Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Cd's Versus Vinyl
Cd takes over Vinyl
You do not have permission to vote on this poll.
Ja 22 57.89%
Nee 15 39.47%
Er komt een andere drager van geluid, binnen 10 jaar 1 2.63%
Total: 38 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (8): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Waar ik geen goed woord voor over heb is CD dj's die de nieuwste promootjes van het internet downloaden, die op CDtje zetten en daar mee gaan draaien, of nog erger een liveset ripje reconstructen en daarmee gaan draaien. Ik hoop dat de CD (r)evolutie daar niet op uitdraait...

Hier ben ik dus echt niet mee eens!!! Ik vind de platenwinkels vaak 1 grote vriendjespolitiek. Vaak zat gehad dat als je geen 'vakje' heb je totaal geen promos of whitelabels krijgt. En in de platenwinkels waar je wel normaal wordt geholpen zijn de promos/whitelabels zo snel weg dat als je eigenlijk elke dag voor de deur moet liggen om ze wel te krijgen. Ben je dj en wil je opvallen door een goede en uptodate platenkeuze moet je wel gewoon die promos downloaden. draaien lijkt wel nationale hobby geworden,zoveel djs zijn er, en om daarin op tevallen kan een zelf geleech-gebrand promotje best wel meewerken.

Gelukkig is er wel only-djs waar vaak wel veel whitelabels en promos opstaan.

Maar back to topic.

Ik denk dat het draaien alla laidback luck met die cdj1000 echt doorgaat breken. dus veel scratchen en samplen.
Ik denk ook topdjs die veel reizen en geen zin meer hebben om met die super grote platentassen rond te sjauwen ook uiteindelijk met cds gaan draaien. 1 cd mapje mee in je hand bagage: Je kan een urenlange set draaien en hoeft niet in de koffer. Dus djs die plattentassen kwijt raken is er ook niet meer bij

Old Post Aug-18-2003 15:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ferry 0
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2003

Mja ik support het non stop draaien van cd echt 0%. De dj's die het moeten over nemen van cox/tiesto/sven váth zullen dan misschien wel meer van cd draaien. Maar de eerste paar jaar zal vinyl nog wel de standaard blijven omdat namen zoals deze 3 hier boven absoluut nee zeggen tegen het non stop draaien van cd. Ik heb zelf thuis 1 pioneer cd speler en die gebruik ik om hier en daar een promotje te draaien of een eigen productie. Het verhaal van basvh ben ik het ook helemaal mee eens want promotjes in platen zaken zijn alleen bestemd voor de vriendjes van de eigenaar. Maar zo denk ik er over en ik ben ook een 300% vinyl junk en heb het geld er ook voor over.

FM223 - Logic
Ferdy & Rene - Legato

Old Post Aug-18-2003 16:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ferry 0 Click here to Send Ferry 0 a Private Message Add Ferry 0 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:
Originally posted by Ferry 0
Mja ik support het non stop draaien van cd echt 0%. De dj's die het moeten over nemen van cox/tiesto/sven váth zullen dan misschien wel meer van cd draaien. Maar de eerste paar jaar zal vinyl nog wel de standaard blijven omdat namen zoals deze 3 hier boven absoluut nee zeggen tegen het non stop draaien van cd.

Cox zal denk nooit van vinyl afblijven maar TIesto zie ik toch wel de laatste tijd redelijk veel cds draaien

Old Post Aug-18-2003 16:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ferry 0
Senior tranceaddict

Ja Tiesto zal het zo nu en dan wel doen maar dat doet hij dan vooral omdat die tracks nog niet op 12inc uit zijn.

FM223 - Logic
Ferdy & Rene - Legato

Old Post Aug-18-2003 16:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ferry 0 Click here to Send Ferry 0 a Private Message Add Ferry 0 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

Cd's zijn voor prutsers.
Voor boeren skihut dj's die in die foute boeren toko's draaien.
Met het zwarte goud draaien is link daar omdat al dat pils door de ruimte vliegt.

De dance dj's moeten gewoon op vinyl blijven draaien.

Old Post Aug-18-2003 17:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

hahaha lol

Old Post Aug-18-2003 17:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:
Originally posted by New Wave
Cd's zijn voor prutsers.
Voor boeren skihut dj's die in die foute boeren toko's draaien.
Met het zwarte goud draaien is link daar omdat al dat pils door de ruimte vliegt.

De dance dj's moeten gewoon op vinyl blijven draaien.

zoals laidback luke die cdj1000 gebruikt kan je het draaien toch echt verrijken. LL had volgens mij wat sampletjes van DV theme 2003 op cd gebrand. En door heel de tijd die sampletjes te gebruiken zonder DV theme te draaien bouwde hij echt op naar een climax in zijn set en toen ie eenmaal DV 2003 theme draaide ging iedereen echt uit zijn dak!

En trouwens wat is er erg aan als djs gewoon vettere sets met cd s kunnen draaien??

Old Post Aug-18-2003 18:01  Netherlands
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by basvh
zoals laidback luke die cdj1000 gebruikt kan je het draaien toch echt verrijken. LL had volgens mij wat sampletjes van DV theme 2003 op cd gebrand. En door heel de tijd die sampletjes te gebruiken zonder DV theme te draaien bouwde hij echt op naar een climax in zijn set en toen ie eenmaal DV 2003 theme draaide ging iedereen echt uit zijn dak!

En trouwens wat is er erg aan als djs gewoon vettere sets met cd s kunnen draaien??

Kan wel zijn maar dit is mijn mening.
Ik vind cd's draaien lame.
Vinyl hoort er gewoon bij.
Het direct in aanraking komen met je muziekbron, de kraakjes, de puurheid vind je alleen terug in vinyl.
Het is een heel proces wat gewoon top is: plaatjes kijken, plaatjes luisteren, plaatjes kopen, plaatjes mixen.

Met cdeetje...........ah okee, nummertjes jatten en op cd kwakken. Gaat toch het hele idee naar de knoppen......

Old Post Aug-18-2003 18:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:
Originally posted by New Wave
Het direct in aanraking komen met je muziekbron, de kraakjes, de puurheid vind je alleen terug in vinyl.
Het is een heel proces wat gewoon top is: plaatjes kijken, plaatjes luisteren, plaatjes kopen, plaatjes mixen.

Hiereen geef ik je zker gelijk, tis zoveel mooier om een technics met een zwarte plaat te zien ronddraaien!! en af en toe een tikkeltje!

Maar jah ik vond de set van laidback luke toch echt heeeeeeeel erg lekker! En dat had ie niet met vinyltjes voor elkaar gekregen daarvan ben ik overtuigd.

Een dj die op een groot feest draait en de cd speler alleen als draaitafel gebruikt vind ik ook lame. dus beetje inmixen en uitmixen.

Maar nogmaals een dj met een cdj 1000 die er iets speciaals van maakt heeft bij mij toch echt de voorkeur dan die kraakjes.

Old Post Aug-18-2003 18:23  Netherlands
Ferry 0
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by basvh

Maar nogmaals een dj met een cdj 1000 die er iets speciaals van maakt heeft bij mij toch echt de voorkeur dan die kraakjes.

Dan kijk/hoor ik toch 10x liever naar Marco Carola/Carl Cox die met 3 draaitafels en een pioneer djm500/600 mixer er een mix festijn van maakt. Dat vind ik persoonlijk veel knapper dan wat LL aan het doen is atm. Het is zeker wel knap & orgineel wat hij kan maar hij komt imo zeker niet in de buurt bij een cox of een carola.

FM223 - Logic
Ferdy & Rene - Legato

Old Post Aug-18-2003 18:32  Netherlands
basvh

quote:
Originally posted by Ferry 0
Dan kijk/hoor ik toch 10x liever naar Marco Carola/Carl Cox die met 3 draaitafels en een pioneer djm500/600 mixer er een mix festijn van maakt. Dat vind ik persoonlijk veel knapper dan wat LL aan het doen is atm. Het is zeker wel knap & orgineel wat hij kan maar hij komt imo zeker niet in de buurt bij een cox of een carola.

ja hoor dat is zker knap, heb met bewondering staan kijken op GKGG. Maar precies wat je zegt, CC doet dat trucje al 14 jaar onderdehand vind het wel leuk dat er keer wat nieuwe manieren van mixen/draaien komen

Old Post Aug-18-2003 18:36  Netherlands
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

stelletje ouderwetse pipos

altijd dat superheilige gedoe over die domme draaitafels, CDJ is gewoon met de tijd mee gaan. Of zit je nu nog steeds 8er die COMMODORE. Vinyl is leuk, maar cdj is veeeeeeeeel leuker. Als labels straks al hun vinyl ook op cd gaan uitbrenge, zie ik het zeeer somber in voor vinyl.

mensen die technics draaitafels aanbidden, zijn ouderwets, want je gaat toch ook niet met een 486 of commodore computeren.

ik snap jullie echt niet. Die cdj1000s zijn zo veel mooier.

Old Post Aug-18-2003 18:43 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Cd's Versus Vinyl
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackProgressive House track ID plz [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEurythmics - "Sweet Dreams" (Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:47.

Forum Rules: