|
|
|
|
 |
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
|
|
|
urdumt argument det där med "meningen att det ska vara så", det var inte meningen att människan skulle överleva många sjukdomar som det idag finns bot mot heller, lika smart argument..
det var inte meningen att människan skulle lära sig att klona och lära sig metoder för att kunna förlänga sina liv eller t.om. leva för evigt heller, men det är också på G..
|
|
Oct-11-2003 17:43
|
|
|
 |
 |
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
|
|
|
Oct-11-2003 19:38
|
|
|
 |
 |
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
|
|
Ja, varför ska inte alla ha samma rätt??
Innan homoadoption borde komma på tapeten, så borde homoäktenskap tas upp.. skall homopar få ingå äktenskap?? Om ja, isf kan vi disskutera homoadoption. Om nej, får singlar adoptera?? Tror inte de.. eller!??
Hur ska man dömma här?? Med huvudet - knappast. Det är klart att två män/kvinnor KAN ta hand om ett barn, men är det bra för barnets uppfostran osv. ?? Här får man dömma efter övertygelse, med hjärtat eller i led med ex. religiös övertygelse.
Jag för min del tror att vi lever i värld som styrs av nått högre. Nått som i tidernas begynnelse hade en tanke med allt. Som exempel, man och kvinna.. det borde vara klart i allas ögon att dom onekligen passar rätt bra ihopp alltså. Inte minst sexuellt. Man-man kan inte få barn, heller inte kvinna-kvinna. Så min åsikt är, självklart är det så vi ska leva, som man-kvinna. Tycker inget barn skall behöva berövas den rätten. Tyvärr är det väldigt många barn som växer upp idag med avsaknaden av antingen den ena eller andra (mamma el. pappa) av olika anledningar.
Det optimala är tror jag, att växa upp med en Fadersgestal och en Modersgestal.
Men detta är bara min åsikt, dock så är det en väldigt djupt rotad åsikt...
Men tyvärr lever vi ju inte i en perfekt värld. Men tror det är ett misstag att tillåta vadsom helst.. bättre att behålla några regler och lagar, även om dom baseras på, enl. några, förlegade moraliska och etiska grunder.
Peace
Last edited by chjo on Oct-15-2003 at 12:32
|
|
Oct-15-2003 08:41
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 09:17.
Forum Rules: