Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klubbar i Stockholm
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

http://www.deejaypromo.com/smc/lineup.cfm

sluta tjafsa omd en där festen nu...d e säkert inge speciellt

Old Post Sep-09-2003 15:29  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Question

keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Sep-09-2003 17:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Glorie
keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska?

Han är uppväxt i Uppsala... står på Svenska folket

Old Post Sep-09-2003 18:42  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
impulze
Senior tranceaddict

Registered: Sep 2002

pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P

Old Post Sep-10-2003 08:04  Sweden
Click Here to See the Profile for impulze Click here to Send impulze a Private Message Add impulze to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by impulze
pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P

Jag pratar om kvallitets fester och kvallitets DJs... får man för mycket av det goda är det inget speciellt längre... klart det är kul men tex. Fokused Scandinavian Tour 2003 var ju en speciell och mycket bra fest... skulle det vara sånna hela tiden, tex. varje helg skulle dom inte alls bli lika spännande... eller hur...

Old Post Sep-10-2003 10:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keiwan
tranceaddict in training

Registered: Sep 2003

Med "karameller" kan man mena många olika saker....

Och jag menade dem alla.....

Old Post Sep-11-2003 12:51  Germany
Click Here to See the Profile for keiwan Click here to Send keiwan a Private Message Add keiwan to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by staz
e du ute efter såna klubbar är tyvärr sverige fel land här spelas bara hip hop , rnb, & hits.

fokused kör klubb en gång i veckan på göta källare, fredagar.. och monday bar kör en klubb på stacy en gång i veckan också tror jag..
www.mondaybar.com
www.fokused.net

Nu är ni väl lite orättvisa? Lite har vi om man verkliegn känner för gå ut!!!

Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och lördag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/lördag
Massive (House/prog)-------------> Lördagar
Klub One (trance)-------------------> Lördagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> Söndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> Måndagar
Olika klubbar- saknar tyvärr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och går! stacys har väl ett och annat, Mondo kör väl oxå lite då och då?

Sen har vi större events lite då... på senare tid har det varit rätt så ofta.

Tyvärr är publiken ibland lite för petig. Själv har jag varit ute och festat ofta under 10 års tid, så klart man ställer något högre krav. Jag personligen är inte så pigg på att dra på 18-års ställen, eller ställen där det finns för mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i många år och hittat min grej.
Ni som är 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa ställen utan att ens varit där?

Ge ställerna en chans! På senare år har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbställe), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive älskade jag förra sommarn men i år hann jag inte kolla läget... Monday bar är klart mitt favvo ställe sen några år tillbaka(äldre publik av gamla gänget), Weekender är så nice! (Nu nämnde jag endast ställen som IDAG finns kvar )

Tyvärr dömmer många stället redan från början för att det inte är någon känd dj eller för att det inte är ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och gå på technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och upptäck den den elektroniska världen där ute... Sluta dömma efter mp3 filer!!!!

Last edited by Gaby on Sep-12-2003 at 09:49

Old Post Sep-12-2003 09:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keiwan
tranceaddict in training

quote:
Originally posted by Gaby
Nu är ni väl lite orättvisa? Lite har vi om man verkliegn känner för gå ut!!!

Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och lördag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/lördag
Massive (House/prog)-------------> Lördagar
Klub One (trance)-------------------> Lördagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> Söndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> Måndagar
Olika klubbar- saknar tyvärr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och går! stacys har väl ett och annat, Mondo kör väl oxå lite då och då?

Sen har vi större events lite då... på senare tid har det varit rätt så ofta.

Tyvärr är publiken ibland lite för petig. Själv har jag varit ute och festat ofta under 10 års tid, så klart man ställer något högre krav. Jag personligen är inte så pigg på att dra på 18-års ställen, eller ställen där det finns för mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i många år och hittat min grej.
Ni som är 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa ställen utan att ens varit där?

Ge ställerna en chans! På senare år har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbställe), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive älskade jag förra sommarn men i år hann jag inte kolla läget... Monday bar är klart mitt favvo ställe sen några år tillbaka(äldre publik av gamla gänget), Weekender är så nice! (Nu nämnde jag endast ställen som IDAG finns kvar )

Tyvärr dömmer många stället redan från början för att det inte är någon känd dj eller för att det inte är ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och gå på technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och upptäck den den elektroniska världen där ute... Sluta dömma efter mp3 filer!!!!

Tack för ditt inlägg.....tyckte att det var lite underligt med att det inte finns riktiga klubbar i Sthlm...

Och jag föredrar faktisk Prog/House......bäst skulle vara om i samma ställe spelades olika stilar på olika dansgolv...som här i tyskland

Jag får väl testa och se själv när jag kommer till Sverige i början av Oktober....tyvärr hinner jag inte till 22 September.....missar Deep Dish igen

Old Post Sep-12-2003 10:55  Germany
Click Here to See the Profile for keiwan Click here to Send keiwan a Private Message Add keiwan to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Gaby Sluta dömma efter mp3 filer!!!!

Kan bara tala för mig själv, men jag dömer inte efter mp3-filer. Jag har varit på ställen som spelat house, ställen som spelat trance, ställen som spelat progressive, ställen som spelat hardtrance, ställen som spelat psy. Jag föredrar trance, men kan ha jävligt roligt åt de andra stilarna, jag har inget emot en psytrance-fest till exempel, kan vara riktigt fett.

Utom house. Jag klarar fan inte av house, det är i mina öron hur jävla dåligt som helst. Inte dömt efter mp3-filer, utan efter hur det låter när stora djs spelar det.

Trance och hardtrance all the way baby

Last edited by reveal on Sep-12-2003 at 11:57

Old Post Sep-12-2003 11:07 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

själv har jag vart på riktigt måna Progg\House fester nu och faktiskt verkligen inte tyckt om det nån gång tyvärr, jag fortsätter att gå dock...softare än att vara nån annanstans en fredag. Men musiken tilltalar mig verkligen inte och det är oftast inte alls lika mycket drag där som ett fett Trance golv

quote:

Patricias (trance)
Klaras (trance)
Klub One (trance)

Blir nyfiken vad det är för Trance? Clubtrance då eller? Uplifting?
Har inte hört talas om att det ska spelas sånt där nämligen

Old Post Sep-12-2003 12:47 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
keiwan
tranceaddict in training

Det beror naturligvis vem det är som spelar...

Jag såg Miguel Migs i La Terrrazza, Barcelona i mitten av Augusti. Hur jävla bra som helst.

Eller t.ex. EDDIE AMADOR!!! Kommer hit nästa lördag.

När jag talar om House, då talar jag om såna DJs. Det finns massor med bra DJs och massor med dåliga.

"Not everyone understands House Music. It`s a spiritual thing, a body thing, a soul thing!"

.

Old Post Sep-12-2003 13:18  Germany
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

sjyssta tips gaby.. kanske får kolla upp ngt av det.. men känns ändå som att weekender är det ända stället man hör att folk går till pga av musiken.. och att det mesta folket som går till de andra ställena går pga lokalen/stället (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag hört är klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller förstår sig på den härliga stämningen som kan uppstå på ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare än musiknjutare dvs.

Old Post Jan-18-2004 17:06  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Klubbar i Stockholm
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Lemniscate & Cardinality Mix on Liquid fm [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKing Unique - Sugarhigh (Original Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:05.

Forum Rules: