandinavian tour, det verkar ha varit jävligt nice . hur mycket folk var det som kom då egentligen?
___________________
http://www.advantico.se
Aug-18-2003 17:44
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Location: Sthlm, Sweden
Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor )
Originally posted by Gate 42
Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor )
ja men då undrar jag hur the lab ska kunna sälja 15 000 eller vad nu va. de måste ju verkligen satsa på utlandet i sånna fall. För att vara helt ärlig så tycker jag inte att det är så himla lockande. och det är irriterande att man inte vet vilka de hemliga dj's är. det kan avgöra om jag dyker upp eller inte.
___________________
http://www.advantico.se
Aug-18-2003 17:50
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Location: Sthlm, Sweden
quote:
Originally posted by JayBee
ja men då undrar jag hur the lab ska kunna sälja 15 000 eller vad nu va. de måste ju verkligen satsa på utlandet i sånna fall. För att vara helt ärlig så tycker jag inte att det är så himla lockande. och det är irriterande att man inte vet vilka de hemliga dj's är. det kan avgöra om jag dyker upp eller inte.
Kan kanske bli svårt för The Lab att få 15 000 biljetter sålda. Men samtidigt så kommer de ha sjukt mycket mer reklam än va Fokused hade.
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter...
För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.
Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!
Originally posted by DJ_Laszlo
Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter...
För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.
Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!
Bra sagt. Jag har oxo länge funderat på varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik. jag har alldrig någonsin sett nått trance event på tv
___________________
http://www.advantico.se
Aug-18-2003 18:04
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
quote:
Originally posted by JayBee
varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik
svaret på dina funderingar ligger i betydelsen av ordet "mainstream"
___________________
man with no sig
Aug-18-2003 18:47
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by reveal
svaret på dina funderingar ligger i betydelsen av ordet "mainstream"
"mtv the home of music" jag tror att deras slogan lyder något sånt.
Detta borde altså innehålla trance och annat, dessutom är trance någorlunda populärt. det finns ju jävligt mycket folk som lyssnar på det. trance har ju nästan blivit som mainstream i europa, det är mtv som är sega.
___________________
http://www.advantico.se
Aug-18-2003 18:50
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream...
___________________
man with no sig
Aug-18-2003 19:11
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by reveal
även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream...
jag sa faktist nästan
___________________
http://www.advantico.se
Aug-18-2003 19:13
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
quote:
Originally posted by JayBee
Bra sagt. Jag har oxo länge funderat på varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik. jag har alldrig någonsin sett nått trance event på tv
Det är för att det finns ingen större trance-evenemanger i Norden.
Men jag tror att det ska förändra.
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter...
För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.
Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!
Gör ingen illusioner, i Holland blir det värre och värre:
De flyttade alla trance-programmer från TMF till MTV.
På TMF visas bara en 'clipservice' då man kan välja clips via SMS.
Och på MTV finns det bara en 'special' när det händer ett stort (kommersiellt)
evenemang. Alltså det är typ två eller tre gånger i året.
Trance Energy, Sensation och femton minuter om Dance Valley.
Och där sluter det. även om ett gigantiskt (både populärt och stort) festival
som Mysteryland sänder de ingenting.