Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by montana
lunar är okej om man ignorerar fjortis-elementen & annat skit.
kul sak att säga om något..
krig är oxå ok om man ignorerar alla civila offer och annat skit
Lunar är bra eftersom det är så stort..man kan hitta alla där och få kontakt med folk i sin gamla klass typ...det gillar jag..men jag håller fast vid att det är för jobbiga färger och nästan lite för mycket funktioner...rörigt. Till och från är det även jävligt segt.
Nov-11-2003 16:12
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
jo breeza sluts = fjortisar
i holland kallas de breeza sluts, här kallas de fjortisar.. nåra vänner från holland berättade om uttrycket breezah sluts
Nov-11-2003 16:15
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
Lunar: Skönt ställe att sitta och flumma på.
PA: Segaste communityn av alla
trance.nu: Jag är med i den, men har lömt bort mitt användarnamn
Rimboslusk: Den communityn som äger alla andra. Har dock problem med servern just nu. Känner folket som skapade den
Det är de jag provat på. Finns också en www.bulle.se
Nov-11-2003 16:54
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Jag har faktiskt bara hängt på ett enda, nämligen TA, därför har jag lite svårt att värdera övriga platser på nätet. Självklart är det väl bra att det finns olika, trivs man inte på ett så behöver man ju inte stanna eller hur? Av samma anledning behöver man inte ta personligen illa upp om nån ogillar ett ställe (läs Lunarstorm), det är ju inte användaren man ogillar utan platsen, eller hur?
Nov-11-2003 16:59
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Lunar: Fjortis varning som alla sagt, för mycke skit imo. svårt att få kontakt om man vill det. Lite lekskola. Men hänger upp sig på färger & fonter... nä de gör jag inte
T.NU: Det startas lika många trådar där som det postas här på en dag. Folk lägger in totalt onödiga inlägg för att få fler poster och därmed bättre karma, en slags status symbol
Tranceclubber.com: Det ligger på gränsen mycket där men folk lär sig att posta skit i OT-delen av forumet, det roliga är att det är lagom många & många användare som vågar posta. Lite Lunar varning kanske på de där med GB/mail men jag tycker det är alldeles lagom,finns ju många fjortisar där också och folk raggar säkert där.
trancEaddict.com/forums: Hänger inte så mycket på dom internationella delarna längre, svårt att hänga med riktigt och sen trivs jag ju så bra här på sweta. Mina första 700 poster fick jag dock i dom internationella delarna.
SWETA http://www.tranceaddict.com/forums/....php?forumid=37
Länken som ligger överst bland favoriter på datorn
Bra nivå oftast, intressanta diskussioner med folk som har nåt vettigt att säga därmed inte sagt att alla kan komma med det alltid.
Bra också att om nån spårar ur eller e helt OT. så säger folk till för att kunna bibehålla det som vi trivs bäst med... PLUR.
Lunar: Som flera redan påpekat, använder mest för att prata med folk som jag annars inte skulle snacka med. Besöker inga andra dela av lunar än att kolla min gb osv.
TA: Har detta forumet som min startsida (sweta då alltså) Kollar även music/new releases -delarna varje dag.
T.nu: Inte mkt aktivitet där från min sida öht. Loggar in HÖGST en gång i månaden för att checka av gb, leta fakta å sånt.
webForum.nu: Ett forum som jag besöker lika ofta som TA. Är ett stort svenskt forum (+735.000 poster) som jag använder mest för att ge/få information om webbutveckling.
SWETA - håller väl med det flesta folk har sagt här, skönt folk, mer eller mindre vettiga diskussioner.
TA - trådarna i "Chill Out" kan vara riktigt roliga att läsa... galningar där ju
Förutom TA hänger jag på lite olika (mindre) ställen; tpu.org (hprog.org nuförtiden) var ganska informativ - fanns bara några tiotals aktiva medlemmar, men å andra sidan visste folk vad de pratade om. Och det fanns inga fjortisar (iofs ingen större risk på en programmeringsrelaterad sida ). Dock har det gått lite segt sen de bytte forumsen till ett wiki (dvs. alla kan editera alla sidor).
Nov-11-2003 20:32
quilly
Sypreme TrancEaddict
Registered: May 2002
Tycker det är jätte bra med ex. Lunar för sånna som kanske har svårt för ett "normalt" liv..
(ja jag vet, plocka fram alla aggretioner o försvara den förkastliga uttveckling utav "datanördar" som finns idag)
ps. är bara semiseriös ds.
Nov-11-2003 21:37
NooN
[Kevin Rust]
Registered: Jul 2003
quote:
Originally posted by quilly
(ja jag vet, plocka fram alla aggretioner o försvara den förkastliga uttveckling utav "datanördar" som finns idag)
En mer passande benämning torde vara "spelnördar".
Nov-11-2003 22:17
staz
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
lunar i en ask?
Nov-13-2003 05:24
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
^^ haha
vilken irriterande snubbe! han tror han e bäst i världen för han har tillgång till alla 0-day warez.
Nov-13-2003 06:32
RagingEskimo
tranceaddict
Registered: Apr 2002
Måste säga att jag hänger rätt hårt på Lunar. Man funderar på att strunta i att komma tillbaka, men på nåt sätt slutar man alltid där ändå.
Mest för att läsa vad de få, men o-så-bra, har att skriva idag. Svårt att sålla, men väl värt det. Resten kan man nog strunta i.
Dessutom ger det mig nöje att skriva av mig emellanåt (slängde ihop mina samlade dagböcker där sedan starten nån gång 2000, och det slutade med ett dokument på 215 sidor)
..sen är det nog också för att hålla koll på alla gamla vänner jag skiljdes från när jag flyttade. Ett sorts halmstrå antar jag.
Även om man mår våldsamt illa ganska ofta pga diverse element på siten, så får man ju sålla och ta det för vad det är.