|
| quote: | Originally posted by Proximus
jag palla 
Jag tänker inte på Westwood och bara på C&C serien, Tiberian Sun var helt värdelöst och det var spiken i kistan för de. Efter det så slutade de tillverka spel, och EA Pacific tog vid. Red Alert 2 och Generals är deras produkter och jag ogillar de starkt, det är föööööör jävla trögt!!! Och äckligt obalanserad.
Starcraft tycker jag inte om, tycker också det är obalanserat som svin och alldeles för många koreaner som spelar
Warcraft 3 är suveränt, men jag gillar inte idén med heroes och experience, för många springer runt och dödar alla småmonster som finns på banan och så kör man en krig och deras hero har 10 i level och din typ 2.... gillar inte sånt skit. Det är mycket kvar för att nå ett riktigt bra strategispel online, i samma stil som warcraft 2 och c&c, det var riktiga grejer det 
id software är bäst på att göra motorer ja, men inte spel. haha det där är så sant. Man får inte glömma det de gjorde förut, sen var det ju tre genier i företaget då, John Carmack, John Romero och American McGee, nu är det väl bara Carmack kvar om jag inte har helt fel?
Tillbaka till Westwood, de gjorde ett av de bästa spelen någonsin, Blade Runner. De som har spelat den vet vad jag snackar om, till och med kompisar som hatar spela älskar det spelet. Helt underbart bra är vad det är. |
ok jag visste inte att EA pacific tagit över westwood :P men altså starcraft var ju inte obalanserat! jag tycker det var ruggigt bra balanserat med tanke på att de gjorde lagen så olika, tänk dig själv vad jobbigt det måste vara att göra blans i ett spel där lagen är så olika som i starcraft. fanns jag håller verkligen med om koreanerna.. fan hajar inte varför alla koreaner är sålda för just starcraft 
jo ID har en egen stil ioförsig och det är typ den här monster och skit hehe men altså doom var ju så jävla kul att lira coop på kan typ alla banor utantill och skit kul att lira dm oxo men coop var bäst. sen quake hadde sånn skön stil med med-evil typ men endå monster och så sen var ju motorn vara underbar på den tiden, älskade lira både coop med mods med poolarna och även CTF på internet haha så fiffigt med typ nycklar som flaggor och sånt ifall man inte hadde patchen.. men sen när Q2 kom så var det helt sjukt dåligt coop, singel och rocket launcher var ju mardröm för alla och så.. nä det var inge vidare. enda kul med Q2 var modden som HL's natural selection baserade sig på "GLOOM" skit kul mod till Q2