Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party report: SMC dag 2
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tycker dtev ar synd att man inte fick träffa lite TAs man inte träffat förr...

Träffade iaf Lonne, Aendy, Zamzon, Kraith, mind såklart, Whiterussian...

Old Post Sep-24-2003 19:10  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

synd om deep dish mind, men det är arrangörens fel egentligen.

eftersom deep dish typ hatar ljus och allt som har med ljus å göra och vill ha det så mörkt som möjligt. iförrgår fick de en knäpp på näsan, samma sak med behrouz, men jag hoppas de inte överger sverige.

behrouz körde förövrigt årets bästa låt, men annars var han medelmåttig och rent av tråkig.

deep dish var helt ok men inte min stil för dagen, jag var inte på humör för sånt musik. dålig ljud gjorde det bara sämre.

devilfish var kungar, sina är ju helt makalös bakom skivspelarna, en kung helt enkelt.

och david westerlund körde på bra som fan.

Old Post Sep-24-2003 21:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

Hörde på omvägar att Deep Dish sagt att dom aldrig mer kommer komma till Sverige. Det är tråkigt att sånt ska hända pga dålig planering. MEn dag 2 - då var alla problem lösta, ljudet var sjukt mycket bättre. Har fortfarande ont i öronen (nästa gång blire pluppar)

Old Post Sep-24-2003 21:55  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

Bara jag som inte är så jätteimponerad som de flesta andra brukar va då...?

Visst, PvD var duktig, men jämför man hans set igår med andra så har jag hört många som var mycket bättre...
Bäst för mig i år är nog Marco V på Monday Bar i somras...
Kanske har och göra med att jag hade sett fram emot att göra Connected live i någon månad men inte fick höra den...

Annars håller jag med en del andra att det var rätt taskig publik på trance-golvet, jag pallar inte med spänninga östermalms-frillor...

Även om musiken kanske inte var riktigt min på house-golvet så var stämingen verkligen på topp där inne!
Glada människor överallt!

Men men, allt som allt var det kul!

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Sep-24-2003 22:16  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you

Registered: Dec 2002

skön låt PVD lira...

Agnelli & Nelson - Holding on to nothing

fan asså jag blir tokig är en låt som jag fått på huvudet... men jag vet inte vad den heter! blir knäpp..ska sitta o tanka all låtar PVD spelat på senaste tiden :P

Old Post Sep-24-2003 22:24  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Annars håller jag med en del andra att det var rätt taskig publik på trance-golvet, jag pallar inte med spänninga östermalms-frillor...

När det blev för mycket gled jag ned på undervåningen och hoppade lite hiphop med hiphop-wannabeesen... de är en smula bättre än brat-wannabeesen! (Wannabeesen... brutalt ord, undrar om det ens är lagligt att säga/stava det så)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Sep-24-2003 22:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tjockis
tranceaddict

Registered: Nov 2001

äntligen kurerad från hårt festande!
jag tycker iofs att pvd borde ha släppt loss liiiiiite mer bakom spelarna, han såg lite väl stel ut för min smak...
men jävlar vicket set.

Old Post Sep-24-2003 22:57  Sweden
Click Here to See the Profile for tjockis Click here to Send tjockis a Private Message Visit tjockis's homepage! Add tjockis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Can
Senior tranceaddict

Registered: May 2003
Love Poundin' Sensation

jag tycker PvD var skittråkig..ingen publikkontakt..han bara står där å spelar sina skivor...skittråkigt...va inte där inne så mycke...
bäst dag 2 = HOUSE GOLVET!! Stonebridge, Axwell, Alf Tumble och resten...tror inte jag har skådad så bra stämmning i hela mitt liv i sthlm!!

Old Post Sep-24-2003 23:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Can Click here to Send Can a Private Message Add Can to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NbR
tranceaddict

Registered: Mar 2002
Be Cool!

När spelade Alf Tumble på housegolvet?
Vilken tid alltså?

Stämningen på housegolvet (antar du menar det som var urban under måndaen om det inte var ett spec. housegolv i vip:en) kunde ju inte jämföras med prime på måndagen vilken glädje ...
Im loving it

Jag får väl försvara PvD med att han hade liiite mer publikkontakt mot slutet, han dunkade ju faktiskt med näven i luften när han vred på basen efter breaken ;P)

Nä jag hade oxo förväntat mig lite mer av PvD men jag var dock inte missnöjd Han är väl ändå lite känd som "mannen som inte kan le"?

2 dagar till Picotto ..

Old Post Sep-24-2003 23:54  Sweden
Click Here to See the Profile for NbR Click here to Send NbR a Private Message Add NbR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Den här snubben diggade jag:

Värsta öronskydden...en förebild för oss som vill skydda öronen!

Old Post Sep-25-2003 05:39 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
^ Skööön kille!!!!!

På tal om PvD's publikkontakt, jag har inte sett han live innan, så kan eg. inte kommentera. Men de spelningar man sett bandat så är det hans stuk, han står där o nickar med huvudet, det händer han hoppar lite. Men han är inte som Gielen o co som står o klappar och hejjer "fram" publiken..

Old Post Sep-25-2003 06:27  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001

Ang. PvD's publikumskontakt så avhenger det av humøret hans og av hvor han er. I land han ikke har spilt i før (eller så mye i) pleier han som regel å stå bom stille og bare konsentere seg om miksingen (f.eks. Subcity, Oslo og nå også her), mens da jeg så ham live i Berlin og på en video fra Gatecrasher var han helt med, fikk publikum med på trampeklapp, hoppet rundt i boothen sin osv. Så det kommer an på hvor trygg eller "hjemme" han føler seg der han spiller vil jeg tro. Kanskje Paul rett og slett er litt sjenert av seg når han ikke kjenner til omgivelsene så godt?

Old Post Sep-25-2003 06:50  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party report: SMC dag 2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackBehold! A worthy challenge for heroes such as these, do you dare take up the quest? [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPaul van Dyk - Nothing but You (feat. Hemstock & Jennings) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:48.

Forum Rules: