Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Saddam Hussein fångad
Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by staz
tycker synd om han, hur många han än dödat och hur mycket lidande han än orsakat så är han fortfarande bara en människa.


Alltså va? Hur kan du tycka synd om honom?


___________________
man with no sig

Old Post Dec-14-2003 18:54 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Alltså va? Hur kan du tycka synd om honom?


eller hur?!

Old Post Dec-14-2003 19:32  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-



Registered: Jan 2002
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Hybrid


redan postad i klotterplanket..


___________________
'M u s i c I s T h e A n s w e r'

Old Post Dec-14-2003 19:49  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

tycker det är bra att de fångat Saddam. Han är en ond människa som bör ställas inför rätta. Därför hoppas jag också att han ställs inför en irakisk domstol och inte en amerikansk. Amerikanska domstolar har ju en tendens att köra med pajaskonster.

Fast om amerikanerna trodde att kriget skulle ta slut med ett Saddamgripande så hoppas jag att de har fel. Jag hoppas att attackerna mot ockupationsstyrkorna ökar tills det blir ett nytt Vietnamsyndrom för amerikanarna. Det vore ett mardrömsscenario för dem. Som det verkar nu har amerikanerna inte kommit med mycket gott utan snarare mer lidande, fattigdom och svek.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-14-2003 22:25  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
tycker det är bra att de fångat Saddam. Han är en ond människa som bör ställas inför rätta. Därför hoppas jag också att han ställs inför en irakisk domstol och inte en amerikansk.


Självklart är det bra, han är som du säger en ond människa. Vad jag kan förstå så är det en irakisk domstol som kommer ta hand om honom efter att amerikanarna har haft sina förhör.

quote:
Jag hoppas att attackerna mot ockupationsstyrkorna ökar tills det blir ett nytt Vietnamsyndrom för amerikanarna. Det vore ett mardrömsscenario för dem. Som det verkar nu har amerikanerna inte kommit med mycket gott utan snarare mer lidande, fattigdom och svek.


Du hoppas alltså på ännu mer krig och lidande? Ibland fattar jag inte vad du menar mannen


___________________
man with no sig

Old Post Dec-14-2003 22:31 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

vad reveal sa plus, ofta inte flertalet av irakierna har fått det bättre? att det fortfarande finns ett gäng extremister som klagar och gör sig hörda betyder inte att alla hatar ockupationsmakten...

Old Post Dec-14-2003 22:36  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by RebeL9
tycker det är bra att de fångat Saddam. Han är en ond människa som bör ställas inför rätta. Därför hoppas jag också att han ställs inför en irakisk domstol och inte en amerikansk. Amerikanska domstolar har ju en tendens att köra med pajaskonster.

Fast om amerikanerna trodde att kriget skulle ta slut med ett Saddamgripande så hoppas jag att de har fel. Jag hoppas att attackerna mot ockupationsstyrkorna ökar tills det blir ett nytt Vietnamsyndrom för amerikanarna. Det vore ett mardrömsscenario för dem. Som det verkar nu har amerikanerna inte kommit med mycket gott utan snarare mer lidande, fattigdom och svek.


tja, det e väl bra att han e infångad och, ja, han bör ställas inför irakisk domstol och inte amerikansk. Inte för att amerikanska domstolar kör med pajaskonster som du skrev utan snarare för symbolvärdet för irakierna, att deras förra diktator blir åtalad i DERAS nya land efter DERAS lagar.
Jag hoppas däremot inte att terrorattackerna mot både trupperna och civilbefolkningen fortsätter eftersom jag tror de försvårar återuppbyggnaden av Irak ganska mycket. Jag är iofs starkt kritisk mot USA's ockupation men tror inte att terrordåd löser nånting... Våld är enligt min mening ALLTID fel.


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Dec-14-2003 22:37  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Självklart är det bra, han är som du säger en ond människa. Vad jag kan förstå så är det en irakisk domstol som kommer ta hand om honom efter att amerikanarna har haft sina förhör.



Du hoppas alltså på ännu mer krig och lidande? Ibland fattar jag inte vad du menar mannen


Jag har följt Irakiska politiken i flera år och jag säger som årets fredspristagare sa. "Vår värld är så genomsyrad av orättvisor, se bara på USA's irakinvasion. De rättfärdigade sitt angrepp på Irak eftersom irakierna vägrade följa några av FN's resolutioner medan Israel i decenier fullständigt vägrat rätta sig efter en hel rad FN-resolutioner som bland annat inkluderar ett tillbakadragande från ett flertal olagligt byggda bosättningar etc."

Ja du min vän medan omvärlden blundar för Israels agressiva ockupationspolitik av ett slag som nog inte förekommer någon annan stans på vår jord så lider palestinierna. Vari Irak fanns hotet mot USA? Eller var det snarare så att USA var rädda för att Irak skulle attackera deras favoritallierade Israel?

Det är några av frågorna som kräver sina svar.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-14-2003 23:07  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Jag har aldrig sagt att jag sympatiserar med Israel, vidare förstår jag inte på ditt svar varför du hoppas på ett nytt "vietnamkrig".


___________________
man with no sig

Old Post Dec-14-2003 23:11 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Jag har aldrig sagt att jag sympatiserar med Israel, vidare förstår jag inte på ditt svar varför du hoppas på ett nytt "vietnamkrig".


Vietnamsyndromet känner du väl till? Amerikanarna var övertygade om att det skulle bli en lättköpt seger över den illa utrustade Vietcong-gerillan. När man mötte lite sporadiskt motstånd började man förinta byar i tusental. Man öste ut napalmbomber över civila. För att försvåra det för motståndarna att gömma sig i skogen så sprutade man ut gifter som gjorde att enorma mängder skogsareal blev lövfri. Allteftersom tiden gick och de amerikanska förlusterna steg blev USA mer och mer desperata (samma desperation går att återfinna hos de sovjetiska trupperna i Afghanistan, Tjetjenien etc).

Det stora fel USA gör vid varje varje varje varje varje krig är att de är inte det minsta insatta i det lands kulturella kontext på något sätt. Detta leder till missuppfattningar och onödigt dödande. Som tex för några månader sedan då 80 irakier dödades "av misstag" av amerikanska soldater som var så stressade att de inte förstod vad irakierna vill. Stress + värme = meningslöst dödande.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-14-2003 23:17  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by RebeL9
Vietnamsyndromet känner du väl till? Amerikanarna var övertygade om att det skulle bli en lättköpt seger över den illa utrustade Vietcong-gerillan. När man mötte lite sporadiskt motstånd började man förinta byar i tusental. Man öste ut napalmbomber över civila. För att försvåra det för motståndarna att gömma sig i skogen så sprutade man ut gifter som gjorde att enorma mängder skogsareal blev lövfri. Allteftersom tiden gick och de amerikanska förlusterna steg blev USA mer och mer desperata (samma desperation går att återfinna hos de sovjetiska trupperna i Afghanistan, Tjetjenien etc).


Precis, och det är det jag inte kan förstå att du önskar ska ske ännu en gång!


___________________
man with no sig

Old Post Dec-14-2003 23:21 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Precis, och det är det jag inte kan förstå att du önskar ska ske ännu en gång!


följer du irakkriget över huvud taget? Då hade du varit väl medveten om vad som håller på att ske där.
Det största misstaget USA gjorde var så fort de hade intagit Bagdad genom att upplösa den irakiska armén som består av ca 500 000 man. Istället tog amerikanerna själva på sig ansvaret att sköta säkerheten i landet. Något som man verkligen inte lyckats med. Dessutom har man inte lyckats med att få igång vattenförsörjningen.
Sedan har amerikanerna benhårt vägrat samarbeta med FN vilket mött stark kritik från världssamfundet. Det verkar som USA anser att eftersom de inledde kriget och de intog Bagdad får de själva styra och ställa hur de vill i landet.
Den så kallade interimsregeringen amerikanerna presenterade blev ett direkt fiasko. Ingen av delegaterna kan ens komma överrens om hur landets grundlag ska se ut.

Det här är bara några få punkter (kan fixa en större lista) på misstag och övertramp som amerikanerna gjort i Irak. Glöm inte vilka som hade väntat sig bli bemötta med ett regn av rosor och glada miner. Den dystra sanningen är att majoriteten av irakierna idag är besvikna på ockupationsstyrkorna. De har misslyckats med säkerheten i landet (precis på samma sätt som i Afghanistan).

Om man väl inleder ett krig så tycker jag banne mig att man gör det välplanerat och inte bara koncentrerar sig på själva krigandet utan även på efterföljderna och konsekvenserna. Det har USA varken gjort i Irak eller Afghanistan. Afghanistan är idag ett totalt laglöst land där vapen flödar fritt och inga utlänningar går säkra.
Var det verkligen det som var meningen?

Det är just Vietnamsyndromet jag talar om. jag hoppas USA får dra sig ur både Irak och Afghanistan med svansen mellan benen på samma sätt som de gjorde i Vietnam och istället överlåter FN att sköta ansvaret för freden. Det är deras jobb.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Dec-14-2003 23:31  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Saddam Hussein fångad
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 [2] 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat's the add-on to 'For an Angel'??? Or: Kristina and Julia's milksong [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLawnchair Generals - Tell You Something (Else Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:53.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!