Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > [off-forum] medicijnen testen
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Partyhardy!
Prog Addict!



Registered: May 2001
Location: Amsterdam, Netherlands

Meerdere vrienden van me hebben bij Pharma Bio Research meegedaan aan een onderzoek en hebben makkelijk geld verdient.

Eerst moet je een keer op controle komen, hier controleren ze je bloed. Je mag dan 3 dagen van te voren geen thc en xtc genomen/gebruikt hebben en je moet natuurlijk nuchter zijn. Het mooie is dat ze alle reiskosten ruimschoots vergoeden. Die maten van me kwamen uit Maastricht dus tel uit je winst.

Vervolgens verschilt het dus per onderzoek maar over het algemeen ga je nog 1 maal wat langer daar naartoe, dus je verblijft daar dan meerdere dagen. Er wordt hier dan (uiteraard afhankelijk per onderzoek) vaak bloed geprikt, die maten van me zijn wel 30 keer geprikt ofzo. Je krijgt ook 2 pilletjes maar dit kunnen ook placebo's zijn. Tot slot moet je nog geen keer terug komen voor na-controle.
Iedereen die ik ken en er geweest zijn hebben NERGENS last van gehad en zijn wel 1500 euro rijker.

Je moet het natuurlijk altijd zelf weten maar over het algemeen kun je er echt goed mee verdienen mits je een "goed" onderzoek uit kiest. Ik zou niet overal aan meedoen maar ze hebben wel een aantal aantrekkelijke onderzoeken ertussen zitten. Ik heb alleen helaas nooit tijd

Dus check Pharma Bio Research en lees het eens door. Als je trouwens intern zit heb je dagen erbij dat je best laat pas eet en vrij weinig krijgt en dat je een gedeelte van de dag in bed moet liggen. Andere dagen krijg je volop te eten en mag je doen wat je wilt, dit houdt dan in, voetballen buiten, playstationen of leren dus.
De zusters zijn trouwens inderdaad niet echt lekker!


___________________

Sasha!

Old Post Jan-05-2004 22:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Partyhardy! Click here to Send Partyhardy! a Private Message Add Partyhardy! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist



Registered: Dec 2000
Location: Zaanstad (Holland)

Hmzzzz,al heb ik nog niet op de site van pharma bio res. gekeken om ff info te halen (gaak zo wel ff doen),ik ben hier nooit zo dol op...

Tulijk isset easy money en de voorwaarden kunnen tamelijk tot totaal veilig lijken,maar research programma's worden opgezet om achter dingen te komen die ze vaak niet op die manier benoemen maar er een camouflerend jasje omheen donderen.
Zo komen ze altijd weg mocht er een zaak van komen.

Dan isset ook nog zo dat in de medicijnen waar ze dus nog niet alles van weten stoffen zitten waarvan bijwerkingen pas na 10 jaar of zelfs nog later zich kunnen openbaren.

Das dus t tijdstip dat jij je lekker met je chickie hebt gessetled en aan een mooie toekomst aan t bouwen bent
Denk niet dat je dan zit te wachten op nare/enge shit waarvan men in t verleden nog niks wist..
Hoe mooi een contract ook lijkt,er zijn altijd maniertjes ingebouwd zodat ze er wel onderuit komen en jij doodgewoon de lul bent.

En die 1500 of weet ik hoeveel eurootjes zijn dan allangggggg vergeten hoor


___________________
*Mirrors are more fun then noisiveleT*
My Hyves

Old Post Jan-05-2004 23:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth



Registered: Jun 2001
Location: Amsterdam

Kheb er zelf maanden mee rondgelopen om bij Pharma Bio Research te gaan meedoen, het enige wat me tegen heeft gehouden is het feit dat je niet zeker bent over de bijwerkingen:

in het verleden is het wel is gebeurd dat mensen door onderontwikkelde medicijnen de rest van hun leven ziek zijn hiervan - leuk dat je 1500 euro hebt gekregen maar het is gebeurd dat mensen de rest van hun leven hun werk niet konden doen en dan is 1500 euro best weinig. Je krijgt ook echt geen schadevergoeding want als je bij hun je handtekening zet zijn hun daartegen ingedekt.
Goed, het is een extreem voorbeeld en er bestaat een nihile kans dat dit je overkomt, maar het is dus vergelijkbaar met onverzekerd autorijden, je hoeft maar net tegen een auto te rijden en je bent getekend voor je leven omdat je uit eigen zak de schadevergoedingen moet lappen. Met dit idee kan ik niet leven dus einde verhaal. Suc6 Kolkie!

[edit] ik zie dat Donna hetzelfde zegt
En Partyhardy, je hebt inderdaad onderzoeken die "veiliger" lijken dan sommige andere, maar die verdienen vaak ook stukken minder [/edit]


___________________

www.balticbastian.com/

Old Post Jan-05-2004 23:20  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist



Registered: Dec 2000
Location: Zaanstad (Holland)

Blij je weer alive and kickin' te zien LT
En hoop dat je er de volgende keer bij kunt zijn,kunnen we die chinees een beetje delen onder ons allemaal zodat niet 1 a 2 mensen de volgende dag apatisch voor zich uit zit te staren totaal nergens op reagerend


___________________
*Mirrors are more fun then noisiveleT*
My Hyves

Old Post Jan-05-2004 23:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Ik wilde ook zo'n onderzoek gaan doen bij Pharma bio Research, om dezelfde redenen. Veel mensen raadde het mij af. Maar ik kon het geld eigenlijk wel goed gebruiken.

Reden waarom ik het niet gedaan heb ik simpelweg TIJD.
Ik moest 3x vantevoren er heen, dan 4 nachten en dan weer 2x. Het kutte is gewoon dat die fucking kliniek helemaal in Zuid Laren ligt, en dat is VER reizen. Leuk voor de kilometer vergoeding, maar je bent er echt veel tijd mee kwijt.

Wat ze in je mik gooien zal echt wel goed zijn, ik geloof echt niet dat je er hele vage bijverschijnselen van krijgt. De kans dat er iets gebeurt is heel klein. Dat krijg je pas van drugs wat mensen hier al eeuwen in hun mik gooien, of het roken .....


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jan-06-2004 09:33 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Partyhardy!
Prog Addict!



Registered: May 2001
Location: Amsterdam, Netherlands

Ook nog wel een grappig verhaal; Er zitten daar dus ook gasten die van het ene naar het andere onderzoek "hoppen" Je mag volgens mij maar 2 keer per jaar mee doen aan een onderzoek daar, maar intussen reizen ze dan naar onderzoeksinstituten in Duitsland en België! whehe Levende proefkonijnen!


___________________

Sasha!

Old Post Jan-06-2004 10:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Partyhardy! Click here to Send Partyhardy! a Private Message Add Partyhardy! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT



Registered: Apr 2002
Location: Earth

Aangezien ik een hoop vrienden heb die dit reeds gedaan hebben (PBR is hier 15 mins vandaan, en studenten hebben t nu eenmaal niet zo breed ), moet ik wel ff wat dingen rechtzetten.

De hoogte van t bedrag dat je ontvangt hangt voornamelijk af van de duur dat je er moet verblijven (soms 7 keer een middag, soms 2 keer 4 dagen), heeft dus verder weinig te maken met het "gevaar" dat je loopt en meer met de mate van vrije tijd die je moet inleveren.

Verder is het zo dat die medicijnen lang niet altijd nieuw zijn, de meeste pillen worden in de rest van de wereld al jaren gebruikt, maar doordat de europese wetgeving nogal streng is, moeten ze hier nog een keer getest worden, deze medicatie brengt dus nauwelijks een risico met zich mee.

Zoals Onno al zei is het vaak zo dat de onderzoeken "half blind" worden gedaan, het kan dus best zo zijn dat je capsules met suiker inneemt ipv. echte "drugs".

[edit]
ter indicatie:
Een vriend van mij die 5e jaars farmacie-student is, doet t ook.... met het risico zal het dus wel meevallen, je moet gewoon zorgen dat je geen idiote medicatie gaat testen, maar meer iets in de richting van medicatie voor mensen met een lichte vorm van suikerziekte oid...)

[/edit]

Last edited by total woot on Jan-06-2004 at 10:40

Old Post Jan-06-2004 10:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

Kijk, dat pbm daar had ik het dus over en met het de reacties van PH en TW in het achterhoofd denk ik dat ik deze zomer me maar es als proefkonijn opoffer. Gaan we daar met z'n allen liggen , gezellig .


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Jan-06-2004 12:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth



Registered: Jun 2001
Location: Amsterdam

quote:
Originally posted by Donna
Blij je weer alive and kickin' te zien LT
En hoop dat je er de volgende keer bij kunt zijn,kunnen we die chinees een beetje delen onder ons allemaal zodat niet 1 a 2 mensen de volgende dag apatisch voor zich uit zit te staren totaal nergens op reagerend


Ik weet precies wat je bedoelt
Nu maar hopen dat ze me niet te hard nodig hebben op mn werk op die avond - kan ik vrij krijgen
Tin heeft trouwens ook zn voordelen; je kan gewoon op vrij harde toon zeggen dattie stinkt, lelijk is en dom is -> wat zeg je? -> ik zei dat als je dat aanvinkt, dan valt het klaarblijkelijk om! -> wat??!? Laat maar.

back2topic, als ik alle meningen en feiten zo doorlees kun je best proefkonijn zijn Kolkiewolkie! Mij best, als ik maar niet mee moet


___________________

www.balticbastian.com/

Old Post Jan-07-2004 11:37  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist



Registered: Dec 2000
Location: Zaanstad (Holland)

Das idd helemaal true LT:P

Ennuh sjah,ik vertrouw geen ene mallemoer van de medische wereld en hun testjes
Drugs,roken etc etc weet je wat je jezelf aandoet en je hebt als t goed is geen geheimen voor jezelf

Maybe im just freakin pranoid

Maybe im not


___________________
*Mirrors are more fun then noisiveleT*
My Hyves

Old Post Jan-07-2004 14:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > [off-forum] medicijnen testen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId this old trance melody - around 2000? [2015] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGustavo Santaolalla - "The Wings" (Gabriel & Dresden Organized Nature Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:57.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!