Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Någon annan som får rysningar/gåshud av att
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by JayBee
jo jag får rysningar i ryggen när jag kollar på steves film från trance energy med johan gielen.. när de spelar "breathing" och alla håller upp sina tändare/lys grejer..

Detta hände även när Gielen spelade på Fokused här i Stockholm. Även om det inte var lika många tändare så såg det och var väldigt mäktigt att stå där i mitten live och hålla upp sin tändare...

Old Post Aug-18-2003 17:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

Fan jag önskar att jag kunde ha varit på fokused scandinavian tour, det verkar ha varit jävligt nice . hur mycket folk var det som kom då egentligen?

Old Post Aug-18-2003 17:44  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor )

Old Post Aug-18-2003 17:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by Gate 42
Vet inte. Har glömt bort hur många biljetter det sas ha sålts. Men jag har för mig att en 2000 personer dök upp, och det är ju "rätt" nice för att vara lilla Sverige (och speciellt Nacka där jag bor )

ja men då undrar jag hur the lab ska kunna sälja 15 000 eller vad nu va. de måste ju verkligen satsa på utlandet i sånna fall. För att vara helt ärlig så tycker jag inte att det är så himla lockande. och det är irriterande att man inte vet vilka de hemliga dj's är. det kan avgöra om jag dyker upp eller inte.

Old Post Aug-18-2003 17:50  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

quote:
ja men då undrar jag hur the lab ska kunna sälja 15 000 eller vad nu va. de måste ju verkligen satsa på utlandet i sånna fall. För att vara helt ärlig så tycker jag inte att det är så himla lockande. och det är irriterande att man inte vet vilka de hemliga dj's är. det kan avgöra om jag dyker upp eller inte.

Kan kanske bli svårt för The Lab att få 15 000 biljetter sålda. Men samtidigt så kommer de ha sjukt mycket mer reklam än va Fokused hade.

Old Post Aug-18-2003 17:54  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Beror ju helt och hållet på vad du menar för konserter...

För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.

Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!

www.laszlo.se

Old Post Aug-18-2003 17:59 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo

För en gammal repris från ett fullsatt globen sedan två år tillbaka med Avril Lavigne eller vafan hon heter klockan 4 på morgonen på CANAL+ är knappast något jag stannar uppe för.

Men om MTV här uppe i norden kunde ta efter holländarna's dito och TMF och visa gotbitar från större trance events från Sverige och resten av Norden (och varför inte europa) på helgerna skulle jag nog aldrig mer lämna huset!

Bra sagt. Jag har oxo länge funderat på varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik. jag har alldrig någonsin sett nått trance event på tv

Old Post Aug-18-2003 18:04  Sweden
reveal
always in the mix

quote:
varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik

svaret på dina funderingar ligger i betydelsen av ordet "mainstream"

Old Post Aug-18-2003 18:47 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by reveal
svaret på dina funderingar ligger i betydelsen av ordet "mainstream"

"mtv the home of music" jag tror att deras slogan lyder något sånt.
Detta borde altså innehålla trance och annat, dessutom är trance någorlunda populärt. det finns ju jävligt mycket folk som lyssnar på det. trance har ju nästan blivit som mainstream i europa, det är mtv som är sega.

Old Post Aug-18-2003 18:50  Sweden
reveal
always in the mix

även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream...

Old Post Aug-18-2003 19:11 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by reveal
även om det har blivit allt populärare, så skulle jag inte vilja säga att trance är mainstream...

jag sa faktist nästan

Old Post Aug-18-2003 19:13  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Bra sagt. Jag har oxo länge funderat på varför de är så jävla envisa på MTV och ZTV oxo och bara visar mainstream musik. jag har alldrig någonsin sett nått trance event på tv

Det är för att det finns ingen större trance-evenemanger i Norden.
Men jag tror att det ska förändra.

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo

Gör ingen illusioner, i Holland blir det värre och värre:

De flyttade alla trance-programmer från TMF till MTV.
På TMF visas bara en 'clipservice' då man kan välja clips via SMS.

Och på MTV finns det bara en 'special' när det händer ett stort (kommersiellt)
evenemang. Alltså det är typ två eller tre gånger i året.
Trance Energy, Sensation och femton minuter om Dance Valley.

Och där sluter det. även om ett gigantiskt (både populärt och stort) festival
som Mysteryland sänder de ingenting.

Old Post Aug-18-2003 21:38  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Någon annan som får rysningar/gåshud av att
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMansun - Wide Open Space (Unknown Mix) [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDer Dritte Raum - Trommelmaschine [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:30.

Forum Rules: