Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > [ID&T] Pleasure Dome
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by reveal
Knappast vad någon väntade sig va? Jag känner inte ens till hälften av namnen... Är detta ännu en sån där "megafest" eller är det bara en, med holländska mått mätt, vanlig fest?

Benjamin Bates -> house
Chuckie -> (han var på innercity, 2step/house/dnb typ)
Don Diablo -> techtrance
Felix da Housecat -> electro/house
Laidback Luke -> electro/house
Mauro Picotto -> techno
Michel de Heij -> techno (/club)

Det är en stor "megafest" som du kallar det ja.. 35.000 personer.
Tror inte att det ska lyckas med den här line-up.

Nja det verkar som ID&T börjar välja 'poppis' riktningen nu..
De ska ha en ny (flerdags) evenemang i sommaren som heter NJOY med vanliga pop o rock-artister, R&B acts osv.
Sen har de också några nya R&B evenemanger (eller "Urban" som de kallar det) tidig och senare i sommaren.

Old Post Mar-07-2004 13:30  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

HMmm..den där linan skulle jag inte åka många kilometer förr :S

Old Post Mar-08-2004 23:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Jag hade lätt gått på den festen om jag bott i Holland. Picotto äger. de Heij likaså när han kör sina techigare grejer. Housenissarna går också att lyssna på...

www.laszlo.se

Old Post Mar-08-2004 23:29 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001

quote:
Sen har de också några nya R&B evenemanger (eller "Urban" som de kallar det) tidig och senare i sommaren.

Snyft! Det sista området i Europa där bra musik existerar. Ska nu Holland också drabbas av skiten R&B / HippHopp så vet jag inte vad jag gör.

Räcker det inte med att varenda uteställe i Sverige ska spela denna hemska 45 bpmiga smörjan...

Jag läste att mondaybar skulle börja med RnB-fester också enligt deras senaste infoblad. Jag tycker de borde skämmas, skämmas och åter skämmas.

Vore det inte bättre att försöka mätta den hungriga elektropubliken som finns i Sverige?

Min respekt för Mondaybar som arrangörer har härmed förlorats till fullo!

Old Post Mar-09-2004 19:52  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Håller med ovannämnda talare ^^^. Har vi inte fått nog av den jävla smörjan? Börjar inte publiken bli mätt på den där satans skiten? Och vad kan MondayBar bidra med i R&B-väg som inte vanliga nattklubbar kan, och som vi redan inte sett och hört fyratusen gånger på MTV? Ska MondayBar ta hit Sean Paul och grabbarna? Hoppas i så fall att de betalar honom tillräckligt så han har råd att uppsöka en talpedagog.

www.laszlo.se

Old Post Mar-09-2004 19:59 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

Jag tycker själv att det hela är ganska överdramatiserat. Om man inte gillar en lineup är det ju bara att inte gå dit. Arrangörerna vill ju tjäna pengar, precis som alla vi andra.

Om ni är missnöjda får ni ju söka upp andra evenemang, som t.ex. TechnoState med mig och Airbase på fredag..

Old Post Mar-09-2004 23:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

pga för färre interesse har de flyttat evenmangen från Gelredomen till Heineken Music Hall

biljettpriset har sänkts till 37 euro

Old Post Apr-02-2004 07:35  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > [ID&T] Pleasure Dome
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown trance tune [2004] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playback Dave202 - Generate The Wave (Fabio Stein's Crasher remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:36.

Forum Rules: