Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Då var man körkortslös...
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Tråkigt... 0,2 är fan strängt alltså.. i finland är gränsen 0,5

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Nov-14-2003 18:55  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Treo
Tråkigt... 0,2 är fan strängt alltså.. i finland är gränsen 0,5

Vet du hur mycket körförmågan försämras vid såna procenthalter?

Old Post Nov-14-2003 19:18  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by n0bben-
enligt mitt sätt att se saken.. 0.36 promille är ju inte mkt över gränsen.. så chansen att inte få jobb borde väl inte minska nämnvärt.
andå, fy fan vad surt o mista lappen :/

Man finns bara med i brottsregistret som att man åkt dit för rattfylleri, inte vilka värden.

Jag torskade dit för vårdslöshet i trafik (körde zick-zack upp och ned på en cool välvd mittremsa kl. 4 på natten i Ystad när jag råkade möta fabror Blåljus). Kruxet var att jag körde en bil som hade körförbud (sedan 4 timmar) p.g.a. utebliven besiktning och såldes glömde de bort min ursprungliga förseelse och satte dit mig och bilens ägare för att ha kört en bil med körförbud. Min enda prick i trafikregistret, dock hamnar man ju inte i brottsregistret för det så varför jag drog denna historia vet jag ej.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-14-2003 21:42  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

Tråkigt att höra... Men jag håller med Reveal.
De e så jävla ONÖDIGT att köra efter man har druckigt, spelar ingen roll om man är full eller inte.

Old Post Nov-15-2003 00:24  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

tja... vill inte verka ond men tycker nog det va bra att du blev av med körkortet... att köra onykter är så jävla respektlöst... men men... att det står i brottsregistret spelar väl ingen roll för framtida jobb... Arbetsgivare tittar oerhört sällan i det, vad jag vet iaf...

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-15-2003 16:00  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
Jag har vart av med körkortet 5 ggr så långt, är för tillfället under utredning för en ev. 6:e gång
Men alla ggr har vart för fortkörning el. likn. Finns enl. mig ingen ursäkt för att köra med alkohol i blodet, kan ställa till med så mkt.

Old Post Nov-15-2003 22:52  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Och det kan inte fortkörning göra menar du?

www.laszlo.se

Old Post Nov-15-2003 23:35 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJLilJo
Junior tranceaddict

Registered: Oct 2001

Fan va synd... men studier måste du fortsätta med!

Old Post Nov-15-2003 23:47  Sweden
Click Here to See the Profile for DJLilJo Click here to Send DJLilJo a Private Message Add DJLilJo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Och det kan inte fortkörning göra menar du?

Jo, absolut.. kan ställa till med minsta lika mkt. Men det handlar ju lite om värderingar och dyl. Vid en ev. olycka skulle den med alkohol i kroppen hängas ut, även om det kanske inte var dennes fel.
Och trots att man kan ha svårt att känna av relativt låg promille själv så påverkar det mer än man tror.

Last edited by chjo on Nov-16-2003 at 08:20

Old Post Nov-16-2003 08:11  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

trist att höra. en klasskamrat i gymnasiet förlorade sitt körkort efter 2 veckor. han hade dock högre promillehalt i blodet.
men som vi sa till honom säger jag till dig: skyll dig själv och hoppas det inte upprepas eftersom det är de laglydiga i trafiken som drabbas av ert slarv. Folk som inte kan respektera reglerna på vägarna ska helt enkelt inte köra bil. Så enkelt är det.

Old Post Nov-16-2003 10:26  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

Själv sätter jag mig inte framför en ratt såvida jag inte är så smockfull så allting snurrar.

Köra nykter är för fånar!

Old Post Nov-16-2003 13:36  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Som alla andra säger, dumt och du får faktiskt skylla dig själv.
0,2 promille är inte strängt. i tex de baltiska staterna och även i ryssland om jag itne miss minner mig så är promillegränsen noll. Det är strängt men med all förmodan inte utan anledning. hade vi haft lag på noll promille is verige också så hade förmodligen DJ_Laszlo inte ens funderat över att ta bilen och inte helelr blivit av med körkortet. Sänk promillehalten!
Förövrigt tycker jag inte fyllekörning kan jämföras med fortkörning. även om du aldrig på något sätt kan säga att du kör säkert när du ligger i 200+blås.

som avslutning kan jag berätta att du kommer finnas med i brottsregistret vilket medför vissa nackdelar som att du kanske inte bör ställa upp som partiledare eller söka jobb som väktare eller andra mera säkerhetsrelaterade jobb (Detta kan även gälla jobb som innefattar mestadels tangentbordsknappande framför dator-skärmen)

Old Post Nov-17-2003 01:06  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Då var man körkortslös...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackprog. house track - DJ Tim @ Oslo Nights [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackB.Q.Express - "Feeling So Good" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:43.

Forum Rules: