Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur får man tmf9 i sverige
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

Tack för svaren Scul!

quote:
Originally posted by ScuL
* Skaffa en rotor så parabolen kan rör sig (nu kan man få in allt!)
Min rotor var ungefär 600:- SEK.

du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut
men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart!

quote:
Magic korten går in i CAM-slottet av en digitalmottagare, man måste ju väl ha en mottagere som har CAM-slots. Sen går det en tomt chipcard in i Magic korten. Chipcard måste man ibland ta ut (typ varje månad) och stoppa in i den chipskrivare som är kopplade till datoren. Man kan ladda ner nycklarna från internet och skriva de in i chipen, så går chipen tillbax i Magickorten och kan du kolla TV igen

hur kollar man om man har cam-slots? (jag är inte alls insatt i det här med digitala mottagare)

jag behöver alltså:
* Digital mottagare med cam slots
* Stor parabol som roteras
* Magic kort
* Chipskrivare

vad kostar allt det på ett ungefär?

quote:
Jag har hela CanalDigital utbudet samt Viasat. Den Svenska, Norska, Danska och Finska versionen hehe Alla Holländska kanaler, ungefär 60 Tyska kanaler... Många themakanaler som GameTV, RealityTV, Extreme Sports channel, osv . Rätt skoj faktiskt

Hade jag haft så många kanaler hade jag suttit bänkad framför tvn 24 h/dygn

Old Post Jan-12-2004 21:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Nyx
du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut
men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart!

det ser skumt ut men det funkar tokbra

quote:

hur kollar man om man har cam-slots? (jag är inte alls insatt i det här med digitala mottagare)

på din mottagare måste det finnan nån slot på framsidan.
kanske bakom en "dörr" lr nåt.
om det inte finns är det billigare att skaffa en sådana mottagare som jag förmodligen

quote:

jag behöver alltså:
* Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-)
* Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-)
* Magic kort (1000:-)
* Chipskrivare (180:-)

personligen tycker jag att en mottagere som uppdaterar nycklar själv är lättare än en magic kort, dock de är billigare när man redan har en bra digitalmottagere

Old Post Jan-12-2004 22:03  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
ungefär samma skillnad som mellan ZTV Sverige o ZTV Norge.

Där ser man, hade ingen aning om att ZTV fanns i andra länder än Sverige

Old Post Jan-12-2004 22:41 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Nyx

å nej, inte riktigt..den fungerar inte som en sattelit, som snurrar konstant...

Som Scul sa...det finns en drös med olika satteliter som de olika kanalerna ligger på, och en del satteliter ligger en bra bit ifrån varandran - därför måste man ha en motor som vid behov ändrar riktning på parabolen så att signalerna från rätt kan tas emot, beroende på vilken kanal man vill se.

Till motorn följer det med en separat dekoder/boxer/mottagare/whatever som man via fjärrkontrollen styr. Vissa motorer går att koppla direkt till digitalboxern, och då behöver man inte själv ändra läge på motorn och satteliten, utan det gör den automatiskt beroende på vilken kanal du zappar över till. Nokias mottagare är kompatibla med deras motorer Fast om jag inte minns fel kostar Nokia's motorer lite mer...

www.laszlo.se

Old Post Jan-13-2004 00:12 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

ah precis, du har rätt.
den snurrar vid behöv..

Till exempel om du kollar nån film på fyran och du vill titta lite på TMF trycker du på knappen på din fjärrkontroll och din rotor snurrer din parabol till Astra satelliten för att få tag på TMF's kanal

Old Post Jan-13-2004 01:34  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict

Registered: May 2003

att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom..
men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har...

var köper man dream-dekodern i sverige?

Old Post Jan-13-2004 20:36  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

quote:
Originally posted by Versace
att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom..
men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har...

Det går om man skaffer en Sky Digibox, som säljs endast i Storbrittanien. Då måste du också ha en giltig adres där, samt ett bankkonto. Sen sa du skaffa abonnemang från en Engelsk telefon. Om Sky ser eller har en aning att du bor i utlandet stänger de av din abonnemang direkt.

Plus: det e svårt att få in Astra II satelliten problemlöst, man behöver åtminstone en parabol som är 120cm eller större

quote:

var köper man dream-dekodern i sverige?

Ingen aning faktiskt Vet inte om Sverige finns i dealer-listan på Tyska sajten. Jag vet att det finns folk i Norge och i Stockholm som har den, så den måste vara där nånstans. Försök en bra parabolaffär.

Old Post Jan-13-2004 23:52  United Kingdom
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Det går om man skaffer en Sky Digibox, som säljs endast i Storbrittanien. Då måste du också ha en giltig adres där, samt ett bankkonto. Sen sa du skaffa abonnemang från en Engelsk telefon. Om Sky ser eller har en aning att du bor i utlandet stänger de av din abonnemang direkt.

Fasen - det hade ju levt som en gud om jag haft de bägge Sky Sports kanalerna. Än bättre om jag kunde få in RDS, CBC, ESPN, Fox Sports, ABC, TNT och fan vet alla nordamerikanska kanalerna som visar NHL Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol.

www.laszlo.se

Old Post Jan-13-2004 23:56 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Du kan få in Fox Sports med en Dreambox + tillräckligt parabol samt rotor. Ligger på 43 grad väst på PanAmSat 6.
Den enda krav är att du måsta ha en TV som kan visa NTSC... (Amerikansk system..)

Old Post Jan-14-2004 00:19  United Kingdom
Versace
Senior tranceaddict

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Fasen - det hade ju levt som en gud om jag haft de bägge Sky Sports kanalerna. Än bättre om jag kunde få in RDS, CBC, ESPN, Fox Sports, ABC, TNT och fan vet alla nordamerikanska kanalerna som visar NHL Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol.

de e en dröm vi har...
sky sports räcker iofs...

Old Post Jan-14-2004 08:19  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
U121
So old now.

Registered: Nov 2002

quote:

Dreambox DM-7000S

Den kör på Linux och har ett inbyggd softwaresystem att öppna koderade kanaler. Förresten kollar apparaten själv på internet via en LAN uppkoppling och laddar ner de senaste keys. Det är också möjligt att bygga in en hårddisk för att spela in filmer i digital kvalitet. (d.v.s. 768x584 / 25 FPS / PAL i MPEG2), på filmkanaler ibland med Dolby 5.1 hihi ... Det enda problem är bara priset, den koster ungefär 4000.
http://www.dream-multimedia-tv.de/B...dukte/index.php

omg!

helt plötsligt suger Boxer apa

Old Post Jan-14-2004 08:53  Sweden
Click Here to See the Profile for U121 Click here to Send U121 a Private Message Visit U121's homepage! Add U121 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:
* Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-)
* Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-)
* Magic kort (1000:-)
* Chipskrivare (180:-)

jag har inte cam-slots på den mottagaren jag har nu..kanske skulle ta och investera i en sån där dreambox isf..

hittade en svensk sida som hade dreamboxen (http://www.digitalboxen.com/prod_show.php?code_no=0117), så nu är det bara att skaffa en massa pengar

kunde man använda den som en hårddiskinspelare? och isf. är det svårt att spela in på den? och hur många eller hur stora hårddiskar klarar den av?

jag skulle nämligen behöva nåt att spela in på nu när jag skrotat min gamla vhs..hårdisk- och dvdinspelare kostar ju ungefär lika mycket som dreamboxen om jag inte tar fel.

Old Post Jan-16-2004 15:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hur får man tmf9 i sverige
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackGoa Trance Track to be identified - very tricky! [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Matrix - "Protect The Innocent" (Cream Team Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:08.

Forum Rules: