Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Het Nederlandse onderwijssysteem
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Freezel
LOST

Registered: Dec 2001

http://www.vmbo.nl/vmboplein.htm
http://www.mkbleerbanen.nl

Zelf ben ik bij deze zeer actief betrokken met name omdat mijn baas verantwoordelijk is (geweest) voor het structuur geven aan en het implementeren van het vmbo.
De 2e link is een invulling van het vmbo, namelijk de stage (leerwerktraject). Ik zit zelf in dit landelijke projectteam om deze banen voor jongeren te verzorgen.

Old Post Dec-11-2003 19:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by total woot

ps. als je Atheneum gedaan hebt met verplicht latijn, dan ben je genaaid

Zo voelde het ook aan en ik heb het zelf drie jaar gehad, omdat ik in de tweede ben blijven zitten

Down-Under was da bomb

Old Post Dec-12-2003 22:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

ik ga dit jaar ook maar voor een atheneum diploma ipv een gymnasium

.

Old Post Dec-13-2003 08:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict

Registered: Feb 2002

quote:
Originally posted by New Wave
Sorry hoor mensen maar even een vraag van een MAVO-klant
Waar hebben ze in godsnaam dat grieks of latijns nog voor nodig?
De mensen in mijn omgeving met VWO/uni/gym enzenz doen er niets meer mee. Op je vervolg studie doe je er ook niets mee....is toch totaal zinloos? leg uit, want ik snap der niet svan met mijn 4 hersencellen.

Mensen die geneeskunde of tandheelkunde gaan studeren kunnen veel baat hebben bij Latijn. Geneeskunde is een groot Latijns woordenfestival

En Grieks/Latijn is ook makkelijk als je klassieke talen gaat studeren, maar echt veel heb je d'r niet meer aan. Met het Grieks dat je op het VWO krijgt kun je niet de tolk uit gaan hangen, omdat het oud Grieks is.

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Dec-13-2003 11:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

hehe, jullie geraken er zelf niet aan uit..

bedankt in ieder geval, dat vmbo-plein was erg nuttig, freezel..

nu maar hopen dat ik het zelf ook zal kunnen uitleggen..

Old Post Dec-14-2003 20:53  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...

Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald

Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...

My 2 cents...

Old Post Dec-15-2003 01:58 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

quote:
Originally posted by eieregooie
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...

Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald

Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...

My 2 cents...

slapen? hier noemen ze dat gewoon spijbelen hoor

.

Old Post Dec-15-2003 07:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
50% spijbelen (thuis slapen dus ) en 50% slapen in de les... Snappie?

Old Post Dec-16-2003 03:30 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flippe
Snap jij het wel ?

Ik zelf heb ook Havo gedaan, en ik moet zeggen..het stelt niet veel voor. Ik ben dan wel een keer blijven zitten, maar dat was gewoon stom want ik had dat jaar niks gedaan. Zonder al te veel te leren, kun je de Havo makkelijk halen!

Old Post Dec-16-2003 07:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flippe Click here to Send Flippe a Private Message Add Flippe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by robin
TL - voorheen de MAVO, veel is dr niet veranderd
GL - zelfde als TL maar dan met 1 practijk vak (metaaltechniek, electrotechniek, houtbewerking ....)
KBL - oude VBO
BBL - zelfde als KBL maar meer practijk en minder talen

*edit, GL en TL zijn even zwaar. alleen GL heeft dat ene vak meer (was bij mij 4 uur in de week)

Tis wel te merken dat ik al een tijdje geen middelbare school meer heb gezien zeg

Hier heb ik echt nog NOOIT van gehoord..

Ik was trouwens altijd blij dat ik Atheneum deed en dus geen Grieks / Latijn hoefde te doen, achteraf vind ik het wel jammer.. Maar goed ik ga echt niet terug

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Dec-16-2003 07:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
quote:

My 2 cents...

mjah, dat heb ik ook gehad, ik deed geen reet in havo 5, maar toch ben ik daar met lof geslaagd dat jaar... kan ik wel enigszins mee inkomen wat betreft inzicht hebben...

Old Post Dec-16-2003 15:19 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

quote:
50% spijbelen (thuis slapen dus ) en 50% slapen in de les... Snappie?

ja dat ken ik

.

Old Post Dec-16-2003 15:27  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Het Nederlandse onderwijssysteem
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback5 HardTrance ID tracks (track4) [2007] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJens Lissat - "The Future" [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:30.

Forum Rules: