Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Opleiding tot DJ op Rockacademie
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

leuk voor als je al een opleiding afgerond heb, zoals ik . klinkt wel leuk voor over 2 jaar .

en ik blijf erbij: hbo-ers zijn ook studenten


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Nov-10-2003 19:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Biohazard
Progressive Trance Addict



Registered: Nov 2001
Location: Huizen, Holland

pff al die arrogante Uni kutjes hiero


___________________
This medicine is just what you deserve. Swallow choke and die!

Old Post Nov-10-2003 19:24 
Click Here to See the Profile for Biohazard Click here to Send Biohazard a Private Message Add Biohazard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.



Registered: Sep 2001
Location: Netherlands

mamnagen is wel cool, kun je daarna makkelijk een label opzetten leuk werk! maar je moet wel geld hebben in het begin


___________________

.

Old Post Nov-10-2003 19:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

quote:
Originally posted by SnuggLe
Iemand die het begrijpt
Echt mooi, om een HBO-er op de kast te krijgen hoef je dit maar te zeggen. HBO-ers zijn SCHOLIEREN. Lekker bij mama thuis....! Naar SCHOOL gaan (zeggen ze zelf) naar de LERAAR en HUISWERK hebben! Bah!\

Kom maar kom maar kom mmaar!


Zit zeker wel wat in wat je zegt (ik ga ook naar school en heb les, zelden zeg ik dat ik college heb), echter is het wel zo dat de meeste bedrijven liever een HBO-er in dienst nemen dan een UNI-er en zeker niet alleen vanwege het salaris. Simpelweg een betere opleiding. Voor economische opleidingen is dit misschien anders, maar in de techniek is dit zeker zo. UNI is voor techniek een leuke aanvulling en vaak niet meer dan dat. Veel te theoretisch (studeren...) waardoor je heel wat mist als je het bedrijfsleven instapt.

Dat was off-topic

On-topic

Ik ben benieuwd of dat deze studenten ook eerder in de spotlights komen. Met de eerste studenten zal dat zeker wel zijn, maar ik betwijfel of het wel een succes wordt.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Nov-10-2003 21:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Hebben Jean en Johan Gielen zich al aangemeld?

Old Post Nov-10-2003 21:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

quote:
Originally posted by raoel
Zit zeker wel wat in wat je zegt (ik ga ook naar school en heb les, zelden zeg ik dat ik college heb), echter is het wel zo dat de meeste bedrijven liever een HBO-er in dienst nemen dan een UNI-er en zeker niet alleen vanwege het salaris. Simpelweg een betere opleiding. Voor economische opleidingen is dit misschien anders, maar in de techniek is dit zeker zo. UNI is voor techniek een leuke aanvulling en vaak niet meer dan dat. Veel te theoretisch (studeren...) waardoor je heel wat mist als je het bedrijfsleven instapt.

Dat was off-topic


dan zitten Cosmic en ik straks dus ECHT geramd


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Nov-10-2003 22:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ROFL
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Amsterdam

Sorry, ik ben de enige die het niet snapt. DJ-zijn en worden is iets wat je op je kamertje doet, vind ik. Het technische moet sowieso in je zitten, maar daar is zo'n opleiding opzich best goed voor om dat uit te vinden.

Toch vind ik het een beetje raar dat je een hele opleiding in elkaar kan flansen speciaal op het dj-zijn gericht. Vind ik knap. Een muziekintrument is iets heel anders waar je jaren lang gericht beter mee kan worden. Plaatjes draaien kan je of kan je niet. De dingen er omheen komen wel als je in het hele leventje groeit.

Old Post Nov-10-2003 23:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for ROFL Click here to Send ROFL a Private Message Visit ROFL's homepage! Add ROFL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger



Registered: Jan 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by ROFL
Sorry, ik ben de enige die het niet snapt. DJ-zijn en worden is iets wat je op je kamertje doet, vind ik. Het technische moet sowieso in je zitten, maar daar is zo'n opleiding opzich best goed voor om dat uit te vinden.

Toch vind ik het een beetje raar dat je een hele opleiding in elkaar kan flansen speciaal op het dj-zijn gericht. Vind ik knap. Een muziekintrument is iets heel anders waar je jaren lang gericht beter mee kan worden. Plaatjes draaien kan je of kan je niet. De dingen er omheen komen wel als je in het hele leventje groeit.


Maar het is dus niet alleen het djen, ook het produceren wordt je "aangeleerd". Tegenwoordig kom je als goeie plaatjesdraaier maar met een heeele kleine kans ergens goed terecht, iemand die een goeie plaat gemaakt heeft en niet zo best kan draaien kan wel de hele wereld over. Omdat je je dus op beide vlakken kunt ontwikkelen daar heb je een veel grotere kans om er echt iets mee te doen. Is ook weer goed voor ons, zitten we niet naar zo'n halve zool te luisteren die toevallig een hitje heeft
En plaatjesdraaien kan je of dat kan je niet is bullshit. De technische kant van het draaien kan je iedereen leren. Wat je wel moet hebben is gevoel voor welke platen wel bij elkaar passen en welke niet. En daar letten ze dus ook op bij de selectie, je moet wel een muzikaal gehoor hebben. Ze nemen echt niet meteen de eerste de beste aan voor die opleiding.


___________________

Old Post Nov-11-2003 10:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jesse
Gaming TrancEaddict



Registered: May 2001
Location: Breda, Netherlands

Is er trouwens al wat bekend over toelatingseisen, selectiecriteria etc? Dat er 10 plaatsen zijn weet ik.

Old Post Nov-11-2003 11:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jesse Click here to Send Jesse a Private Message Add Jesse to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.



Registered: Sep 2001
Location: Netherlands

quote:
Originally posted by Jesse
Is er trouwens al wat bekend over toelatingseisen, selectiecriteria etc? Dat er 10 plaatsen zijn weet ik.



volgens mij moet je in het begin al laten zien dat je talent hebt


___________________

.

Old Post Nov-11-2003 11:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

quote:
Originally posted by jp
Was vanochtend een thema over deze opleiding op Radio 1. Heb met interesse geluisterd en denk dat dit een succes wordt. Ze leren niet alleen de technische kanten van het DJ zijn, maar ook hoe men een live optreden moet verzorgen, het economische aspect (management) en algemene muziekkennis.

Het is dus een opleiding op niveau waar je naast het draaien ook nog wat aan hebt. Talent kun je natuurlijk ook ontwikkelen...


Kan je ook dat boek kopen van 15 euro, waar ik laatst een thread over had gemaakt

[off topic]

Raoel, daar zit zeker wat in. Ik zeg niet dat Uni studenten beter zijn btw, dat zeg ik nergens. Ik mis op de Uni veel dingen die ik op zich wel geleerd zou willen hebben, oa veel praktijkzaken. Het kunnen ipv het kennen. Dat missen universitair opgeleiden wel eens ja. Van die wereldvreemde mensen af en toe.

Maar HBO-ers vind ik te schools, te makkelijk. Ik generaliseer nu maybe, maar van wat ik zie zijn velen nog echt te kinds en moeten ze aan het handje worden gehouden. Die weten niet van aanpakken.
Verschil: wij krijgen een boek en er wordt gezegd: over 2 maanden tentamen. Bij het HBO krijg je dan per week wat je moet doen en hoe je het moet doen.

Maar hier hebben we volgensmij al eens een discussie over gehad, neemt niet weg dat het een interessant onderwerp is.

[/offtopic]


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Nov-11-2003 11:16 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ROFL
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Amsterdam

quote:
Originally posted by Ding Chavez
En plaatjesdraaien kan je of dat kan je niet is bullshit.


Dat bedoelde ik niet zo.

quote:
Originally posted by Ding Chavez
De technische kant van het draaien kan je iedereen leren.


Dat bedoelde ik meer

Ik ben niet onwijs ervaren als dj, al heb ik gewoon wel de basis-skills. Dat heb je vrij snel onder de knie. Wat dan dus nog rest op het hele dj-gebeuren zelf is de platenkeuze. En daar moet je denk ik toch best wel wat gevoel voor hebben.

Voor de rest heb ik geen verstand van de riedel er omheen. Als dat inderdaad zo essentieel is voor het dj-zijn, dan is deze opleiding inderdaad zeer functioneel.

Ik hoop in ieder geval dat het wat toevoegt aan het totaalplaatje van een goede dj.

Old Post Nov-11-2003 23:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for ROFL Click here to Send ROFL a Private Message Visit ROFL's homepage! Add ROFL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Opleiding tot DJ op Rockacademie
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback"...These Stupid Experts..." [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBarbarez - "Hamburg Rulez" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:58.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!