Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Apropå RK och Devotion
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

personligen tycker jag folk kan få göra vad dom vill, shure om nån vill ta syntetiska preparat för att få en bättre upplevelse så fine, de får stå för dom...

dock kvarstår faktumet att det är polisen som har makten i det här fallet och polisen kommer inte helt plötsligt att säga, "nä nu har vi ändrat oss, fritt fram å ta droger!"...finns inte en chans att dom ändrar sig

alltså är enda alternativet om vi vill få bort knarkstämpeln att folk slutar ta droger i samband med fester, det finns ingen annan rimlig utväg!


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-12-2003 03:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

här frinns en bra drogtråd att forsätta drogdiskussionen i

http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=21858

Vill iaf bara tillägga att de flesta drogerna är inte så destruktiva i sig, det är personen som nytjar dom. Vissa klarar av det, andra inte. Vissa klarar av att hantera ansvar, andra inte. Jag vill fortfarande att det ska vara upp till mig att avgöra vad jag gör med min kropp, ska polisen skita fullständigt i så länge ja ginte utgör en fara för andra. Man blir agggresivare av alkohol.


___________________

Old Post Nov-12-2003 06:43 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by staz
Tror faktiskt att det är mycket mindre folk än man tror som går på fester för att knarka...de flesta gör det bara som en stämningsförhöjare.. & även om det kanske är fler som gör det i USA än i andra länder, så bör man nog ändå inte dra samma täcke över allihopa

& att stampa en hel natt... krävs det droger för det? det är vad jag gör på varje fest och jag har alltid varit nykter på fester i sverige. jag skuttar runt till beatsen även när jag står i baren eller i chillouten.. för övrigt så kan de ju ha tagit en laglig stimulant som koffein eller efedrin..


Exakt!!!

Äter man bra och verkligen har laddat inför kryssningen så behövs inga droger för att man ska palla att festa 24h. Själv hade jag feber och käka penicillin! Men inget stoppade mig!! Det är inte hur man har det utan hur man tar det

Redbull är guds gåva till clubbfolket!!!

Old Post Nov-12-2003 07:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

24h kan jag förstå, på något skumt sätt, men 48h förstår jag inte. det är fysiskt omöjligt.

Old Post Nov-12-2003 11:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by Proximus
24h kan jag förstå, på något skumt sätt, men 48h förstår jag inte. det är fysiskt omöjligt.


Håller bara med dig! Men vem vet det kanske var vältränade skogtroll??? *skojar bara*

Old Post Nov-12-2003 12:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia

quote:
Originally posted by staz
nåja den här diskussionen är så uttjatad.. så varför ens diskutera..i 'party knark' tråden finns samma diskussion ett tiotal ggr


jag håller med, som sagt, folk har åsikter för och emot. jag ville INTE ersätta den "intensiva" (hehe, understatement) partyknarktråden, anledningen till att jag startade denna tråd var för att lyfta fram att jag tror vi bara ser början på en hårdare attityd mot klubbscenen och att det känns trist.

den som lever får se vad som händer... ut i skogen eller flera stora svenska klubbarrangemang? ännu en variant är ju att ngn researrangör startar klubbtrippar till t ex holland billigt, alla som vill ta droger åker dit och aktar sig hemma i sverige. finns väl en del resor idag men inte i samma skala som supa-knullaresor till gran canaria, grekland och cypern. hörde apropå det att på sommaren går det typ en charter i timmen från UK till ibiza

48 timmar går INTE utan droger även om man är ett skogtroll. möjligen skulle en grottdvärg klara 46 timmar.

Old Post Nov-12-2003 12:42 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

anledningen för den hårdare attityden är väl att knark börjat uppmärksammas ute igen, inte bara på våra klubbar, utan på vanliga klubbar med.

nåja, inget man kan göra åt saken ändå så man ska väl försöka ha kul så länge som möjligt =)

Old Post Nov-12-2003 13:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by staz
Tror faktiskt att det är mycket mindre folk än man tror som går på fester för att knarka...de flesta gör det bara som en stämningsförhöjare.. & även om det kanske är fler som gör det i USA än i andra länder, så bör man nog ändå inte dra samma täcke över allihopa

& att stampa en hel natt... krävs det droger för det? det är vad jag gör på varje fest och jag har alltid varit nykter på fester i sverige. jag skuttar runt till beatsen även när jag står i baren eller i chillouten.. för övrigt så kan de ju ha tagit en laglig stimulant som koffein eller efedrin..

men det är sant som du säger med alla argument och motargument.. därför är det väl kanske inte direkt nån idé att diskutera detta igen, det har ju vart ett så hett ämne på senare tid och diskuterats otaliga gånger.. är väl bara att vänta och se hur klubbscenen utvecklas.. just nu är den ju trots allt i en positiv utveckling..


problemet med efedrin, vilket ju är en laglig substans, är att den fetar upp dina pupiller lika mycke som E, så om du tar effe så e det stor risk att RK tar dig ändå, fastän du inte gjort nått olagligt...


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-12-2003 14:13  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by Smekbar
problemet med efedrin, vilket ju är en laglig substans, är att den fetar upp dina pupiller lika mycke som E, så om du tar effe så e det stor risk att RK tar dig ändå, fastän du inte gjort nått olagligt...


Efedra är ju egentligen tjack i mindre dos ju!! Det är inte olagligt med same shit different names!

Old Post Nov-12-2003 15:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by Gaby
Efedra är ju egentligen tjack i mindre dos ju!! Det är inte olagligt med same shit different names!


efedra är _inte_ samma sak som amfetamin... efedra är dock en substans som ökar på utsläppet av efedrin i hjärnan, på vissa sätt liknar den alltså effekten av amfetamin och E. Efedrin används huvudsakligen som medicin, t.ex. i hostmedecin eftersom den minskar svullnader och slemmängder i halsen. Alla dessa mediciner är dock receptbelagda, så vitt jag vet, eftersom de även har den uppiggande effekten vilket gör medför att människor skulle kunna tänka sig att ta medecinen av andra orsaker än att bli friska. Efedrin gör dock även så att man blir stirrig och i vissa fall ångestfylld...

kollade precis upp den kemiska formeln för efedrin och amfetamin och de skiljer sig ganska stort (efedrin C10H15NO, Amfetamin C9H13N) men efedrin är desto likare metaamfetamin (C10H15N). Är knappast speciellt bra på kemi o så, endast läst det på gymnasiet, så jag har ingen koll på hur stor skillnad syreatomen i efedrinets molekyl gör.. sånt kan dock spela stor roll, det kan även vara så att det är som du säger att de i princip är samma sak... Men såvitt jag vet så påverkar de en olika sätt... nån som vet nått mer? =)

vet att detta är OT och att det finns en annan knarktråd, men den är så inriktad på legaliseringsdebatten, och efedrin är ju faktiskt en laglig substans som tack vare RK riskerar att få folk utslängda från fester...


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-12-2003 15:35  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

Många använder ju twinlabs ripped fuel som innehåller koffein, efedrin m.m. för att bränna fett och dämpa hunger osv..

iaf, morakickers, tror iofs inte att den artikeln du länkade till skulle utgöra nåt extraordinärt hot mot den svenska klubbscenen.. beslagen gjordes ju t.o.m i USA, och inte i Sverige..

Vizay; Om & om igen har det bevisats att förbud inte håller folk borta från att använda droger, vilket innebär att det i princip är omöjligt att hålla folk som vill borta från det. Kanske om man skulle införa dödsstraff så skulle det funka, men då skulle metoden minst sagt överstiga syftet.. Klubbscenen kan strypas, folk kan förföljas osv, men drogerna kommer att bestå.. därav tycker jag inte att dagens tillvägagångsätt i sverige är det mest briljanta, milt sagt. Det är lite som att trycka ner problemen i snön på vintern.. till våren kommer de fram igen.. Just därför tror jag inte heller att uppmana folk att inte använda droger är någon långsiktigt hållbar lösning..

Last edited by staz on Nov-12-2003 at 16:23

Old Post Nov-12-2003 16:15  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by Smekbar
Men såvitt jag vet så påverkar de en olika sätt... nån som vet nått mer? =)



Jag tror att efedra i större mängde är lika skadligt som tjack. Skillnaden är att det "finare" förpackat och lagligt. Man blir mera stirrig av efedra.
Jag vet att det inte är samma sak men det används för samma sak och har ungefär samma påverkan, förutom att efedra ger mer rysningar i kroppen och kan kännas som en blandning mellan E och amfetamin vid större mängder.

Old Post Nov-13-2003 09:04  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Apropå RK och Devotion
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackInfected Mushroom ID [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVillanord - Futurescope [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:45.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!