Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Det snöade här i natt ( skåne)
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Hybrid
ja.. jag har hört det med fuktiga luften här..
på island är det samma temperatur men mycket varmare för det finns inte fuktigheten i luften.... so man kan säga att sverige är kallare än island (men inte på sommaren)

Mars, eh? ... nånting att se fram emot

skåne kanske.
i svealand och norrland är fuktighetsgradet inte så hög som i malmö.

i holland fryser man ju när det är bara fem minusgrader eftersom vi har för mycket vatten -> asså fuktighet i luften ... men i sverige hade jag ingen problem med minus 18

Old Post Oct-20-2003 19:26  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

Bidde lite förvånad när man klev av bussen idag och det va lite snö på marken

Old Post Oct-20-2003 20:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Snö måste vara den sämsta uppfinningen hittils.. speciellt för cyklister. Kan man inte låta någon typ söva ner en över vintern så man skulle vakna lagom till säg mitten av maj..

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Oct-21-2003 11:34  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Treo
Snö måste vara den sämsta uppfinningen hittils.. speciellt för cyklister. Kan man inte låta någon typ söva ner en över vintern så man skulle vakna lagom till säg mitten av maj..
Jag e med på den idéen...
Visst kan det va mysigt när det knarrar under skorna en mörk fin vinterkväll för att sen gå in å mysa men det räcker med sånt 2 veckor kring Jul & nyår... sen kan de va vår å sommar resten av året
VIll man åka skidor har vi ju Sälen och Åre typ

Old Post Oct-21-2003 11:37  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dragonfly_
tranceaddict

Registered: Sep 2003
arctic circle

Jag tycker synd om dig Hybrid, jag tror att Steve's forecast om att det börjar bli varmare i mars kan vara sant, men det jag hänger mig upp på är att man kan inte ens sitta ute och fika utan täckjacka eller ha en normal Påsk på utan att det skall komma snö. Ahså jag har huttrat på balkong på midsomarafton och försökt hålla papptalrik på plats under långarmat tröja med frusna fingar krampaktigt runt en kall stål gaffel....damn!

Det djupa frusna vintern, täckt i vita snön..mmmmm. Men det förtvivlade obestämdhet med barmark under jul, och frustna regnstorm i januari.. näää. Då kan jag likaväl vara tillbaka i alaska. luften är torr, så pass att man inte märker att det är -43 grader...jupp, tvungen att håla hunden inomhus. Man fick inte springa. Men det var faktist bättre än det vädret vi har fått sedan 80 talet.

Old Post Oct-23-2003 11:18 
Click Here to See the Profile for Dragonfly_ Click here to Send Dragonfly_ a Private Message Visit Dragonfly_'s homepage! Add Dragonfly_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

härligaste påsken jag har haft var i idre för ett par år sen
sola och åka bräda kunde inte bli bättre alltså

Old Post Oct-23-2003 11:30 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict

Registered: May 2002

Min härligaste Påsk var för 3 år sedan, var i Florida, 30 grader varmt och Amerikanska studenterna hade "spring-break". Var halvnakna studenskor ÖVERALLT

Old Post Oct-23-2003 11:42  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
Jag skulle villja ha ett is-slott, en jättelik sal, väggar o delvis istak (det som inte är under bar himmel. Sen skulle jag ha värsta partyt där, kallt o eländigt skulle de va, men fy bubblan vilka sjyssta effekter med laser osv...
Tiesto skulla spela back2back med Corsten, skulle vara ball

Old Post Oct-23-2003 14:37  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

grrr men inse att det varit typ 5 minus idag här i skåne.. I OKTOBER!!! borde va förbjudet... fy fan va kallt... blä... tycker inte om gud atm..

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Oct-23-2003 16:06  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Kallaste natten på 144 år
En köldknäpp som var både rekordtidig och rekordkall drabbade större delen av Sverige under natten till torsdagen.

Göteborg hade till exempel sju minusgrader. Så kallt har det inte varit i Göteborg i oktober sedan 1859. En annan stad som slog sitt oktoberrekord från 1859 var Örebro, där det var -12,8. Men nu vänder det.

- Det blev sporadiska rekord överallt, konstaterar meteorolog Niklas Sondell på SMHI.
TT

Old Post Oct-23-2003 17:02 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

bra om det vänder... annars hade jag varit tvungen att flytta till typ afrika nu... o det hade ju blivit lite komplicerat...

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Oct-23-2003 17:17  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
Talking

Ja! Och nu har det kommit till Holland!
Jag är så super glad nu. När jag stog up och tittade ur fönstret var allt täckt med en tunn lag snö
Det snöade hele natten och det gör det fortfarande!

For Holland är det visst en rekord. Senaste gången att det var så kallt
här var i 50-talet. Inatt blev det 7 minusgrader där jag bor. Otroligt
för oktober. Den senaste vinter (2002-2003) fick vi ingen snö alls

Det enda som suger hårt är att alla kör 30km/t på vägen just nu. Holländare är inte van den här vädret. Typ 95% av alla bilar har bara sommardäck asså det e kanske liten farligt

Last edited by ScuL on Oct-24-2003 at 07:25

Old Post Oct-24-2003 07:08  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Det snöade här i natt ( skåne)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackcheck out this orgasmic track!! [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMatt Nordstrom - Lucky Drawls [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:02.

Forum Rules: