Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Om trancefester på TV
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Nu missade jag själva programmet men är det inte svårt för oss som Svenskar att avgöra om det var vinklat eller ej när det handlade om trance/techno-fest kulturen i Israel ?

Ska kolla om det går nåt repris på detta...
jag tror att det var reprisen som gick

men altså allt jag säger är att jag är allmänt trött på att de jämt snackar skit om trance med hjälp utav droger. kan de inte bara dokumentera det hela från en helt neutral synvinkel, då skulle man ju inte se nått sånt. altså jag har själv alldrig sett droger eller använt droger eller känner inte heller någon som tar droger. det har jag därimot på pendeltågs stationen och hemma hos en kille. det är ju som jag säger för tusende gången självklart att det finns droger men finns det ungdomar finns det droger.

jag har alldrig blivit erbjuden droger på trance fester men det har jag därimot blivit i skolan. ska vi då göra en dokumentär om skolan och säga att det bara är hippies som tar droger som är i skolan? det är ju så sannslöst tragiskt så det inte är sant.

EDIT: inget illa menat mot de här i forumet som kanske råkar ta droger altså

Old Post Oct-22-2003 13:01  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

var det någon som spelade in det?

Old Post Oct-22-2003 13:17  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

äh tkr du överdriver jaybee.. hade det vart vinklat så hade de visat nån som låg och vred sig på marken och sagt 'där har vi en riktig räjver' här hade de ju distans, de intervjuade EN person som var påverkad och mådde skitbra, jag fick en positiv bild av trancekulturen av att se reportaget, sen hade de lite rulltext med att "de flesta trancefester är olagliga" vilket kanske stämmer i israel, psytrancens hemland. Visst finns det klubbar där som har trancefester, men det är nog många udnergroundfester i öknen också, det finns ju en enorm potential för det där, som våra(svenskars) skogsfester liksom.. de är ju också oftast utan tillstånd..
de lät ju t.o.m en annan intervjuad säga att det handlar inte om droger som många tror, det handlar om musiken, och det är det vi vill bevisa, vinklat? knappast.

Det går en andra repris den 25/10 tror jag, då textad. kolla på www.svt.se och sök efter paradiset .. på 2an går det..

Old Post Oct-22-2003 13:22  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by staz

[1] sen hade de lite rulltext med att "de flesta trancefester är olagliga" vilket kanske stämmer i israel,

[2] de lät ju t.o.m en annan intervjuad säga att det handlar inte om droger som många tror, det handlar om musiken, och det är det vi vill bevisa, vinklat? knappast.

1) jo men på några andra rulltexter stog det "det förekommer mycket droger på trance fester" är inte det vinklat? det kändes som en varnings text typ, don't try this at home...

2) MEN lyssna på vad jag säger jag säger det en gång till nu lyssna noga! DIrekt efter den killen sa det så filmade de en snubbe som rökte på.. är inte det vinklat, my ass!!

altså jag tror att folk som inte riktigt vet vad trance är fick en sämre synvinkel på det hela. min åsikt i alla fall

Old Post Oct-22-2003 13:30  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

såg inte rulltexten om drogerna.. kan ha berott på att jag hoppade in lite mitt i programmet.. ungefär när dn där snubben sa att "det handlar om musiken"

röka på.. hmm,, kan ju lika gärna vart en handrullad cigarett .. fast jo.. det e väl kanske lite vinklat.. men i min åsikt så är någon som får fördomar mot en kultur bara för de visar nån röka på i samband väldigt fyrkantig och motsatsen till öppensinnad.. jag menar, dra till en park i vilken stad som helst o stå där ett tag, så ser du nån som röker på, det har ju inget spec med trancekulturen att göra vilket det bara e idioter som inte fattar ändå, och idioterna kan tycka va de vill om trancekulturen.

Folk som inte vet vad trance é och inte har nån erfarenhet av att festa i sina liv, som bara har suttit i sin egen lilla vrå och låtit världen passera förbi utanför dörren och såg det skulle nog få en dålig bild pga att de inte har några referenser. Men vem som helst som har erfarenhet kring nattliv och festande och har lite i skallen som tillåter dem att tänka själva skulle nog inte få en negativ bild..

Old Post Oct-22-2003 14:08  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Gaby
Jag tycket den ändå var bra. Man fick fram vad kulturen gör för folket!! Det blev tydligt hur farlig kulturen är för Israel, samlingsplats för folk som TÄNKER ANNORLUNDA!

Fan va sugen jag blev på att dra till Israel och dansa ute i öknen!!!

Varför alltid bry sig så mycket om vinklar det så att det förekommer droger på trance fester??
Det ni inte verkar tänka på är att mycket av det som sas av ungdomarna är något som man inte öppet får prata om i Israel. Programmet handlade väl egentligen inte om trance, utan värnplikten, plikten till staten?

Old Post Oct-22-2003 14:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

sant, själva programmet relaterade inte direkt till trance.. diskussionen hittils har mest berört den 'tranciga' delen av proget

Old Post Oct-22-2003 14:35  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Om trancefester på TV
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDarude - Guestmix (Contact FM) 07-28-2006 *different ID* [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLee Pasch - "Energize" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:28.

Forum Rules: