___________________
"Life is all about choices & respect"
Dec-21-2003 18:02
Jimmy
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2003
Location:
er komen alleen maar superieure dj's naar de asta. wat vinden ze zo leuk aan de asta?
Dec-21-2003 23:07
Partyhardy!
Prog Addict!
Registered: May 2001
Location: Amsterdam, Netherlands
quote:
Originally posted by Jimmy
er komen alleen maar superieure dj's naar de asta. wat vinden ze zo leuk aan de asta?
Het publiek! veel dj's vinden het haagse publiek erg relaxt! Armin heeft dat ook meerdere malen gezegd, daarom zijn zijn Solo's ook vaak in Den Haag Eerst in de nu in de Asta.
___________________
Sasha!
Dec-21-2003 23:13
DjRV
DaleCooperAddict
Registered: May 2001
Location: Netherlands,Amsterdam
allemaal leuk en aardig die asta maar mag je der wel nog roken??????
___________________
quote:
Originally posted by Chicane
update je sig eens hoer!
[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]
Dec-22-2003 08:45
xxl
Supreme tranceaddict
Registered: May 2001
Location:
quote:
Originally posted by DjRV
allemaal leuk en aardig die asta maar mag je der wel nog roken??????
Maar natuurlijk... oh wacht ff na 1 januari alleen nog maar in rokersruimtes, maar die zullen er vast wel zijn dan..
Dec-22-2003 13:32
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
quote:
Originally posted by Jimmy
er komen alleen maar superieure dj's naar de asta. wat vinden ze zo leuk aan de asta?
Denk niet dat de causale relatie is:
DJ's vinden Asta leuk ---> vette dj's draaien in de Asta
Denk dat het veel meer heeft te maken met het GELD wat de Asta betaald, ligt niet zo zeer aan de Asta zelf (DENK IK!).
Het is maar waar je voor kiest als club/discotheek zijnde.
Maar wat Onno zegt zou natuurlijk wel deels waar kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat de hoofdreden is. Money makes the world go round...!
___________________
"Life is all about choices & respect"
Dec-22-2003 15:15
Opti
tranceaddict in jail
Registered: Mar 2001
Location:
geld lijkt mij juist op de tweede plaats te komen.... ik bedoel, het geld krijgen ze toch wel, of ze nou in de Asta, Matrixx of waar dan ook draaien.
Overigens schijnt het wel zo te zijn dat de O (toendertijd) wel ver ging wat betreft fees. Voor Picotto hebben ze (zelf toegegeven) een belachelijk hoog bedrag betaald, maar ze kregen er ook wat voor terug (publiciteit etc, Mauro exclusief in Nederlandse club, enz.). Zelfde geld voor Digweed, meen ik. Wellicht dat ze gewoon na een keer graag terugkomen
Die Karel Cocks komt bijvoorbeeld ook elk jaar alleen (wat club betreft) naar Nederland om in de O (en nu de Asta) draaien en inderdaad, de Armin Only's/Solo's zijn ook veelal in Den Haag (3x ofzo inmiddels?)
Dec-22-2003 15:23
Jimmy
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2003
Location:
quote:
Originally posted by SnuggLe
Denk niet dat de causale relatie is:
DJ's vinden Asta leuk ---> vette dj's draaien in de Asta
Denk dat het veel meer heeft te maken met het GELD wat de Asta betaald, ligt niet zo zeer aan de Asta zelf (DENK IK!).
Het is maar waar je voor kiest als club/discotheek zijnde.
Maar wat Onno zegt zou natuurlijk wel deels waar kunnen zijn, maar ik denk niet dat dat de hoofdreden is. Money makes the world go round...!
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, want ik heb begrepen dat een externe organisatie de DJ's regelt voor de ASTA. Die hebben het geld om zulke DJ's naar de ASTA te halen.
Maar ik vind het wel erg opvallend vinden. Ik bedoel, Carl Cox, Tiesto, Armin, Digweed, Picotto, Scott Bond staan zomaar dit jaar allemaal in de ASTA. Terwijl die club pas net heropend is.
Dec-24-2003 16:59
Ries'79
Senior tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Paleistuinen
Het is naar mijn mening niet alleen het geld wat een belangrijke rol speelt, netwerken zijn nog belangrijker. Asta is een club (net als de o) wat zich op grote dj namen richt. Dit is trouwens altijd al geweest ook voor de sluiting. Al een kleine 10 jaar hebben ze internationale contacten met promoters en bookings agents en de dj zelf natuurlijk! Bijvoorbeeld een Armin die was nog niet zo bekend toen hij in de eau ging draaien, het is dus een logisch gevolg dat hij vaker naar den haag komt. Het management geloofde immers ook al in mindere tijden in hem!
Zo kan je het ook zien met carl cox, vriendje van johan cyber en die is weer een vriendje met coen (eigenaar asta en o)
Dec-24-2003 19:33
Ries'79
Senior tranceaddict
Registered: May 2002
Location: Paleistuinen
Daarbij heb ik hier ook wel eens met de eigenaar van de toenmalige o over gesproken, van digweed was hij zelf niet zo fan van, maar de manager van digweed had hem zelf aangeboden. Het was namelijk de zelfde manager als van cox. Die manager stond er zo van te kijken dat de hele toko los ging, dat hij digweed ook had aangeboden.
Daarbij is de miami muziek beurs van essentieel belang daar worden de zaken gedaan. Wat optimus schreef, geld kunnen ze overal krijgen een exclusieve club niet overal. De collum van peter van leeuwen (eigenaar atsa en O) heeft vaak wel leuke iside info over dj boekingen etc.
Dec-24-2003 19:46
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
Location: The Hague
Zoals Partyhardy al zegt vinden sommige top dj's het leuk om in Den Haag te draaien (lees voorheen Eau, nu The Asta). Heb het Armin een paar keer horen zeggen dat de chemie tussen het "Haagse publiek" en hijzelf altijd heel goed werkt (dit heefie voor zijn eerste solo in de Asta gezegd op TMF in iedergeval).
Cox draait niet voor niks driemaal achter elkaar in de Eau en daarna in de Asta. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door Johan Cyber. Maar Cox heeft wat met het publiek in Haagse tenten. De beste man heeft de clubs voor het uitkiezen en als een toko hem niet aanstaat komtie echt niet voor het geld. Hij heeft trouwens in een collumn in een groot Engels Dj-blad melding gemaakt van het grootste feest wattie in 2001 heeft gehad in de Eau (en dat was het ook een legandarische nacht, waarvan ik weer tranen in me ogen krijg als ik er aan terugdenk).
Meneer Digweed is op aanraden van Cox naar de Eau gekomen om te draaien.
Tiesto heeft het 1999 2000 en ook in 2001 super vaak in de Eau gedraaid, mede door de goede sfeer tijdens zijn sets, dit heeft de beste man ook bevestigd.
En verders to Jimmy dat de Asta heropend is, doet niet ter zake voor de eigenaren van de Asta. Dit is voor hun het zoveelste speeltje om mee te spelen. Deze gasten timmeren al jaren aan de weg in Den Haag en zijn inmiddels redelijk financieel onafhankelijk, dus er is genoeg geld om grote dj's binnen te halen. Zoals Ries'79 al zegt dat de eigenaren genoeg goeie connecties hebben gelegd om daadwerkelijk al deze dj's binnen te halen.
___________________
Down-Under was da bomb
Dec-24-2003 19:57
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
Location:
[EDIT]
nm, thread gemist
[/EDIT]
(ja, ik ben er niet helemaal bij als gevolg van de griep...)