Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

plockar äpplen.. hahahaha...

Hur skulle ni förklara "trancedans" för någon som aldrig vart med om det? eju inte så lätt men jag skulle nog säga att det e ganska mycket move to the music, o inte lika hetsigt som många andra... =)

Old Post Aug-29-2003 12:33  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by St_Andrew
plockar äpplen.. hahahaha...

Hur skulle ni förklara "trancedans" för någon som aldrig vart med om det? eju inte så lätt men jag skulle nog säga att det e ganska mycket move to the music, o inte lika hetsigt som många andra... =)

när jag förklarar det så säger jag alltid att det inte finns några som hellst limitations... folk får dansa hur dom vill...finns inga kurser i att dansa "trance"....men om man ska titta på hur dom flesta gör så brukar det vara mycket stamp med foten t.ex till Goa o Psy... tycker det vareierar så sjukt mycket....dom enda som brukar "plocka äpplen" brukar va dom som _tror_ att det är så man dansar...

Old Post Aug-29-2003 12:37 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by mindshooter
när jag förklarar det så säger jag alltid att det inte finns några som hellst limitations... folk får dansa hur dom vill...finns inga kurser i att dansa "trance"....men om man ska titta på hur dom flesta gör så brukar det vara mycket stamp med foten t.ex till Goa o Psy... tycker det vareierar så sjukt mycket....dom enda som brukar "plocka äpplen" brukar va dom som _tror_ att det är så man dansar...

Sant som du säger mannen... jag tycker tex. du dansar bra men har en stil av mer streetstyle...

99% av alla Holländare har en stil som liknar den Michael Jacksson kör med i videon thriller... typ nästan... Kolla i slutet på min Cosmic Gate @ TRance Energy så ser man rätt tydligt...

Old Post Aug-29-2003 12:42  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003
Sneaker Pimp

quote:
Originally posted by mindshooter

Och en annan vanlig grej förutom att stampa som en hjord bufflar så brukar folk oxo sträcka upp händerna på befallning av dj mästaren.. en annan vanlig grej är oxo att "hammra" och så finns det ju alltid det som är svårast men kan bli riktigt snyggt om man lyckas, röra händerna i slumpässiga mönster typ om man lägger till typ lightsticks eller blinkers/nasa lampor så blir det tufft. sen kan man göra som kenny oxo och kasta eld klot i folks huvudet.. vi borde kalla honom för super mario (ni vet när man plockar upp eld blomman) fast det lär ju ta lite övning om man vill göra som kenny hur länge har du hållt på företen?

Old Post Aug-29-2003 12:42  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

jag fattar fan fortfarande inte riktigt hur det ser ut när man "plockar äpplen"

Old Post Aug-29-2003 12:57 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by JayBee
Och en annan vanlig grej förutom att stampa som en hjord bufflar så brukar folk oxo sträcka upp händerna på befallning av dj mästaren.. en annan vanlig grej är oxo att "hammra" och så finns det ju alltid det som är svårast men kan bli riktigt snyggt om man lyckas, röra händerna i slumpässiga mönster typ om man lägger till typ lightsticks eller blinkers/nasa lampor så blir det tufft. sen kan man göra som kenny oxo och kasta eld klot i folks huvudet.. vi borde kalla honom för super mario (ni vet när man plockar upp eld blomman) fast det lär ju ta lite övning om man vill göra som kenny hur länge har du hållt på företen?

hehe....kasta eldkloten är väl det sista jag vill göra iofs
Har jag aldrig gjort faktiskt.... har sysslat med Eld-poi i snart 1 år...uppträtt i ungefär 8 månader...videon som cirkulerar är inspelad efter ungefär 3 månaders träning.

reveal: Tänk dig att du sträcker ut armen i 45 graders vinkel uppåt osså greppar du det osynliga äpplet med hela näven. Som om du ska tag runt hela liksom. Sen drar du tillbaka armen och tar ett till äpple med andra armen. Ett äpple per basslag

Jag kan det där vettu

Plocka äpplen, plocka svampar
Kutta svennar, gör en soppa

klassiker....när man gör en soppa kan man låtsas att man strör ut allt innehåll med händerna i typ en stor kastrull (denna kan en kompis skapa genom att hålla armarna i en cirkel under dig).

Old Post Aug-29-2003 13:12 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WoberT
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

kenny: LOL .. hahaha.. röra gryta o grejer.. det är ju överkurs

Old Post Aug-29-2003 13:45  Sweden
Click Here to See the Profile for WoberT Click here to Send WoberT a Private Message Add WoberT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

hehe jag har kommit på en egen oxo. jag kallar den för "DJ" man låtsas touchar fingertopparna på ens hörlurar och sen slickar man fingret lite snabbt och proffsigt och låtsas välja vinyl fodral ur facken på väggen(låtsas väggen) och sen drar man ut en och sen tar man ut vinylen ur fodralet och så slänger man på den och scratchar lite

fast jag har alldrig utövat detta

Old Post Aug-29-2003 13:53  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

quote:
Originally posted by JayBee
hehe jag har kommit på en egen oxo. jag kallar den för "DJ" man låtsas touchar fingertopparna på ens hörlurar och sen slickar man fingret lite snabbt och proffsigt och låtsas välja vinyl fodral ur facken på väggen(låtsas väggen) och sen drar man ut en och sen tar man ut vinylen ur fodralet och så slänger man på den och scratchar lite

fast jag har alldrig utövat detta

hehe den lilla dansen skulle jag villja se någon utöva

Old Post Aug-29-2003 14:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

jag blev fan lack när jag läste metro idag... när ska nedvärderingen sluta?

Old Post Aug-29-2003 14:35  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

asså hahaha dom har missuppfattat lite..."plocka äpplen" dansen e ju den som alla jallas står å dansar till aquagen å tycker dom e värsta rejvarna

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-29-2003 15:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tjockis
tranceaddict

Registered: Nov 2001

jag gillade shiva-biten bäst!

det sorgliga är att breaks i trance utvecklades i stort sett efter att ecstasy slog igenom, vilket säger en del om vilket syfte detta har.
det finns väl inga utom pillerbarnen som faktiskt uppskattar ALLA dessa långa breaks i annars väldigt bra musik.
minst ett i varje låt blir lite tjatigt om du frågar mig.

Old Post Aug-29-2003 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for tjockis Click here to Send tjockis a Private Message Visit tjockis's homepage! Add tjockis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Metros Clubbguide - Hur dansar man Trance?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackprog. house track - DJ Tim @ Oslo Nights [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOxygen - "Am I On Your Mind" (Lustral Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules: